Bergamont Revox Pro. Když chceš být trochu jiná

Pár hezkých letní dní s neokoukaným parťákem, který v mnoha ohledech potěší. To je karbonový Bergamont…

Sice už nám v technickém okénku prosakují modely na rok 2019, ale to neznamená, že by vaší pozornosti měl uniknout dnes představovaný karbonový hardtail německé značky Bergamont. Argumenty jsou přesvědčující. Zajímavý a rozhodně ne tuctový bike se slušnou výbavou. Velmi přátelská cenovka. Úspěšný z pohledu prodeje i odborných testů, takže v podobném „kabátě“ bude možnost jej pořídit i v nadcházející sezóně. 

Hardtaily z řady Bergamont Revox jsou postaveny jak na hliníkových, tak karbonových rámech. V našem testu byl prostřední z pětice karbonových modelů-Bergamont Revox Pro.

Bergamont Revox

BGM Revox Pro je zástupce čtvrté generace této modelové řady, kdy došlo k změně geometrie tak, aby bike získal na pevnosti, dravosti a zároveň nabídl i potřebnou ovladatelnost. Tomu odpovídá délka řetězové vzpěry (431mm), hlavový úhel (70-71 °, dle velikosti rámu), ale také třeba zvláštní tvar zadních vzpěr, které mají za úkol pohltit vertikální otřesy, zároveň dají rámu boční tuhost.

Bergamont Revox
Bergamont Revox
Bergamont Revox

BGM Revox Pro je postaven na 29“ kolech, rám je z odlehčeného Smart Carbonu. Výrazná žlutá barva rámu je oživená nejen šedozelenými grafikami, ale také tu dominuje červené logo. Jde o unisex model, vybavený jednopřevodníkem, ale počítá se s možností přidat přesmykač a dvoupřevodník.

_MG_2828

BMM Revox Pro je vybaven vzduchovou vidlicí Fox 32 Rhythm se zdvihem 100 mm, s dvěma polohami a možností uzamčení na korunce. Pevná osa ve standardu 15x110mm je opatřena rychloupínacím systémem.

Bergamont Revox
Bergamont Revox

Osazení biku Revox Pro je kombinací komponentů od Sramu a domovské značky BGM. Přehazovačka je z řady Sram GX Eagle, systém 1×12 má jednopřevodník s 34 zuby a kazetu v tradičním rozsahu 10-50.

Bergamont Revox

Brzdy jsou hydraluliky od Sramu, model Level T, s kotouči 180 resp. 160 mm. Gripy nesou značku BGM Race a jsou s dvouvrstvé pryže.

Bergamont Revox
Bergamont Revox

Logo německého Bergamontu pak najdete na řídítkách Race Pro, které jsou v šíři 720 mm. Stejnou značku nese i představec.

Ráfky dostal německý bike od taiwanského výrobce Alexrims, konkrétně velmi pevné a kvalitní Alex DP-21. Na ně pak jsou nasazeny dle očekávání německé Schwalbe, na předek Rocket Ron, vzadu oblíbený Racing Ralf, oba v šíři 2,25“.

Bergamont Revox

Sedlo lehce narušuje německo-americkou hegemonii, jde totiž o italskou klasiku Selle Royal, model Avio. Ale spojitost s rodnou zemí Bergamonta tu přeci jen najdeme. Společnost Selle Royal a Sportovní univerzita v Kolíně nad Rýnem spolupracovali na vývoji  sady ergonomických sedel, kdy je výběr založen na měření šířky sedacích kostí.

Hmotnost kola ve velikosti M je 11 kg, cena velmi příznivých 53 990,-

Bergamont Revox

„Kam s ním?“ aneb jízdní testík

Bergamont Revox Pro patřil mezi ta kola, na které člověk sedne a je okamžitě „jako doma“. Samozřejmě, jde o subjektivní pocit, a ani čísla z technické specifikace geometrie rámu nijak nevystupují nad rámec běžného. Ale patří mezi biky, které mají trochu delší horní rámovou trubku a tedy nabízí víc natažený posed. Hra milimetrů, která se u jiných kol řeší posunutím sedla nebo výměnou představce za trochu delší. Pak je tu i o pár milimetrů kratší řetězová vzpěra, která dělá bike agilnější a hravý.

Kromě kratších projížděk na tradičním testovacím okruhu jsme společně s Bergamontem strávily parádní den v cyklisty vyhledávané lokalitě Singltreku pod Smrkem. Místo, kde si to můžete užít na hardtailu i fullu, potkáte tu i bikery na allmountain strojích. Vše má svoje kouzlo, já se těšila, že mi Bergamont nabídne dravou a dynamickou jízdu, kterou od hardtaila očekáváte.

Bergamont Revox

Ukrajujeme společně (nejen s mým Bergamontem, ale také mojí parťačkou Kačkou) první desítky metrů hravého trailu od centra Kyselky, po chvíli nás čeká první stoupání s ostře utaženými zatáčkami. Kolo se hladce vede, oblouk vykrouží snadno, bez znatelného úsilí příliš řídit. První rychlý sešup z kopce potvrzuje předpoklady, že kolo bude obratné a hravé. Co mě v následujících pasážích baví, jsou široká řídítka. Kolo je i díky nim výborně ovladatelné, vnímám i dobrou stabilitu a jistotu při řízení.

O dynamice biku a chuti zrychlovat jízdou ze sedla, ke které vybízí, se u karbonového hardtailu ani není třeba dlouze rozepisovat. Na „oblíbené“ asfaltové agónii si střihnu letošní osobní rekord, je skvělé si užít, jak kolo vystřelí a rychlost mu dělá vyloženě dobře. Na další části trailu si trochu ufouknu pláště, tím mi obě Schwalbovky lépe tlumí a také drží v zatáčkách. Pak už nic nestojí v cestě za svižnou a příjemnou jízdou.

Bergamont Revox Pro je prostě kvalitní karbonový hardtail, který nabízí vše, co od takového kola očekáváte. Rychlost, lehkost, ovladatelnost, kvalitní komponenty a to vše v hezkém balení a za velmi sympatickou cenu. Pokud máte závodní ambice na maraton či cross coutry a nechce se Vám příliš ruinovat svůj rozpočet, Bergamont modelem Revox Pro nabízí výborné řešení.

Info o dalších modelech řady Bergamont najdete na stránkách dovozce: Endorphin Republic

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková