OH Tokio: Polka Maja Wloszczowska bude vlajkonoškou a na závod bere hardtail Kross Level

Velké pocty se dostalo sedmatřicetile

Maja Wloszczowska, sedmatřicetiletá legenda mountainbikingové scény jede už na své páté Olympijské hry. Ve své sbírce má už dvě olympijská stříbra (2008 Peking a 2016 Rio de Janeiro). Ještě předloni se nechala slyšet, že udělá maximum pro zisk zlata, po kterém touží. Upravila si závodní kalendář, aby zvládala dobře regeneraci. Pak ale přišla Covid pandemie, posun OH o rok…

U našich severních sousedů je velmi uznávanou sportovkyní a tak ji pro Tokio byla svěřena funkce vlajkonošky, na čele polské výpravy půjde společně s plavcem Pawlem Korzeniowskim.

Letos totiž mohou být vlajkonoši dva: žena a muž, MOV změnil protokol a umožnil výpravám nasadit dvojici vlajkonošů, čímž chce podpořit genderovou vyváženost.

„Jsem hrdá, poctěna, je to vzrušující…nejsou pro to slova. V letošním roce navrhl MOV, aby během slavnostního zahájení her byli standardními nositeli národní vlajky dva lidé, žena a muž. To je důsledek snahy o rovnost, která má vést k tomu, že již během her na olympiádě v Paříži 2024, se olympijských soutěží zúčastní stejný počet žen i mužů. Hrdě budeme reprezentovat Polsko na zahajovacím ceremoniálu a během našich startů,“ uvedla na sociálních sítích Maja.

Olympijské hry jsou pro sportovce, tak i pro producenty závodních strojů, velký sportovní svátek. Pro výrobce je to pravidelně obrovská příležitost, jak na svou značku upozornit, byť se v drtivé většině případů jedná pouze o designové úpravy stávajících modelů. 

Tým Kross Orlen, jehož barvy hájí spolu s  Ondrou Cinkem a Bartlomiejem Wawakem i polská star Maja Wloszczovska předal v Les Gets závodníkům kola v unikátním olympijském designu.

 

Zatím co Ondra Cink pojede na celoodpruženém Kross Earth, Maja si do Tokia poveze hardtail Kross Level. Obě kola mají podobné osazení, komponenty Shimano XTR, Fox se stará o pružení, zapletená kola FSA jsou obuta do plášťů Pirelli. Maja má lehčí na svém Levelu vidlici 32, nemá teleskopickou sedlovku a zvolila si převodník se 34 zuby. Maja je velmi zkušená a technicky vybavená závodnice, na olympijské trati odjela přípravný závod, jistě si zvolila pro sebe stroj, s kterým bude chtít útočit na co nejvyšší posty. 

Foto:Robin Nevřala

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková