LIV Pique 3. Redakční test horké novinky v chladných podzimních dnech.

A jedeme dál….redakční preview a testování dámských kol pro rok 2017 pokračuje. Dnes jsme se detailně podívaly na novinku z kolekce značky LIV, která pro příští rok pro dámy nachystala hned tři zcela nové modely. Pique je jedním z nich.

Pomalu nahoru, rychle dolů? Nebo svižně nahoru a …? Kdepak, doba, kdy při výběru kola do terénu bylo potřeba dělat kompromisy, už je minulostí. Technické možnosti a nabídka výrobců kol pokročily a tak i mnoho  trailových biků nabízí ideální propojení obou požadovaných parametrů.  A patří sem i horká novinka taiwanské značky LIV, celoodpružený PIQUE.

_mg_1546-orez PIQUE 3

 

Pique 3 je kolo navržené pro jezdkyně, které baví  cross-country  a jízda po trailech. Se zdvihem 120mm nepůjde o žádné extrémy, ale tím, že jde díky geometrii o hravé kolo, byl by hřích s ním nejezdit v terénech, které jsou mu souzené. Cílovou skupinou jsou bikerky, které si s technikou vědí rady, ale také ty, které se chtějí ve svých dovednostech posunout dál.

 

_mg_1567

 

Pokud máte cit pro design, potěší vás, že Liv zvolil nejen líbivý dámský vzhled, ale také vyrobil kolekci sladěných doplňků – například dres a kraťasy. Zajímavým prvkem je také matný a netypický hrubý dezén rámu.

 

Komponenty – kvalita versus zachování rozumné ceny

 

_mg_1565
Mateřská firma Giant, pod jehož křídly vznikají i kola LIV, vyrábí své duralové rámy pod označením ALUXX. Kola, z tohoto materiálu jsou pevná a lehká zároveň. Na kvality karbonu sice nedosáhne, ale poměr cena -výkon jednoznačně výběr duralového modelu vaši peněženku potěší. Standardem u značky Liv je také ženská geometrie rámu.

 

_mg_1536 FOX

 

Rozměr kol se u Livu ustálil na 27.5″. Přispívá k příjemné ovladatelnosti kola, sníží celkovou váhu a zároveň si poradí s nerovnostmi terénu, které ale v tomhle případě pohltí hlavně výborné odpružení. Jak vidlice, tak tlumič, obojí se zdvihem 120mm, jsou od ověřeného výrobce Fox.

 

_mg_9904 maestro

 

Odpružení zadní stavby je řešeno pomocí nově přepracovaného systému Maestro. Ten se na kolech Giant objevuje již 12 let, ale kvůli neustálému zvyšování zdvihů a zároveň snižování rámů (standover), doznalou Maestro pro příští sezónu zásadních změn. Díky nim získá citlivější chod odpružení, zároveň výrazně eliminuje nežádoucího pohupování při šlapání. Tuhost tlumiče je možné nastavit do tří poloh.

 

_mg_1538
Zamykání vidlice se nenachází na řidítkách, ale na vidlici samotné. Manipulace je snadná i díky zpracování a tvaru ovládacího kolečka – prověřeno v praxi.

 

_mg_1530

 

Kolo je osazeno komponenty Shimano Deore, s kombinací  2×10 rychlostí  (36/22), a s pastorky v rozmezí 11-36 zubů si v terénu pohodlně vystačíte.

 

_mg_9903

 

Jak už tomu bývá, někde se šetřit musí. Zde k úsporám došlo, například na brzdách, typ Shimano M365 se řadí mezi nižší modely, a také na absenci teleskopické sedlovky, která se začíná u tohoto typu kol pomalu stávat standardem a hodně jízdní pocit posouvá.

 

Jízdní test

Ještě za suchého babího léta jsme stihly projet kokořínské stezky, kde se postupně objevují nově zbudované traily. Koho teprve čeká jejich objevení, doporučujeme navštívit web kokostezky.cz. Za doprovodu podzimního mrholení potom proběhlo další kola důkladné testování.

 

kokorin-rawbar_29391372934_o

 

První pozitivní dojem byl hned při prvním seznámení s kolem, ačkoliv se jedná o hliníkový a celoodpružený model v dostupné cenové relaci, není to těžké kolo, váha testované velikosti S byla 13,1 kg.  Po celou dobu vyjížděk mě bavila jeho ovladatelnost a hravost. To se mnohokrát potvrdilo v klikatých kokořínských trailech. Poctivý vzorek plášťů Schwalbe Nobby Nic podržel i při blátivých výjezdech, a také určitě udělaly velkou službu při brzdění ve sjezdech, kdy jsem zpočátku měla obavy právě kvůli osazení levnějším modelem brzd Shimano M365. O dobré funkci odpružení nebylo pochyb, pracovalo, jak mělo, vzhledem k mojí drobné postavě jsem ho určitě nevystavila  jeho limitu.

 

_mg_0543

 

Co je možná k zamyšlení, je zvolená šířka řidítek. 730 mm se používá i u velkých chlapských modelů a u těch dámských je taková šířka možná až zbytečná, tím spíše pro drobnější jezdkyně. U trochu užších řidítek by aspoň nebylo potřeba kalkulovat, jestli se mezi ty stromy vejdu.

Rozměrově bylo kolo velikosti S správnou volbou pro mou výšku postavy (165 cm), ale posed jsem měla víc vzpřímený. Při případné koupi bych určitě vyzkoušela buď rám větší a nebo výměnu představce.

PIQUE 3 je pěkné univerzální trailové kolo. Vyrazte s ním do terénu. Zvládne kořenové i kamenité pasáže lesních trailů, podrží vás v rychlých sjezdech a díky své ovladatelnosti a přívětivé hmotnosti nedá zabrat ani při výjezdech. Pocit, že kolo pěkně drží a poslouchá, vám brzy povolí uzdu a dovede vás k hravému stylu jízdy. Zároveň získáte prostor na pilování techniky.

 

_mg_0492-photo

 

Cena 59 999,-  se pohybuje na nižší hranici celoodpružených trailových kol. Za dražší modely z řady Pique získáte například teleskopickou sedlovku, lepší vidlici, řazení nebo brzdy. V nabídce nechybí ani karbonová střela Pique Advanced 2, tam už se cena navyšuje o necelou třetinu.

 

Autor: Adéla Volfová
Foto: redakce DNK

 

 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková