Specialized Allez Sprint 2022– hliníková závodnička s nemalými ambicemi

Hodně zajímavá novinka od amerického Specializedu. Překvapivé vlastnosti, překvapivé i ceny…

Hliníkový stroj, který chce konkurovat věhlasnému karbonovému modelu? O jednom takovém víme. Je z dílny amerického Specializedu a jmenuje se Allez Sprint.

Před pár dny spustil americký Specialized prodej své novinky-hliníkové závodničky Allez Sprint 2022.  V naší domovině se tato zajímavost obešla bez velké prezentace, kampaň jste možná zaznamenali na sociálních sítích. Důvod je nasnadě: kol je málo, pro Čechy nebyly alokovány žádné modely. Ale přesto tu možnost je, Specialized se připojil k dalším značkám a nabízí svým zákazníkům možnost nákupu on line. A tak si, v případě zájmu, můžete vybrat svůj model nikoliv v kamenném obchodě, ale přes e-shop.

Historie Specialized Allez je dlouhá. Již v roce 1981 Američané představili Steel Allez a předznamenali tak jeho éru. Modelový rok pak 2015 přinesl hliníkovou verzi, která měla posunout mantinely, vymezené pro dostupné alu modely: pyšnil se areo trubkami, agresivnější geometrií, sportovním charakterem. Teď je vše zas dál.

Allez Sprint pro sezónu 2022 je zcela přepracovaný stroj, jenž je replikou vlajkové lodi značky a to závodního speciálu Tarmac SL 7. Allez Sprint 2022 je závodnička, postavená na hliníkovém rámu, s karbonovou vidlicí. Specialized chce s novým Allez Sprint 2022 nastavit novou laťku v segmentu hliníkových silničních kol.

Profily trubek jsou převzaté z Tarmac SL7, včetně integrovaného vedení kabelů. Cílem bylo nabídnout aero kolo, které bude tužší a také poddajnější než původní hliníkový Allez.

Allez Sprint disc 2019
Allez Sprint 2022

Hliníkové rámy kol prošly v průběhu let několika zásadními inovacemi a hydroforming je jedním z nejvýraznějších příkladů. Hydraulický tlak se používá k vytvoření na pohled složitých tvarů, které napodobují tvary karbonových rámů. Specialized tu využívá svou patentovanou technologii  D’Aluisio SmartWeld, kdy oddaluje oblasti svárů od míst s největším zatížením.

A právě přesun svárů je to, čím se nový Allez Sprint tolik odlišuje od svého předchůdce. Každá z šesti velikostí rámu tak má svou jedinečnou tvarovanou a svařovanou hlavovou trubku s tloušťkou materiálu, která se liší dle potřeby (předpokládané váhy jezdce, resp. vyvinuté síly).

Co se týče geometrie, Specialized neriskuje a spoléhá na stejnou geometrii jako má Tarmac SL7.

Allez Sprint LTD v top osazení
V nabídce jsou i rámové sety

Specialized Allez Sprint je k dispozici ve dvou verzích a jako sada rámů. High-end verze LTD je vyšperkovaná: vybavena elektrickou 12rychlostní sadou SRAM Force eTap AXS a koly Roval Rapide CL. Dle údajů výrobce váží velikost 56 krásných 7,9 kg.

Levnější verze, Specialized Allez Sprint Comp, se dodává ve 2rychlostním nastavení se sadou Shimano 105 a koly DT Swiss R470. A pokud si chcete sestavit kolo přesně dle svých představ, lze si pořídit pouze rámový set, ten je v nabídce v 6 barevných provedeních.

Místo celokarbonového čistokrevného závodního stroje sází Specialized na hliník. Je to rozhodně zajímavý přístup. I když ceny pravděpodobně odstraší nejednoho začínajícího závodníka, pohybují se totiž v rozpětí 90 tis za Sprint Comp a model LTD lehce překračuje 200 tis hranici.

Podrobné informace o jednotlivých modelech a jejich  dostupnosti najdete na lokalizovaných stránkách značky  Specialized. 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková