Gogoro Eeyo 1-to je ultralehké elektrokolo do města

Originalita, funkčnost a především vše pro uživatele…

Pohyb, rychlost, krásu. To vše vám nabídne městské elektrokolo. Tedy, abychom byli přesnější, to první a druhé se týká všech městských elektrokol, jízda na nich je příjemnou fyzickou aktivitou, mnohdy i s úsporou času, kdy jste třeba po cestě do práce rychlejší než ti, co prostojí spoustu času v kolonách. A ta krása? Podívejte se na Gogoro Eeyo 1, novinku v segmentu městských elektrokol a musíte nám dát za pravdu. Ale vzhled je jen jeden z parametrů, díky kterým je tohle kolo tak zajímavé.

Za vznikem tohoto zajímavého elektrokola stojí tchajwanská společnost Gogoro. V roce 2015 uvedla na trh první skútr a dobíjející síť Gogoro. Nyní přichází s nabídkou pro cyklisty, kteří chtějí využívat kolo jako prostředek pro rychlý a pohodlný pohyb po městě, a zároveň hledají něco osobitého.

Unikátní design

Hned na úvod je nutné zmínit, že Gogoro Eeyo 1 váží 11,8 kg, tedy bezmála polovinu toho, co běžná elektrokola. Rám je z karbonových vláken, což přispívá nejen k vyšší tuhosti, ale také k nižší hmotnosti kola a v neposlední řadě umožňuje konstruktérům a designerům realizovat své představy.

Gogoro Eeyo upoutá propracovaným designem, dominuje tu elegantní rám, s oblými rámovými trubkami, kdy čistou linii umocňuje vnitřní kabeláž. Co je také nepřehlédnutelné, že konstrukce rámu vynechává standardní sedlovou trubku.

Oproti jiným městským elektrokolům tu výrobce vsadil na sportovnější vzhled i geometrii, ve výbavě je i delší představec, pozice jezdce je tedy více natažená, což slibuje rychlejší, obratnější jízdu. Tu podpoří i v polovysokých hliníkových ráfcích obuté silniční pláště široké 28mm.

A ještě jeden bonus design elektrokola Eeyo 1 nabídne. Rám je navržený s důrazem na snadné nošení na rameni, tak aby se e-kolo dalo snadno odnést do bytu, do metra, či kamkoli jinam, kam se na něm nedá jet. 

Motor vzadu, řemenový pohon

Výrobce použil unikátní systém elektrického pohonu, který má v zadním náboji kola nejen motor, ale i baterii. Ve spojení s jednorychlostním řemenovým převodem vypadá kolo opravdu zajímavě. Navíc je tento systém prakticky bezúdržbový. Neobvyklé je i použití přední mechanické kotoučové a zadní ráfkové brzdy, která je skrytá ve spodní části rámu u středové spojky.

Baterie skrytá v náboji zadního kola v režimu Eco vystačí dle výrobce na zajímavých 88km. Její nabíjení je snadné. Robustní koncovku nabíječky stačí nacvaknout na zadní náboj. Samotná nabíječka nijak velká není a dá se bez problémů přibalit i malého batůžku.

Veškeré ovládání kola je možné jen přes mobilní aplikaci, což má své výhody i nevýhody. Dobré je, že kolo lze spárovat jen s jedním telefonem a bez odblokování motoru se na kole dá jet jen opravdu velmi obtížně. Aktivně totiž kolo brzdí, takže máte šanci případného loupežníka dostihnout.

Nevýhodou pak je, že pokud Vám dojde šťáva v telefonu, čeká Vás ta samá zkušenost. To už se dnes ale stává málokomu, takže převažují výhody. Telefon si připnete do držáku na řídítkách a v aplikaci si nastavíte úroveň dopomoci. Na jeho display můžete sledovat základní jízdní údaje anebo si ho přehodit do nějaké navigační aplikace.     

 

Na výběr dva modely, více barev

Gogoro Eeyo je k dispozici ve dvou modelech. Eeyo 1s má pohonný systém Smartwheel, lehký celokarbonový rám a přední vidlici. Z karbonu je i sedlovka, řídítka a také ráfky kol. Dodává se pouze v barvě Warm White a vypadá opravdu luxusně.

Levnější verze Eeyo1 využívá stejný pohon a rám s vidlicí jako verze 1s, ale další komponenty jsou hliníkové. Je však k dispozici ve čtyřech barevných provedeních. I ta jsou velmi elegantní. Cena, vzhledem ke konkurenci i unikátnosti kola, nevyšplhala do závratných výšin, model Eeyo 1 je za necelých 115 tisíc, za celokarbonový zaplatíte o 8 tisíc víc.

Nyní jsou k dostání kola GOGORO Eeyo i v České republice. Dostupnost i specifikace si můžete prohlédnout zde. Kolo verze Eeyo 1 se nám dostalo na vyzkoušení, tak se už brzy můžete těšit na náš videotest.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková