Můj přítel z Mallorky. TREK Domane 5.2 C

Dnes je na řadě přestavení kola, které mi bylo báječným parťákem na mé cyklistické Mallorce. Najezdila jsem na něm téměř 900 km, což už je prověrka hodně poctivá….

Kolo Trek Domane 5.2 jsem měla vypůjčené od společnosti Bikeclinic, prodejce značek Cannondale a Trek, která právě na Mallorce organizovala několik tréninkových pobytů pro závodníky i hobby jezdce. A tak jsem využila možnosti otestovat tento oblíbený model.

4
Bílý lesk, stříbrná zadní stavby, černo.červené detaily…a na světě je vskutku pohledné kolo…

Trek Domane 5.2 je karbonová silnička, vyvinutá specielně pro jízdu na horších silnicích.  První představení měla před několika lety při závodě profesionálů  Paris-Roubaix, kde se jede mnoho kilometrů po extrémně nerovném povrchu z dlažebních kostek. A naštěstí nezůstalo při navrhování kolekce jen u nejdražších modelů (řady 6.2 – 9), tak si můžete vybírat i z řad nižších a cenově dostupnějších. I pro dámy byla vytvořena specielní řada SILQUE, o které jsme psaly na DNK už v loňském roce.

Moje vypůjčené DOMANE 5.2 patří k závodně laděným kolům, karbonový rám je osazen komponenty Shimano Ultergra, což je druhá nejvyšší silniční řada od japonského výrobce. Podle mé zkušenosti v sobě Ultegra snoubí nízkou váhu, výbornou funkčnost a dostupnou cenu. Rozdíl cenový je k 20 tisícům, váhový kolem 250g.

2

Když jsem zmiňovala zaměření této silničky, tak je zapotřebí přiblížit princip fungování ISOSPEEDU, který dělá z Domane úžasně pohodlné kolo. Zjednodušeně řečeno: sedlová trubka není spojená napevno s horní rámovou trubkou, takže může pružit v celé délce od středu až k sedlu,  ne jakou běžného kola, kde pruží pouze ta část sedlovky, která je mezi rámem a sedlem.

1

Pozornost upoutá i trochu netradiční vzhled vidlice, která je výrazně prohnutá. A patky, jakoby se zalekly směru prohnutí a vracejí se zpátky – nejsou v ose vidlice. Rázy tak nejdou přímo do vidlice (a do vašich rukou), ale jdou za její osu. Díky prohnutí lépe pruží.

Jak se na něm jezdí


Kdo někdy na Mallorce (a na kole) byl, dá mi za opravdu, že větší část silnic je tady ve výborném stavu, i vedlejší „cyklostezky“ mají kvalitu lepší, než řada českých jedničkových. Ale i tady se najdou rozbitá místa, takže možnost bleskového porovnání vlastností kola tu byla.

Pokud jedete na perfektní hladké silnici, nemá DOMANE možnost vyniknout. Je to pohodlné kolo, připravené na dlouhou jízdu. V momentě, kdy se ale povrch změní, pocítíte velký rozdíl – tam kde se na normální závodničce zvedám, odlehčuji kolo, v případě jízdy na Domane, zůstávám v klidu v sedle. Při delší vyjížďce to oceňuji dvojnásob. To ale neznamená, že se nejedná o kolo se závodními ambicemi. Je pevné, při nástupu ze sedla jsem vnímala tuhost rámu. V akceleraci ho omezovala snad jen trochu těžší kola (základní kola Race), jejich výměnou za lehčí získáte opravdu bezvadné závodní kolo. V současném stavu váží Domane 5.2 necelých 7,5 kg (velikost 54), odlehčením se dostanete k váhovému UCI limitu.

6

Posed je bez úprav vzpřímenější, což je dáno specifickou geometrií H2,  pro delší jízdy výhodou, ale i to je o zvyku. V prvních dnech jsem měla tendenci držet řidítka ve spodním oblouku, čímž jsem dosáhla pro mě příjemné aerodynamické pozice. S přibývajícími dny a kilometry ( a možná i únavou) mi byl rovnější posed příjemný a když bylo třeba, měnila jsem úchop řidítek.

TREK Domane 5.2 mi podržel v kopcích. Díky osazení Compat drive jsem si mohla troufnout do zdejších vyhlášených stoupání, jako je Sa Calobra nebo nejvyšší vrchol Puig Major. Převodníky velikosti 50 /34  jsou pro horské terény ideální. Kazeta 11-28 vám umožní šlapat i s rezervou a mít tak prostor pro pokoukání na zdejší nádhernou krajinu.

Takže dámy, pokud chcete brázdit silnice a hledáte rychlý, přitom pohodlný stroj, Trek Domane patří mezi favority při výběru.

Autor: Kája P.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková