Reklama

Scott Contessa Spark 920 – první pohled

Další představení z nabídky kol na příští sezónu, tentokrát od švýcarského Scottu. Pro někoho z pánů možná tip na vánoční dárek pro Vás. Tak nezlobte…

Reklama

Tříleté soustředění konstruktérů firmy Scott přineslo velké změny už v minulém roce, kdy se kola Spark představily se zcela novým rámem i odpružením, když tlumič změnil své uložení z horizontálního zavěšení pod rámovou trubkou do vertikální pozice, blíž ke středu. V letošní kolekci Contessa Spark, která je určená pro dámy, je hned pět těchto celoodpružených biků, dva na karbonovém rámu, zbylé tři pak v hliníku. Rozdílné jsou i zdvihy jednotlivých modelů, od závodních 100 mm (model Spark RC), až po 120 mm, kterými disponuje i námi představovaný model Scott Spark 920. A to není rozhodně vše, protože Scott některé své Sparky posouvá blíž k trailům.

Při prezentaci značky Scott, o které jsme psaly před časem, byl bleděmodrý Spark nepřehlédnutelný. Určitě naplňuje představy toho, kdo chce dámský design, ale odmítá růžovou. To ale není ten hlavní důvod, proč dostal přednost před vyšším karbonovým modelem. Přináší několik zajímavých překvapení.

Scott Spark 920 je celoodpružený bike, postavený na hliníkovém rámu, vybaven 29“ koly. Vnitřní vedení bovdenů už je u kola této třídy samozřejmostí, v případě Scottu bereme i jako samozřejmost povedený design. U modelu 920 se naplňuje slogan „modrá je dobrá“, na rámu se objevují hned tři její odstíny. Právě drobné detaily udělají celkový dojem, na což u Scotta pamatují.

Upravená je geometrie rámu, s hlavovým úhlem 67.2° a kratší zadní stavbou (438 mm), která usnadňuje zatáčení, je kolo živé, ale díky poměrně slušně položené vidlici také stabilní. 

Jak už bylo zmíněno, Spark disponuje zdvihy 120 mm, ty má vidlice Fox 32 Float, tak i zadní tlumič stejnojmenné značky, konkrétně model FOX Nude. Ten má nastavitelné tři režimy pružení: Lockout – Trail – Descend. Patentovaná technologie TwinLoc nabízí možnost ovládání zadního tlumiče a vidlice přímo z řídítek.

Umístění tlumiče ve svislé poloze snižuje těžiště blíž ke středu rámu a přispívá k větší stabilitě a tím příjemnějšímu pocitu z jízdy.

 

Chybí síla? Nevadí. Dvojpřevodník vás v terénu podrží. Scott Contessa Spark 920 je osazen mixem komponentů Shimano Deore a XT, má převody 2x10. Další komponenty jsou značky Syncros, tu najdeme na představci, řídítkách, gripech, stejné logo nese i anatomicky tvarované dámské sedlo s protiskluzovým vzorkem.

Pro někoho je možná překvapením, že Spark 920 dostává do výbavy teleskopickou sedlovku. Jde o model Syncros Dropper 2.0, s rozsahem nastavení 100 mm (u modelu S), 120 mm u M a L. To opět podrthuje záměr výrobce nasměrovat Sparka více do trialového terénu. 

Na ráfkách Syncros X-25S jsou obuty pláště Maxxis Forekaster, jejichž desén zajišťuje dobrou přilnavost i trakci. Šíře pláště je 2.35, což potvrzuje už jednou zmíněné – Spark vás podrží i v těžším terénu.

Tolik krátké představení, určitě se tenhle povedený bike na našich stránkách objeví, to až přijde čas na jeho  testování.

Katalogová váha vel. M – 13 kg
Cena Scott Spark 920 – 78 790,- Kč
Informace o dostupnosti i dalších modelech Contessa Spark najdete na stránkách zastoupení endorfinerepublic. com

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková
Reklama