Můj týden se Scottem. ADDICTtátor RC 30

Test kola, na kterém zrychlíte….

Kdo by neznal značku SCOTT.  Tato původně americká a později švýcarská firma začala dobývat sportovní svět jako výrobce lyžařských hůlek a brýlí. Když se v roce 1986 pustila do výroby tehdejší novinky,horských kol, asi málokdo tušil kam se cyklistika posune.  A protože to ve SCOTTu dělají evidentně dobře,  výsledkem je,   každoroční nášup nových a zajímavých modelů, jichž v současnosti nabízí přes 200.

Scott je úzce propojen s něžným pojmem Contessa. To je jeho dámská řada a dá se říct, že hodně obsáhlá. Co je navrženo pro pány, musí se objevit i v dámské kolekci, byť třeba v dostupnější specifikaci.

Takže Scott vám pěkně umí zamotat hlavu, nezáleží na jak vysoké úrovni jezdíte, ale spíš, co vás baví. Silniční vrchaře, aero kola, gravely a samozřejmě také mnoho typů horských kol. K nám tentokrát zavítala poctivá silniční raketa. Pravda, první dojem byl trochu rozpačitý. Žlutá barva ? Addict ? Vždyť je to ON?! Nenašla by se Contessa Addict?

Našla, ale nikoliv v testovací flotile. Nelze se na zastoupení zlobit, že nenabízí vše. Vlastně, o pár hodin později a další následující dny jsem za to byla ráda. Testovala jsem žlutou raketu Addict RC 30, která v sobě snoubila aero kolo a zároveň nabídla i potřebné pohodlí. A ještě mnohem víc….

Scott Addict RC 30 ve své kráse

Addict slibuje od pohledu výkon, rychlost. Rám má ostře řezané rysy, ať už se podíváte na nohy karbonové vidlice, horní i spodní rámovku. A k tomu vnitřkem vedené všechny bovdeny, ty podtrhují aero styl. Čistý vzhled tím ale nekončí. Dokonce i noha vidlice má klapku, která chrání šrouby třmenu kotouče s plochým držákem před vzduchem.

A tohle vše vám pak vyšle jeden příjemně klamavý dojem. Kolo je pevné, každý záběr do pedálu ho žene vpřed. Přesto mě během vyjížďky překvapuje, jakou rychlost mi můj garmin ukazuje. A na konci jízdy ten pocit dostávám potvrzený. Rychlejší, než jsme čekali.

Hodně příjemně padla do ruky řídítka Syncros Creston, která mají nejen pohodlnou omotávku, ale i větší plochu pro opření dlaní při horním úchopu. Nicméně tu zůstane prostor pro montáž držáku na váš měřič tepové frekvence, světla apod. Spodní oblouk má tradiční zahnutí. A když se díváme na řídítka, musím znovu zmínit plnou integraci všech kabelů. Pěkný pohled ze sedla na kokpit.

Osazení dostal Addict RC 30 Shimano Ultegra s hydraulickými kotoučovými brzdami, a to zcela vyhovuje kvalitě kola. O funkčnosti této kvalitní a spolehlivé sady je zbytečné psát, páčky jdou dobře do ruky. Dvojpřevodník je tu semicompact, tedy kombinace 52/36 zubů.  

V kombinaci s kazetou 11-30 pro mou jízdu, či spíše aktuální formu, v českých podmínkách naprosto vyhovující, a to jak co se týče šlapání dolů, tak i ve zdolávání kopců třeba v Posázaví. Pro delší horské výjezdy bych si buď vyměnila kazetu nebo malý převodník. Pokud ale disponujete dostatečně vysokou hodnotou W/kg, nebudete mít problém. Pro zajímavost, dámské Contessy se standardně osazují menšími převodníky (50/34) a největším pastorkem s 32 zuby.

Od opravdu velkého závodění dělí Addict RC 30 hliníková kola. Ty nesou, tak jako řada dalších komponentů, logo Syncros, mají 28 drátů, jsou dostatečně robustní, ale kvůli tomu i trochu těžší. Na nich jsou obuty pláště Schwalbe One Race Guard v šíři 28 mm. Dobrá přilnavost, pěkně odjíždějí. A stačí si trochu pohrát s jejich nahuštěním a poznáte rozdíl v pohodlí a odvalováním. Vyzkoušela jsem i tuto drobnost na dokonalém asfaltu, a naopak trochu rozbitějším povrchu.

Pohodlí při jízdě ovlivní sedlo, ale do jisté míry i tvar sedlovky, což je u Addictu zřejmé.  Model Syncros Duncan Aero má, jak název napovídá tvar zploštělé trubky, která je pod sedlem lehce ohnutá vzad, což by mělo podporovat pohodlí při jízdě.  A také je její upínací objímka opatřena magnetickým krytem. Takže opět aero a další vteřiny k dobru. Sedlo Belcarra Regular 2 si mě získalo, nebyl problém usedět čtyřhodinový trénink. Centrální kanál , který vede středem sedla  umožní kombinovat podporu i pohodlí.

Za víc, jak týden testování jsem vyzkoušela za velmi příznivého počasí pohodový švih ve vlnitém profilu, opakované intervaly i dlouhé jízdy v kopcovitém terénu. Kolo má závodní geny, sedí mu svižná až agresivní jízda. Dobrá geometrie a také vyhovující tvar řídítek hned navodily jistotu ve vedení kola, serpentiny byly zábavou.

Je hodně tuhé. Nutí Vás podržet převod a zbytek kopce vyspurtovat, aniž byste ztratili jediný watt. Prostě jsem pokaždé měla pocit, že si Addict diktuje, ať zrychlím. Víc a ještě víc! A on vás v tom nenechá samotné, což vám dá na konci jízdy báječný pocit.

 

A cena ? Ta je v případě modelu Scott Addict RC 30 stanovená na 94 490 Kč. Zmiňovala jsem i dámské varianty silniček Contessa Addict, které rozhodně také stojí za pozornost. Jsou tři, v povedených barvách a s velmi zajímavou cenovkou v rozpětí 46-67 tisíc. Nejsou postaveny na aero rámu, ale na pěkném lehkém karbonovém, v různých komponentových specifikacích. 

Veškeré info najdete na stránkách českého zastoupení značky Scott.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková