Decathlon B´Twin Triban 520. Pohledná, pohodlná, levná.

Test dámské silničky za necelých 20 tisíc. Jak vypadá a jak jezdí?

Když by se před pár lety udělala mezi hobby cyklisty anketa, kdo by si koupil kolo z Decathlonu, nejspíš by výsledek dopadl dost nevalně. Dnes je situace jiná. O kolech z gigantického obchodního řetězce se mluví mnohem více, diskutuje se o zajímavých modelech s kvalitním osazením a hodně líbivou cenovkou z kategorie silničních, tak i horských kol. Decathlon a jeho kolekce B´Twin přichází do nové sezóny se zajímavými novinkami, stejně jako to známe u ostatních cyklistických značek. Nový tištěný katalog představuje v dámské silniční kolekci závodní řadu Van Rysel, kde najdete dva karbonové modely. To ale neznamená, že by se snad opouštěla filozofie značky „dělat sport dostupnější“. Proto se pamatuje i na ty, co teprve stojí na začátku. Právě do této kategorie spadá dámské silniční kolo Triban 520. Pohledné, pohodlné, levné.

Design (taky) prodává

Dámská silnička Triban 520 je postavená na hliníkovém rámu, ale pro větší jízdní komfort ji výrobce osadil karbonovou vidlicí. Rám s mírným slopingem tak váží 1760 gramů (vel. M). Geometrie rámu a vyšší hlavová trubka nabízí více vzpřímený a tedy pohodlný posed. Triban si nehraje na žádného závoďáka, naopak chce nabídnout pohodlí při jízdě po městě i na delších vzdálenostech. Spodní rámové trubka není kulatá, ale má tvar oblého hranolu, typická pro více modelů B´Twin.  Vnější vedení lanek není u kola cenové kategorie do 20 tisíc žádným překvapením, plusem je, že to usnadňuje servis kola. Najdeme tu také návarky pro montáž blatníků.

Rám Triban 520 dostal bílý lak v lesku, dohromady s decentními šedivými logy jde o velmi líbivý a čistý design. Celkový dojem podtrhují i vyladěné černobílé omotávky.

Osazení Sora 3000 od japonského Shimana odpovídá sportovně – rekreačnímu užití kola. Najdete trojpřevodník s kombinací 50-39-30 zubů a devítipastorkovou, kazetu s rozsahem 12-25z. Kombinace s opravdu velkým rozsahem pro roviny i stoupání.

Brzdy nesou logo francouzského výrobce B´Twin, jsou ráfkové, jejich průchodnost umožňuje nasadit i širší pláště, než je ve standardním vybavení.  

I hliníkové ráfky dodal řetězec Decathlon, respektive na nich najdeme označení B´Twin Aero, mají 32 děr a z pohledu životnosti a údržby se cení, že mají zapouzdřené ložiskové náboje. Pláště dodal Michelin, model Dynamic Sport šíře 25 mm je odolný a díky semi-slic struktuře i dobře přilnavý.

Řídítka i představec jsou logicky také domácí značky, pro dámský model byl zvolen užší rozměr, pro velikosti XS a S šíře 400 mm, pro M 420 mm. Dobrou volbou byl i kratší představec, což se projevilo v dobré ovladatelnosti kola.

S ohledem na pohodlí budoucí uživatelky byl vybrané i sedlo, Triban 520 dostal do výbavy zcela nový model B´Twin Sport Ergo fit, které je širší v zadní části a má také prohlubeň pro snížení otlaku citlivých partií.

Na závěr představení modelu Triban 520 prozradíme cenovku: hliníkovou silničku s karbonovou vidlicí si můžete pořídit za 17 999 Kč.

Podrobné informace o dostupnosti a nabídce dalších modelů najdete na stránkách výrobce.

Jízdní test. Překvapení na druhou.

Před rokem jsme testovaly velmi povedenou karbonovou silničku B’Twin Ultra 900 CF najezdily s ní stovky kilometrů na Mallorce a zůstal nám jen ten nejlepší dojem. Triban 520 ale patří řádově o dvě kategorie níž, takže jsem se chystala na testovací okruh bez velkého očekávání. Spíš převládala zvědavost, jestli opravdu kolo, za které nezaplatíte ani 20 tisíc, může zanechat takový dojem, aby vás přivedlo k trvalému zájmu o silniční cyklistiku. Protože přesně tímhle směrem sportovní řada Triban jde, chce oslovit nové zákazníky, kteří si časem třeba pořídí některý z vyšších modelů.

I design prodává

Už při přebírání silničky na prodejně jsem musela ocenit první dojem z kola. V továrně B’Twin Village se strefili, i design totiž prodává. Bílá kolu sedne, navíc se tu otvírá velký prostor pro doladění oblečením jezdkyně, kde není žádné barevné omezení.

Geometrie kola bude vyhovovat těm, co hledají pohodlnější, vzpřímenější posed, ale sportovní a víc aerodynamickou pozici získáte úchopem za dolní oblouk řídítek, která mimochodem dobře padnou do ruky.  Kola pro začínající silničářky mají často rovná řídítka, tady padla volba na klasické oblouky, což se pozitivně odráží v jízdním dojmu. 

Náš testovací stroj byl velikosti M, při výšce 163 cm to byla odpovídající velikost. Nabízené velikosti S a dokonce XS udělají radost ženám malého vzrůstu, ale ty s vyšší postavou musí vybírat mezi pánskými modely.

Nakročeno ke gravelu

Od zvolené nižší sady osazení Sora 3000 nejde čekat zázraky, chod je trochu hrubší, ale na druhou stranu při dobrém seřízení se lze spolehnout na přesnost řazení. Vybavení plášti šířky 25 mm umocňuje sice rychlý dojem z kola, pro úplné začátečnice na silničním kole by tu mohly být klidně i zvolené 28 mm pláště. Pozitivní je průchodnost rámu, respektive brzd, které umožňují nasadit ještě širší obutí. V ten moment je Triban i díky vzpřímenému posedu docela zajímavou alternativou moderních gravel biků. Menší slabinou by pak mohly být měkce chodící ráfkové brzdy, ale to jen v případě agresivnější jízdy nebo zhoršených klimatických podmínek.

Pokud se bikerka rozhodne posílit svůj bike park silničním kolem, Triban 520 svoje poslání nabídnout pocit lehkosti jízdy, který právě na silnici zažíváme, rozhodně naplní. Vzhledem k pořizovací ceně si troufnu říct, že mnohé může až překvapit. Když sečteme dobrou geometrii, bonus ve formě karbonové vidlice a třeba i detail v podobě pohodlných gripů nebo sedla, výsledek je jednoznačný – dámská silnička Triban 520 se povedla.

+

  • karbonová vidlice
  • pohodlná geometrie
  • pořizovací cena

  • užší pláště
  • absence nabídky větších velikostí rámů


GALERIE B´TWIN TRIBAN 520

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková