Reklama

Levit CORAX Bosch CX 1. Nespokojit se s průměrností se vyplatí

Tentokrát jsme se podívaly „na zoubek“ ebiku české značky Levit. Model Corax CX 1 už se pyšní titulem Vítěz testu idnes.cz 2022. Jaké byly naše námluvy?

Reklama

Čím dál více lidí sází na kvalitu a zároveň preferuje lokální značky místo těch zahraničních. Pokud i vy patříte mezi ně, tak tenhle test bude to pravé pro vás. Měly jsme možnost vyzkoušet jeden zajímavý a už na první pohled hodně líbivý model Corax od české značky Levit.  

Seznamte se: LEVIT Corax Bosch CX

Jeho celý název zní Levit Corax Bosch CX 1 a jde o dámský e-bike. To, že jde o dámskou verzi prozrazuje snížená horní rámová trubka, tzv midstep. To, že se v tomto případě jedná o kvalitní elektrokolo, zas prozrazuje specifikace pohonu Bosch – jde totiž o jeho čtvrtou generaci.

A jedním dechem dodáme, že v elegantním hliníkovém rámu se ukrývá baterie o kapacitě 625 watthodin, která bude společně s motorem Bosch performance jistotou při vašich výletech a to mnohem dál, než byste čekala.  

Rám, co klame svou dokonalostí

Kombinace korálové a šedivé, vše v lesklé úpravě je v tomto případě perfektní!  Luxusní vzhled podtrhují i dokonale zahlazené sváry, takže rám vypadá na první pohled spíš jak karbonový.  

Ale jak už bylo zmíněno, Levit Corax je postaven na hliníkovém rámu a i přes nízký nástup má sportovně střiženou geometrii, tak aby jeho majitelka mohla využít jeho kvality i v terénu.

 

Do terénu se 120 mm

Právě tyto vlastnosti podpoří i vzduchová vidlice Manitou Machete Comp se 120 mm zdvihem a pevnou osou. Zamykání najdete na korunce, takže když zamíříte z lesa na asfalt, jednoduchým pootočením budete mít vskutku pořádného pevňáka, kdy vás při šlapání nebude rozptylovat vůbec žádné pohupování.

Na obratnosti v terénu se podílejí i kola velikosti 27,5 palců. Ráfky tu jsou od dalšího českého výrobce a nesou logo Remerx. Na nich jsou ve standardním výrobním setupu obuty pláště Schwalbe Smart Sam široké 2,35“.

 

Na výbavě se nešetřilo

Levit Corax si nechce získávat zákazníky nízkou cenou, ale kvalitou. Protože kazit si dojem z vyjížďky nefungujícím řazením, to odradí úplně každého. Takže zde výrobce vsadil na jistotu – komponenty řady Shimano Deore najdete na řazení i na brzdách.  Jedenáctistupňová kazeta nabízí rozsah 11-50 zubů, brzdy dostaly k pomoci 180mm kotouče.

Řídítka, představec a sedlovka nesou logo Spec Phaze a designově se k rámu hezky hodí. Sedlo je od italské značky, specializující se víc jak šest dekád na výrobu sedel – Selle Royal. Už teď prozradíme, že to je skvělá volba!

 

Když nemůžeš, přidej (na dopomoci)

O motoru Bosch 4. generace se toho už napsalo a namluvilo hodně. Systém je vyladěn téměř k dokonalosti, a tak se můžete těšit na plynulý a tichý chod, intuitivní ovládání s možností nastavení úrovni jednotlivých dopomocí v aplikaci Bosch.

Odpusťte, že se pouštíme do technikálií, které asi většinu holek nezajímají, ale musíme zmínit, že díky kroutícímu momentu 85 nm a možnému využití turbo dopomoci se z každého stoupáku stane příjemný kopeček.

Na druhou stranu, tenhle e-bike s pohonem Bosch se může stát i dobrým tréninkovým parťákem, stačí vždy zvolit podle aktuálního profilu i kondice některou ze čtyř možných dopomocí.  

Jízdní dojmy

Poprvé jsme se viděli na jaře a nemohla jsem z něj spustit oči. Teď tu stojí přede mnou a je můj! Nejmíň na 288 hodin….

Tohle je vzpomínka na For Bikes letošního roku, kde vystavené modely s logem Levit vzbuzovaly pozornost návštěvníků a mě upoutal právě tenhle dámský model v korálově – šedivé kombinaci. A půl roku poté ho mám v testu!

Kolo mi padlo do ruky a rychle jsem se s ním sžila. Nejde o žádného drtiče trailů, ale univerzální sportovní ebike. Jeho teritoriem může být město a využití jako eko dopravní prostředek, v tomto případě velmi oceníte již zmiňovaný nízký nástup. 

Zvládne pohodový výlet až po lehčí terén. Tady jsou limitující pláště, model Schwalbe Smart Sam jsou spíš na touringové ježdění než divočení v terénu. Nejde jen o vzorek, od kterého nelze, obzvlášť v nepříznivém počasí čekat v blátě a mokru extra oporu. Pláště jsou z tvrdší směsi, což znamená například horší přilnavost ke kluzkým kamenům.

Kde to je s Coraxem hodně zábavné, jsou klikaté a hladší trailíky, cesty. Je totiž výborně ovladatelný, k čemuž přispívá jednak zdařilá geometrie, ale i menší 27,5“ kola.

Co se motoru a jeho záběru týče, naplnilo se vše, co jsem od Bosche čekala. Při dobře zvolené frekvenci otáček motor zabírá do kopce naprosto bezchybně, síla mu rozhodně nechyběla, chod je plynulý, akcelerace hodně výrazná, kdo je nezkušený, musí s tím počítat. Nebo ještě lépe, pro rozjezd volit nejnižší dopomoc.

Suma sumárum: radost a zábava při testování Coraxu byly všudypřítomné. Snad jen ty pláště …širší a agresivnější by kolu prospěly a dodaly by jistotu v terénu i méně zkušeným jezdkyním. Těch pár wattů valivého odporu navíc za vás hravě vyřeší přítel Bosch.

Doporučená cena mi připomíná tolik oblíbené farmářské trhy v Praze, kde si za kvalitní české zboží trochu připlatíte – ale na druhou stranu víte proč. A požitek je zaručen!

V tomto případě si připravte 101 tisíc. Není to podbízivě málo, ale pokud vás tenhle krasavec zaujal a třeba přemluvíte prodejce k výměně plášťů, nebude litovat ani jedné investované koruny. Vy dva – dlouho spolu. My musely brzy vrátit.

Levit Corax Bosch CX 1 je úplná novinky a v těchto dnech jde do prodeje. V nabídce pro dámy jsou dvě velikosti S a M, pokrývající výšku postavy v rozpětí 150-175 cm. Informace o dostupnosti i dalších modelech najdete na stránkách výrobce.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková