Rockrider 560 ST. Lepší, než se zdá

Další test z velké nabídky francouzského výrobce. Kdo má jasný finanční limit, který začíná jedničkou (a není šesticiferný), najde tu hodně dobrý tip na sportovní bike


Dámský bike Rockrider 560 ST  je členem rozvětvené rodiny kol s označením ST – SPORT TRAIL. Tato kategorie doplňuje dvě další, cross country a allmountain a ve všech třech najdete modely, jak pro začátečníky, tak pro zkušené jezdce. Právě pro ženy byla navržena speciální edice, která zároveň ladí i s oblečením.

Rockrider 560 ST má hliníkový rám, který dostal do vínku základní prvky moderní geometrie:

  • úhel hlavové trubky je 69,5 stupně, obvyklý pro xc a maratonská kola
  • má kratší zadní stavbu, díky které je kolo živé a také dobře ovladatelné

Typický je tvar rámových trubek – ostatně jako u všech kol B:Twin  je to kombinace hranatých a kulatých profilů. I tím se kola z francouzského řetězce od ostatních odlišují. Rám s označením CGF PRO (Comfort Geometry Frame) váží jen 1,6 kg ve vel. M. Díky přední vzpěře double butted je o 300 g lehčí, než modely ST 520 , resp. ST 540 dámské verze.

Design je velmi vkusně vyladěn, kombinace bílé a stříbrné k sobě padne, celek pak pěkně dolaďují růžové detaily na představci a samotném rámu.​ Vnější vedení lanek sice kolu trochu na eleganci ubírá, ale v této cenové kategorii je toto řešení standard. 


Rockrider 560 je hardtail, pružení obstará vidlice Rock Shox Silver 30. Jde o vzduchovou vidlici základní řady se 100 mm zdvihem. Když už mluvíme o pružení, u tohoto levnějšího modelu vidlice stojí za to zmínit dvě věci: vidlice má uzamykání z řídítek, systém, který připomíná řazení gripshift, výrobce nazývá Combo Block. Je tu také možnost nastavit rychlost odskoku, pomocí kolečka na levé noze vidlice. 


Tento dámský bike je postaven na 27,5 „kolech, tedy středním rozměru. Ráfky B: Twin AERO TRAIL jsou z vlastní produkce Decathlonu a mají 28 paprsků.

Na ráfcích jsou obuty pláště HUTCHINSON COBRA v šíři 2,1“. Hutchinson je francouzská značka, Kola B:Twin se ve Francii vyrábí, takže jde o logické propojení.

Pláště Cobra mají nižší středový vzorek, a naopak boční výstupky jsou větší. Takže by měly podržet i v horším počasí a blátivém terénu.  


Na biku Rockrider najdete mix komponentů od amerického SRAMU. Kolo má dvoupřevodník se zuby 38/24 vzadu kazetu s 10 ti pastorky v rozsahu 11-36. Stejně jako přesmykač a přehazovačka, tak i kliky s převodníky a kazetou jsou z modelové řady Sram X5.  Na řadících páčkách jsou ukazatele právě zařazeného převodu. Další komponenty jsou nejčastěji vlastního brandu B:Twin.


Kotoučové brzdy TEKTRO  jsou u sportovních kol této cenové kategorie často využívaným modelem. Z továrny je upravili přímo pro Decathlon, proto nesou označení B:Twin by TEKTRO. Na požadavek francouzského řetězce byly dodány 160 mm velké kotouče a také se zmenšila vzdálenost mezi rukojetí a brzdovými páčkami. Páčky se tak snáze ovládají a zajišťují lepší kontrolu nad kolem.


Na dámském bike nemůže chybět dámské sedlo. Byl vybrán pohodlný model B:Twin Ergofit, na kterém je dominantní prohlubeň, která prochází středem sedla, uprostřed je otvor, aby se předcházelo otlakům měkkých tkání. Zadní část sedla, kde dochází ke kontaktu se sedacími kostmi je výrazně polstrovaná.

V nabídce tohoto modelu jsou tři velikosti S / M / L, které pokryjí výšku postavy od 150 do 190 cm.

A ještě nám zbývají dvě čísla. Tím prvním je váha kola. U testovaného modelu ve velikost M jsme navážily 12,9 kg.  Druhý údaj je cena. Jak už je u Decathlonu zvykem, tak ta je hodně zajímavá, dámský Rockrider 560 ST stojí 16 499 Kč.

Podrobné info o další nabídce i dostupnosti testovaného modelu najdete na stránkách českého zastoupení.

Jak se jezdilo


Přiznám se, že jsem se na první testovací jízdu vydávala trochu s obavami. Přeci jen kola v těchto cenových relacích mají nejen slabší komponenty, ale často i zastaralé geometrie.

Z pohledu bývalé závodnice, kdy jsem jezdila na drahých kolech renomovaných značek bych čekala, že se na kole za 16 tisíc nebude dát v terénu příliš dovádět. Nakonec – už jsme měly v testu před dvěma lety starší a levnější variantu Rockridera, takže jsem pamatovala na jeho limity.

Jenže 560 ka z letošní kolekce se posunula jízdními vlastnostmi o pěkný kus vpřed. Ten pocit, „že to bude dobré“ jsem vnímala hned po prvních záběrech do pedálů. Kolo nabízí sportovní posed, krátký představec umocňuje dobrou ovladatelnost kola. Kombinace vylehčených ráfků i slušných plášťů vytvoří poměrně lehkou verzi kol, výrobce dokonce udává úsporu 600 gramů oproti staršímu modelu. A to už je u rotujícího komponentu hodně znát. A samozřejmě se to propisuje do celkového dojmu z kola.

Hliníkový rám je sám o sobě pevný, díky možnosti zamknout vidlici z řídítek, kdy si v mžiku uděláte pevňáka, který pěkně akceleruje, je také dost příjemná záležitost.Na druhou stranu, právě tuhost hliníku vám dá najevo každý terénní hrbol. Kdo by na tomto kole chtěl jezdit často v rozbitém terénu, pro utlumení a lepší absorpci nerovností by stálo za to vyměnit pláště za širší rozměr.

Díky plášťům rozměru 2.1“ ale jízda poskytuje opojný pocit, že kolo pěkně odjíždí. Kopce ze sedla jdou s větší lehkostí a díky dobré geometrii se s kolem pustíte klidně i do prudších sjezdů. Ale lepší je, když jsou jen lehce okořeněné nějakým tím kamenem a menšími kořeny. Tady totiž má kolo už své limity.

Ale pro hravou jízdu v lese, se zatáčkami, hladšími traily nebo pro delší výlety maratonského charakteru bude dobrým parťákem.

Decathlon se snaží změnit to, aby se o jeho kolech mluvilo jako “o těch ze supermarketu”. Po testu Rockridera 560 a koneckonců shlédnutí celé letošní nabídky francouzského řetězce je zcela jasné, že jde dobrým směrem. Což stvrzuje třeba i tím, že na svá kola dává doživotní záruku. 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková