Specialized představil novou elektro silnici TURBO CREO SL

Dalo se to čekat, i Specialized doplnil svou kolekci o elektrickou silničku. Ale, jak už je u amerického velikána zvykem, překvapil konkurenci zbrusu novým motorem….


Specialized byl jednou z posledních mezi velkými značkami, které neměly ve své nabídce e-road bike. Na trh už je nabídl Trek, Giant, Cannondale, Pinarello a Orbea.

Jenže Specialized měl důvod, proč si dával na čas. Všechny výše uvedené značky mají jedno společné a tím je pohonný systém.

Nebyl by to ani Specialized, kdyby nechtěl svým výrobkem ohromit a mohl s klidným svědomím hlásat, že nabízí nejlepší elektro silničku.

Čas, který si vzal na vývoj měl své opodstatnění. Z pohledu jeho inženýrů totiž na trhu neexistoval asistenční systém, který by splňoval požadavky na výkon. Rozhodl se tedy vytvořit vlastní systém a vytvořil motor SL1.1, který se nachází na tomto novém modelu.

Specialized má vývojová centra v Boulderu, Morgan Hill, a Taichungu, v Kalifornii byl motor navržen, ale následná realizace probíhala ve švýcarském Chamu. A proč právě tam?

Marco Sonderegger, vedoucí produkt manažera k tomu řekl „Potřebovali jsme být v epicentru e-kol. Německy mluvící část Švýcarska je jedním z největších trhů pro elektronická kola kdekoli, zatímco USA a zejména Kalifornie si v roce 2010 nevšimly e-kola a stále zůstávají poměrně malým trhem. “

Nabídka nového modelu Creo SL, s novám motorem reflektuje desetiletý vývoj. Motor má v sobě perfektní kombinaci výkonu, hmotnosti, velikosti, dojezdu a jízdních vlastností. Dokáže tak dodávat konzistentní výkon v přirozené jezdcově kadenci tak, jak jezdec vyžaduje.

Ale pozor, i jízda na e-road kole je sport, proto musí celé kolo splňovat kritéria běžného kola.

„Díky našemu prvnímu silničnímu elektrokolu Turbo Creo SL vymažeme z vaší vyjížďky veškerá stoupání. Zbude vám jen úsměv na rtech. Namíchali jsme koktejl s nízkou hmotností, výkonem, dojezdem a propojitelností, který ve vás probudí zvíře v sedle. Na silnici se modelu Creo nic nevyrovná“. Takové je  promo čerstvé novinky od Specialized elektro silničky Turbo Creo SL.

 

Ultra lehký a tichý motor Specialized SL 1.1 umí váš výkon zdvojnásobit a činí tak velmi plynule. Creo SL nabízí dojezd až 195 kilometrů (130 km z interní baterie, 65 km z externího zdroje). I pro celodenní vyjížďku nebudete muset hledat, kde se připojit do zásuvky. Interní baterii Creo je možné nabít již za 2 hodiny a 35 minut.

A protože každá jízda i každý jezdec jsou jiní, ve Specialized vytvořili kalkulátor dojezdu Turbo, který vám umožní spočítat, jak daleko dojedete.

Ale tím se nekončí. Aplikace Mission Control umí řídit spotřebu baterie, díky funkci Smart Control, která umí řídit spotřebu baterie, vám po zadaní údajů sama zajistí, abyste se d cílového místa dostaly bezpečně.

 

A jaká kola budou s novým motorem SL1,1 v nabídce? Specialized nabídne jak silniční kola  S-Works a Expert a nebude chybět ani oblíbený gravel Creo Expert SL Evo. Všechny kola budou používat systém 1x (jednopřevodníku) s jedenácti rychlostmi 11-42 od Shimana.

Barva, cena? V tuto chvíli jsou v nabídce kola v tlumených barvách, nechybí design z kolekce Mixtape. Cena musí reflektovat náročný vývoj, top model, vybavený Di2 dle dostupných zdrojů atakuje hranici £11 000, gravel je o 3,5 tis. £ levnější. Nechme se překvapit, jak široká modelová nabídka a jaká cenová politika bude pro české zákazníky.

Zdroj: TZ Specialized

 

 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková