Cesta za bezpečnou jízdou. Základní servis kola

Nervy s nefungujícím kolem? Přehoďte starost na jiné, v Decathlonu můžete využít servis na jakékoliv kolo…

Už jste byly na kole? A co předsezónní servis? Byla to jen letmá prohlídka a teď vychytáváte „mušky“ za provozu? Nebo jste svědomitě zamířila do servisu, ale tam vám nabídly volný termín až na den, kdy už chcete mít v nohách pěknou porci kilometrů? Máme pro vás řešení bez kompromisů.

Zda zvládnete servis kola samy nebo s pomocí přítele anebo se vyplatí vše svěřit do rukou odborníků záleží i na tom, jak jste své kolo před zimním obdobím uložily. Od toho se bude odvíjet potřeba jaké všechny úkony je nutné provést. Nejlepší varianta je, pokud kolo před zimou prošlo velkým servisem a teď by se jednalo jen o jakou si kontrolu.

Co je nezbytné pro bezpečné první kilometry? Nechaly jsme si poradit od Petra Šulce, managera segmentu cyklistiky společnosti Decathlon.

13680236_1175560222506779_7020783056218443667_o

Krok 1.
Je důležité očistit veškeré nečistoty z řetězu, převodníků a kazety nejlépe pomocí čistícího prostředku na jízdní kola a kartáčů poté co zbavím kolo hrubých nečistot přejdu na odmaštění řetězu převodníků a kazety. Pozor odmašťovač by se nikdy neměl dostat na ložiska například v přehazovačce…. Pak nás čeká vše vysušit a můžeme přejít k mazání řetězu. Dle počasí volím mazivo s určitým charakterem nevhodné jsou univerzální maziva a maziva ve spreji. Maže se jen vnitřní článek a řetěz se pak otře, aby se zamezilo chytání nečistot a rychlejšímu opotřebení.

Bod číslo jedna by měl být rutinou a měl by se dělat pravidelně nejlépe po každé vyjížďce.

Krok 2.
Po zimně je také důležité zkontrolovat dotažení všech šroubů nejlepší je postupovat systematicky například od řídítek až po přehazovačku. Vždy dotahujeme šrouby s citem nejlépe pomocí momentového klíče u karbonových komponentů je to velice důležité, aby nedošlo k poškození. Nezapomeňte ani na šrouby u kotoučových brzd!

Krok 3.
Zkontrolovat tlak v pláštích, pokud používáte bezdušové systémy, tak doplnit tzv. mlíko. Dále doporučuji zkontrolovat tlak ve vidlici. Vidlice je také část kola, která potřebuje velkou péči. Po každé jízdě doporučuji otřít kluzáky do čista, namazat olejem, propružit a znovu otřít do sucha. Na vidlici určitě pořiďte olej s příměsí silikonu. Tímto krokem můžete velice prodloužit životnost vidlice. Pokud máte především “vzduchovou” vidlici, doporučuji ji po každé sezóně nechat servisovat. Při tomto servisu vám vymění olej a tzv. gufera, ve kterých ulpívá špína. Ta vám pak může poškodit kluzáky a vidlici zcela znehodnotit!

Krok 4.
Teď by mělo přijít na řadu seřízení, Zkontrolovat funkčnost brzd, přehazovačky, přesmykače, pokud si nejste zcela jistí radši svěřte tento krok servisu.

Decathlon ve svém servisu nabízí rozsáhlý sortiment služeb, počínaje výměny duše či pláště, kazety, seřízení brzd až po odvzdušnění hydraulických brzd nebo kompletní výměnu lanek a bowdenů.

Můžete také využít některý z výhodných balíčků, orientovaných na bezpečnost nebo právě na celkový servis před nebo po sezóně.

Balíček kompletní údržba obsahuje: výměnu součástek a celkové seřízení celého kola-brzdy, hlavové složení, převody, převodové páčky či rukojeti, nastavení pozice při jízdě. Za to vše, s výjimkou výměny či údržby hydraulických dílů, zaplatíte necelých 500 Kč.


Autor: PR článek

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková