Malá bojovnice – test Opel CORSA Sport 1.0 turbo

Naše testy menších aut jsou zacílené na návod, radu, zda a jak poskládat jedno či více kol . V tomto případě máme jedno velké překvapení…..

Už jsme v redakci měly k testu auta , která nejen slouží, ale také zdobí a podle toho ….. i stojí. Nyní  se však podíváme blíže na autíčko z kategorie „lidové“ .  Která z nás by neznala Opel Corsa, vždyť jde o nejúspěšnější model této německé automobilky.   Když jsme pátraly v historii tohoto vozu, našly jsme zajímavou paralelu. První Corsy řady A se začaly totiž vyrábět již v roce 1982, tedy  téměř shodně ( resp. o rok dříve) s časem, kdy  si Gary Fisher založil svou společnost na výrobu horských kol.  A stejně jako se za tu dobu vyvinula horská kola, proměnil se i Opel Corsa .

_MG_0132

Test jak má být – na max !
Tentokrát bylo načasování na test jako dělané.  Čekala nás předváděčka kol TREK v Mikulově a tak jsem nabídla kolegům z MTBS, že je tam odvezu. Když jsem jim sdělila, jaké na to máme auto tak rovnou řekli, že se tam nemůžeme ve čtyřech s věcmi na ježdění a focení v žádném případě vejít. Pro takový případ jsme měli plán B, takže se uklidnili a dorazili na sraz.

Corsa měří malinko přes čtyři metry a výrobce udává objem kufru 285 litrů, což opravdu není mnoho, ale ukázalo se, že litry nejsou všechno. Zavazadlový prostor má  dobrý tvar, který umocňuje minimálně zkosené zadní okno, takže nakonec pojmul všechna naše zavazadla a navíc ještě rám z mého starého závodního Fishera.  Po krátké poradě si sedáme dovnitř.  Já mám 164cm, takže se vlezu do každého auta v pohodě, ale zbytek posádky je v rozmezí 182 , 189 a 192 cm. Takže?  Corsička je spolkla jako nic a dokonce ani neprotestovali !  Místa vevnitř je tedy rozhodně víc, než by kdo čekal.

IMG_0112

Startujeme, ještě vynulovat palubní počítač a … něco tady nehraje. V autíčku je podezřelé ticho, ale otáčkoměr ukazuje číslo  800, takže motor běží.  Na to že je v téhle Corse  tříválec,  je to velké překvapení . A to není nic proti tomu, co bylo dál.  Tenhle tříválcový pidimotor má objem jen necelý litr, ale je vybaven turbodmychadlem, takže dává výkon 85kW . To nevypadá špatně a také to vůbec špatné není.  Motor..vlastně ve srovnání s jinými vozy mohu klidně napsat „motorek“ ,  krásně zabírá odspodu, prakticky máte pocit jako kdyby to byl diesel, ale jede potichu jako elektromobil. Na dálnici dávám šestku na tempomat 138km/h. Vybrali jsme si pro cestu po D1 ideální čas, kdy nás nezdržovaly žádné kolony, takže výsledek naší jízdy je víc než překvapivý. V Mikulově máme průměrnou rychlost 118km/h a spotřebu 5,6 l naturalu. Ve čtyřech lidech a puštěnou klimatizací !

Po cestě zpátky jsme vyzkoušeli, co v té malé bojovnici dříme a už dlouho jsem nezažila, aby ručička tachometru dosáhla na poslední udávánou hodnotu !  V Praze ukazuje počítač 5,8 l/100km. Ačkoliv náplní naší cesty byly novinky amerického TREKu, diskuze se tentokrát vedla i o dispozicích a „kondici“ této malé žluté „včelky“. Prostě si nás všechny získala. A mě ještě postřehy kolegů pomohly při psaní recenze.

Vyzkoušela jsem samozřejmě i prázdné auto, jen já a tahle žlutá včelka. Skutečně je víc než živá – provoz nikde zdržovat nebudete.  Motor tahá tak, že by jste mu řekli minimálně o polovinu větší objem, s lehkým autem si jen pohrává a stále si drží skvělou spotřebu. Přes 6 litrů se dostanete jen cílenou jízdou 😉 .

PPBD1548

Kolo do auta? Rozhodně ne!
Naše testy menších aut jsou zaměřeny na návod, radu, zda a jak poskládat jedno či více kol . V tomto případě máme jedno velké překvapení. A titulkem se nenechte zmást – i s Corsou se můžete vydat na cyklodovolenou ve dvou….

Říká vám něco název FixFlex ? Je to název pro integrovaný držák kol a to nás opravdu zajímalo.  Držák je integrovaný v zadním nárazníku . Po odjištění povyjede SPZ a zatažením  vysunete celý systém Fix Flex.  Na první pohled  vypadá složitě, ale po třetím nejpozději po pátém použití to zvládnete i poslepu.   Držák je na dvě kola, která se uchycují nikoli za rám, jak je obvyklé, ale uchycení je vtipně za kliku. To oceníte třeba při přepravě špinavého kola , kdy  tím předejdete odření rámu držákem.

IMG_0087

Díky tomu, že FixFlex vyjíždí i s SPZ nemusíte řešit pořízení třetí značky, což je v naší zemi zatím legálně neřešitelné. A  pracně přendávat zadní SPZ….uf, velká překážka pro časté využití.  Nosič je také vybaven sadou světel, takže bez problémů splňuje homologaci pro silniční provoz.  Pokud vezete jen jedno kolo a  použijete vzdálenější ( od auta) ze dvou uchycení,  tak dokonce můžete otevřít i kufr.  Systém je to vtipný a hlavně operativní a funkční a je k dispozici pro všechny osobní modely Opel.  U větších aut je pro tři kola.

IMG_0089

10 x ano pro Corsu Sport
Vlastně těch pozitivních dojmů jsme s kolegy v redakci napočítali víc. Auto je na svou kategorii výborně odhlučněné a i v rychlostech daleko za dálničním limitem dobře ovladatelné.  Když se k tomu přidá přesně a jemně fungující šestistupňová převodovka  a výbava , jako sledování mrtvého úhlu, tempomat, automatická klimatizace, multimediální systém s dobrým zvukem a to již zmiňované ticho, tak je jasné že Corsa má co nabídnout.  A to nejsme na konci výčtu věcí, které zaujmou. V Opelu si taky dali záležet, aby se nám Corsa nejen dobře řídila, ale také  jste se v ní dobře cítili. Což je pro nás důležitý parametr.  Interiér je opravdu povedený. Palubní deska působí až exklusivním dojmem. K tomu parádní kožený volant s vyhříváním a ovládáním všeho možného, řadicí páka a ruční brzda, vše s červeným prošitím, hliníkové pedály a sportovní sedačky s výborným bočním vedením.  Samozřejmě také vyhřívané, stejně jako zrcátka. To vše dostanete ve výbavě SPORT, kterou jsme měly na test k dispozici.  Spárování telefonu s BT HF bylo rychlé a bezproblémové. Zvuk při telefonování také bez připomínek.

IMG_0106

Corsa mě tak nadchla, až jsem začala uvažovat o změně vlastního vozu. Takže byl nejvyšší čas najít nějaké chybičky. Úkol to nebyl snadný a tak snad  jen , že řízení bylo dost přeposilované a zejména ve výbavě Sport by se mi líbil režim kdy volant půjde více ztuha. Ale to oceníte, jen když chcete trochu rošťačit. Tuhle radost nám však  omezují kamery a radary, takže je to vlastně víceméně jedno.  A ve městě je naopak příjemné když dáte režim City a  točíte volant jedním prstem.

Opel Corsa Sport 1.0 Turbo je výborná volba a nejen z rozumu. Naše malá bojovnice, jak jsme jí záhy pojmenovali,  s opravdu bohatou příplatkovou výbavou  za to stojí . Základní verze s námi  testovaným motorem je za 300 900Kč. Pokud  máte omezený rozpočet , tak nejlevnější Corsu pořídíte již za 219 900.

Naše rada zní : Objednejte se na předváděcí jízdu !

Autor: Kája Polívková
Foto: DNK, Petr Bureš

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková