AUTHOR příběhu "Jak získat silničku".

Když jsem uviděla na prezentaci značky Author tenhle krásný silniční rám, hned se mi vybavil jeden dávný příběh. Vzápětí se rozběhl proud myšlenek, zda a jak by bylo možné ho realizovat v současnosti. I dospělí si mohou hrát….

Abych vás uvedla do děje: na začátku byl malý dámský rám, darovaný partnerce, to aby byla u svého protějšku shovívavější k vášni jménem cyklistika. On, dejme mu třeba jméno Petr, měl totiž kolo, které potřeboval neustále vylepšovat. A tak po každém nákupu nového dílu, ten starý  použil na osazení holého rámu. S náležitým vychválením, jak užitečný počin právě udělal. Výsledek asi tušíte. Zanedlouho spatřila světlo světa staro NOVÁ silnička. Spokojenost byla na obou stranách. On měl kolo s nejnovějším osazením, pro ni se zrodila nová sportovní zábava. Možná by stálo ještě zmínit, že partner s jedním nepočítal, že JÍ to začne hodně bavit a po čase bude chtít lepší výplety, lepší sedlo…. Zkrátka vášeň je vášeň a postihnout může kohokoliv.

ram-celek

Možná se ve společnosti AUTHOR nechali inspirovat podobnou myšlenkou, když právě pro ženy vytvořily samostatný rámový set AURA 55 ASL, jehož součástí je nejen rám, vidlice a hlavové složení, ale i designově sladěné sedlo i omotávka na řidítka. Pokud zvažujete pořízení silničního kola a zároveň vás trochu brzdí vědomí, že toho moc nenajezdíte a i proto máte finanční hranici, může být pro vás osazení rámu jednou z možností, jak za poměrně příznivou cenu pořídit velmi pohlednou a fungující silničku. Obzvlášť, pokud je váš partner také stejně naladěn a při výběru a stavbě vám pomůže.

_mg_5266-bocne-ph

Rámová sada Author AURA 55 ASL je z hliníkové slitiny, v barevné kombinaci matná šeď s jasně růžovými dynamickými pruhy a bílými logy. Rám je moc pěkně zpracovaný, sváry jsou sice přiznané, ale díky  matné barvě působí o hodně luxusnějším dojmem, než napovídá cena. Navíc sada není ošizená ani konstrukčně.

hlava

Celokarbonová vidlice (včetně sloupku) sedí, jak velí moderní konstrukce, v tapered hlavovém složení. To znamená, že spodní ložisko hlavového složení je o větším průměru a dává tak setu rámu s vidlicí větší tuhost. Váha rámu včetně nezařezané vidlice a hlavového složení je velmi solidních 2,10 kg a pořizovací cena příjemných 10 900 Kč. Je nabízen od velikosti 48 až po překvapivou 58, což u dámských kol zvykem nebývá.

detail-svar

Cenový balanc. Nové nebo z bazaru?

Rám máme, je třeba dvou kol a osazení. Kliky, přehazovačka, přesmykač, brzdy, pastorky, řetěz… Pokud budeme brát cenu komponentů jako prioritní, ale zároveň mít na zřeteli požadavek fungujícího kola, nabízí se Shimano Sora, kterou lze novou pořídit za necelých 6 tisíc.

Pokud jste obklopená komunitou cyklistů, určitě se najde někdo, kdo si pravidelně dělá radost součástkami z nejnovější kolekce a chce zánovní nebo málo opotřebované komponenty prodat. Jen si pohlídejte, jakou péči kolu dotyčný věnuje, pokud na každý švih přijede s naleštěným kolem, nemusíte mít obavy, jestli se jeho kolo uprostřed léta podobá „zimáku“ a nese stopy deště, který zkrápěl silnice před několika týdny, buďte výrazně obezřetnější.

shimano_sora3500dbl_groupset

Co dál? Zapletená kola.

Jistě sama, anebo z našich testů víte, že kola hodně ovlivňují jízdní pocit. Tady se vyplatí nešetřit. Právě zde výrobci často u levnějších kol nasadí opravdu těžké (a levné) kousky a mnohdy tak zabijí i schopný rám.  V případě Authoru AURA 55 máte výhodu vlastní volby. Můžete si vybrat od cca 3 tis za pár. Naší volbou jsou plášťové Shimano WH6800, které se dají sehnat i za 9 tis. Jsou skvělé, váží 1650g a vydrží věčnost. Jsou v porovnání s ostatními komponenty a rámem trochu dražší, ale jak jsem již psala, tady nešetřete.

G0000Q01

Jdeme do finále!

Zbývá pár drobností, řidítka, pedály. U prvně jmenovaného je kromě vyhovující šíře, ale i tvaru, zejména spodního oblouku, který vám musí být do ruky příjemný. S tímto výběrem si pohrajte, pohodlí a vyhovující úchop řidítek vás bude provázet každou minutu vaší vyjížďky. Výběr v silničních pedálech je pestrý, záleží, jaké máte preference, dostupnou klasikou je značka Look, tam už poměrně kvalitní pedály i s kufrem na tretru zaplatíte kolem 1500,- Kč, ještě levnější variantou jsou Shimana 105, jejichž cena je pod 1000,- Kč. Začínající silničářka nebo ten, kdo na úzkých pláštích bude trávit velmi málo času, mnohdy volí kompromis a jak na horské kolo, tak i na silnici má jedny boty a tedy i jedny, bikové pedály.

Začínající silničářka nebo ten, kdo na úzkých pláštích bude trávit velmi málo času, mnohdy volí kompromis a jak na horské kolo, tak i na silnici má jedny boty a tedy i jedny, bikové pedály.

Nové silniční kolo? Důvod se sladit do posledního detailu...
Nové silniční kolo? Důvod se sladit do posledního detailu…


Už se nám rýsuje krásná silnička na míru, v kompletně novém hávu. S cenou se pohybujeme pod 30 tisíci, pokud ale budete hledat komponenty z druhé ruky, dostanete se s pořizovací cenou určitě o třetinu níž. A navíc
 získáte pocit spolutvůrce vašeho dvoukolého miláčka. A co teprve ta jízda co vás čeká.

Tak jdete do toho?

Autor: Kája P.

 

 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková