Ženy ženám. LIV slaví 10 let své existence
Kája Polívková 23.5.2018Liv3F design – klíč k úspěchu dámských kol LIV?
Kdo by neznal kola LIV. Biky Pique, Itrique, Hail nebo u nás nedávno představená silnička Langma. Společnost Liv Cycling, která za vznikem značky LIV stojí dnes oslavuje. Její rozhodnutí vytvořit vlastní brand a díky tomu přivést více žen k cyklistice, se ukázalo jako úspěšné.
Uteklo už 10 let, co se objevila mezi cyklistickými giganty. V době rostoucí globalizace tak trochu cesta proti proudu, říkali si mnozí. A tomuto kroku, kdy se po boku jedné z nejvýraznějších značek – taiwanského Giantu objevila jeho „ sestřička“, dámský LIV, nedávali příliš šanci. Po deseti letech Liv Cycling restartuje svou „HowweLiv“ kampaň a sdílí se světem zdroj dat pro svoji 3F design filozofii, která je hlavním motorem při vývoji a designu špičkových kol. V čem tkví cesta k úspěchu?
Kola jsou jiná, při jejich vývoji se čerpalo z mnoha podkladů, studií anatomie ženské postavy.
„U nás v LIVu je veškerý vývoj ve znamení 3Fdesing filozofii – Fit, Form, Function (fit, provedení, funkčnost)“, říká Phoebe Lie, ředitelka značky Liv.
“Totiž „Liv3F design“ filozofie vychází z více než 15 zdrojů, včetně publikovaného výzkumu NASA a výzkumu publikovaného mezinárodní laboratoří pro zdravotní výzkum v letectví. Tyto zdroje nám poskytují tisíce a tisíce dat o ženské anatomii, velikostech, funkcí svalů atd. Tyto rozsáhlé studie jsou analyzovány našimi designery a rozděleny na 3 základní kategorie – tělesné rozměry, svalová aktivita a silové vzorce“, doplňuje Phoebe Lie informace, z kterých při konstrukci špičkových kol vychází.
Doplňuje ji produktová specialistka, Sophia Shin. „Tyto tři kategorie dat jsou páteří designu všech kol LIV. Na vývoji se podílí i náš globální tým jezdkyň a ambasadorek. Je to právě jejich zpětná vazba, co nám umožňuje doladit naše produkty do posledního detailu v co nejvyšší kvalitě. To mimo jiné zahrnuje design rámu, jeho tuhost, výběr a design jednotlivých komponentů i optimalizaci pozice jezdkyně, tak aby celé kolo maximalizovalo přenos síly“.
Psal se rok 2007, když zakladatelka a nyní CEO značky LIV, Bonnie Tu při jedné z vyjížděk došla k závěru, že není možné najít kolo a oblečení, které by jí sedělo. To byl moment, kdy se rozhodla, že je na čase vybudovat značku která se bude orientovat čistě na ženskou cyklistiku. LIV byla založena na Taiwanu 22. dubna 2008 při Tour de Taiwan a zároveň byl otevřený první obchod v Taipei. Dnes působí LIV po celém světě a má jeden z nejrozsáhlejších ambasadorských programů s více než 400 jezdkyněmi.
„Tato dekáda byla úžasnou cestou. Dnes obnovujeme náš závazek pomáhat vytvářet komunitu a zároveň vyvíjet ta nejlepší kola pro ženy po celém světě“, vysvětluje Bonnie Tu obnovení kampaně HowweLiv.
Globální kampaň HowweLiv tento rok představí britskou profesionální triatletku Lesley Paterson, společně s další triatlonistkou Shirin Gerami, vůbec první íránskou ženou, která se začala věnovat tomuto sportu. Dámy poodhalí jejich všechny bláznivé nápady, které jim jsou motivaci k ježdění. Cílem kampaně je podpořit ženy v jejich snaze překonávat vlastní limity a vytvořit komunitu, která bude zdrojem radosti a motivace.
Součástí kampaně a jako oslava 10. letého výročí značky, LIV také představí svůj #WildIdeasContest, kde vyzývá všechny vizionářky a odvážné duše, aby sdílely své příběhy a tak pomohly dále rozvíjet komunitu ženské cyklistiky. Právě cílení na širokou veřejnost, osobní příběhy a výzvy, které LIV Cycling prezentuje na webovém portálu, pomáhá vytvořit celosvětovou komunitu žen-cyklistek, které se ztotožňují se značku i filozofií LIV.
O značce LIV
LIV je jedinou cyklistickou značkou na světě, která se specializuje čistě na ženy. Byla založena v roce 2008 tehdejší manažerkou Giantu, Bonnie Tu jako součást skupiny Giant.
LIV si dal za cíl podpořit všechny cyklistky od začátečníků po profesionály. Díky globálnímu týmu obchodníků, sportovců, akcí a stále rostoucí online aktivitou zaměřenou na jezdecké schopnosti, údržbu kol, výživu atd., se LIV snaží podporovat cyklistickou komunitu a zároveň nabídnout zdroj informací pro ženy-cyklistky po celém světě.