Kona Hei Hei Trail. Když je jízda hrou.

Další video představení a jízdní test, tentokrát staronové Kony Hei Hei…

Dnes již kultovní kanadský výrobce kol Kona přišel na trh pro rok 2017 s druhou generací trialového biku Hei Hei Trail se 140mm zdvihy a průměrem kol 27,5“. Jedná se o bike nové generace, který v sobě nese geny původní sportovně laděné řady s přídavkem vyššího zdvihu, má stabilní geometrii a také menší, pro trailové ježdění vhodnější kola. Oproti první generaci Kony Hei Hei z roku 2016, postavené na kolech velikosti 29“ zdvihem rámu 100mm a vidlicí 120mm.

Od tohoto biku jsem očekávala zábavné, hravé kolo, které i dobře pojede a to se splnilo do puntíku.

Kona Hei Hei Trail

Rám biku Hei Hei Trail výrobce označuje jako Kona Reca Light Carbon, je celokarbonový, výjimku tvoří vahadlo spojující tlumič se zadní stavbou, to je vyrobené z hliníku. Rám je odpružený systémem FUCE, jedná se o přepákovaný jednočep, kterému však chybí jeden čep na zadní stavbě. Ten je nahrazený pružnou horní částí zadní stavby, která dovoluje malý průhyb díky vlastnosti karbonu.

Kona Hei hei  se 140mm zdvihu je na hranici v kategorii trialových kol, blíží se k allmountain, ovšem úhel hlavové trubky 68° jasně napovídá, že se jedná o trail bike. To vše i s krátkou zadní dělá z tohoto biku hravé, dobře ovladatelné kolo.

Kona Hei Hei Trail

O tlumení se postarala firma FOX, oba tlumiče jsou o zdvihu 140mm. Tlumiče jsou v základní verzi, to nebrání správné funkci ani chodu obou tlumičů.

Zadní tlumič Float Performace  DPS je ovládaný páčkou pomalé komprese, lze zvolit tři režimy pružení.

Vidlice Rhythm 34 float má Grip patronu, která umožňuje pomalou kompresi až do zamčení. Velmi kvituji, oproti zamykání vidlice z řídítek, vidím možnost volby komprese na vidlici jako přínosnější k pocitu z jízdy než jen základní funkce zamčeno / odemčeno.

brzdy Kona Hei hei

Brzdy- vše od Shimana z řady SLX. Přední brzdový kotouč je o průměru 180mm, zadní 160mm. Brzdy nevadly, v ostrých sjezdech mi poskytovaly velkou oporu.

kona Hei Hei

Lahůdkou pro oko a zároveň dobrým sluhou jsou kliky RaceFace Aeffect, s jednopřevodníkem. Vzadu pak máte na výběr 11 pastorků. 

WTB Volt Sport SE

Sedlo do výbavy je, jak jinak, od kultovní kalifornské značky WTB. Jde o velmo oblíbený model Volt SE, vyzdobený logem Kona. Nezmínit teleskopickou sedlovku (KS Eten Integra 31.6mm) by bylo tristní, na druhou stranu u kola s tímto zaměřením by její absence překvapila.

Pláště  jsou značky Maxxis, model  Tomahawk EXO TR 27,5“, v šíři  2.3“. Disponují pěkným postranním vzorkem, jejich středová část, díky absenci vyššího vzorku se dobře odvaluje. 

Kona hei hei
Konu Hei Hei Trail jsme projely v redakci všechny


V trailech

První usednutí za řídítka mě nic nerozptylovalo, rám je tuhý, díky nízké váze Kona Hei Hei doslova vyletí, tedy za přítomnosti jezdcových nohou a přivřeného tlumiče na vidlici. Nepoužívám často prostřední (trail) režim zadního tlumiče, většinou mám buď zavřeno / otevřeno, tady jsem tento mód vozila skoro všude.

Mám ráda hravá kola a Kona Hei Hei tohle naplňovala do puntíku! Krátkou zadní stavbu oceňuji hlavně z kopce. V podstatě mě napadla otázka, proč jezdit na endurech, když Kona Heu Hei strčí do kapsy leckterý bike, z této kategorie.

 

Autorka testu Monika na Rock n´Roll sekci. Jízda skvělá, na fotodokumentaci nebyl čas...

Kolo jsem prověřila v Novém Městě na Moravě na tamní XC trati a přilehlých trailech. To že má Kona úhel hlavové trubky 68° není vůbec poznat. Na kamenité části Mitas Choice stačilo kolo i sebe zklidnit a po kamenitém sjezdu jsem si s kolem hrála a užívala si velké kameny při sjezdu. V kořenových výjezdech Expert Climb kolo přímo letělo vzhůru, v nejprudší části jsem pociťovala lehký limit krátké stavby, kolo se začalo trochu vzpínat na zadní v okamžiku, kdy mi začínaly docházet převody o 30 ti zubech na převodníku a 42 na kazetě. Ale stačilo trochu změnit těžiště a Kona Hei Hei směle pokračovala na vrchol kopce. Zažila jsem i mokro, pláště Maxiss do boku držely skvěle, jen kvůli nižšímu vzorku ve středové části občas podkluzovaly. Jedná se o subjektivní pocit a také spotřební zboží, které jde dobře vyměnit.

Z kola jsem byla naprosto nadšená, už dlouho nebyl můj pocit euforie na trailech tak hlasitě slyšet, doufám, že místní zvěř neutekla z lesa. Kona Hei Hei je pro mě univerzálním kolem, které hravě zvládne celodenní vyjížďku typu XC, dovedu si jej velmi dobře představit i na rozbitých kamenitých pasážích, alpských trailech, kde si biker užije hodně zábavy a adrenalinu.

Já si svůj kus zábavy, adrenalinu a potu užila na maximum.

S Konou Hei Hei bylo prostě hej!

Další podrobné info o testovaném modelu, včetně dalších dostupných modelů najdete na stránkách dovozce. N1  distribution.

Autor: Monika Kyselová

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková