Až 200 km zážitků v jednom kuse. To je nový e-gravel Titici DYNAMICA

Luxus, elegance a nezaměnitelný design ručně vyrobeného rámu s logem Titici

Titici patří mezi další italské značky, které v sobě snoubí originalitu, krásný design i moderní technologie. Pro mnohé je asi tou méně známou, ale její historie se píše už od roku 1961, tedy víc jak půl století. Místem zrození je lombardská Asola, město, kde je například i továrna italského UYNu.

A necelých 300 km odtud na pobřeží Jaderského moře v městečku Misano byl v rámci největšího italského Bike Festivalu představen zcela nový e-gravel Titici Dynamica. Elegantní, s ručně dělaným rámem, s geny nejlepších štěrkoletů a citlivě integrovaným pohonem značky MahleX20.

Elektrická DYNAMICA je kolo navržené pro výkon: na rovině je rychlé a lehké, a to i bez asistence nad 25 km/hod. Ve stoupáních nebo techničtějších úsecích dodává motor Mahle X20 výkon hladce a přirozeně.

Jiný, krásný…

Klíčovým aspektem modelu DYNAMICA je vývoj konstrukce podvozku. Inženýři TITICI uspěli při vytváření zjednodušených a kompaktních tvarů, které posunuly integraci podvozku a pohonné jednotky na zcela novou úroveň.

Jedním z příkladů je spodní rámová trubka navržená tak, aby pojala baterii 350 Wh (největší nabízenou společností Mahle). Motor v zadním náboji přispívá k čistší a estetické linii. Na první pohled je tento gravel s motorem k nerozeznání od kola standardního.

Jde i o pohodlí

Dalším plusovým bodem pro nový gravel Dynamica je využití patentované technologie PAT (Plate Absorber Technology). Rám je navržen tak, aby zvládl jízdu v terénu i na silnici. To je připsáno na vrub tvaru horní rámové trubky, která je plochá a štíhlá a přináší dle testů snížení vibrace (až o 18 % více, než u standardního rámu), ale stále zůstává zachována vysoká torzní tuhost. Výsledkem je závodní výkon v kombinaci se zvýšeným komfortem.

 

Přepracovaná vidlice, vynikající pevnost i ovladatelnost

Výrobce také vyzdvihuje plnou integraci kabelů, což dává gravelu Dynamica čistý, elegantní vzhled.  

Další věc, která stojí za zmínku je průchodnost vidlice i zadních vidliček, které jsou navrženy tak, aby vyhovovaly velkoryse dimenzovaným pneumatikám až v rozměru 700 x 44c nebo 650 b x 48c. To vše podpoří jistotu i zábavu v náročnějším terénu.

 

Kdo pomáhá? Mahle X20, ten nejlehčí systém na trhu

Mahle X20 je nová pohonná jednotka přední německé automobilové společnosti, zabývající se chytrou mobilitou. S hmotností pouhých 3,2 kg je X20 nejlehčím integrovaným pohonem na trhu.

Tak, jak je standardem, motor vypíná, když rychlost překročí 25 km/hod, Mahle X20 je vyladěn tak, aby maximálně eliminoval typický odpor, který mají méně pokročilé systémy.

Dojezd až 200km

Jak už bylo zmíněno, baterie s kapacitou 350 Wh je umístěna ve spodní trubce a můžete k ní připojit přídavnou baterii s 172 Wh kapacitou. V tomto setupu můžete dojet až 200 km vzdálenost!
A dobití baterie na 80% zabere necelé dvě hodiny.

 

Tento krasavec bude také ve verzi silniční, na trhu se objeví na jaře 2023, cenovka ještě také není pevně daná, ale objednávky jsou spuštěny už nyní.

 

Zdroj, foto: Titici

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková