Reklama

RUTINA s DNK. Kliky na lavici

Dosud jsme se zaměřovaly v naší RUTINĚ na bříško, záda, zadeček a nohy. Dnes tedy změna….

Reklama

Cyklisté na posilování horních končetin moc nedají. Pro komplexní cvičení je však vhodné neopomíjet žádnou tělesnou partii. Proto si dnes představíme cvik, který zvládnete, i když pokud nejste žádní siláci.

Provedení:

  • Připravte si cokoli, co vám poslouží jako opora pro dlaně.
  • Dlaně položte na lavici, prsty nohou dejte do takové vzdálenosti, abyste hrudník při pohybu dolu měly nad lavicí. Kotníky nohou dejte mírně od sebe, nohy nepokrčujte.
  • Propněte paže, tělo mějte v jedné rovině. Nyní jste ve výchozí poloze.
  • Pokrčte lokty a váhou těla jděte pomalu dolu až do polohy, kdy je hruď mírně nad lavicí.
  • Lokty těla držte co nejvíce u těla, nevystrkujte lokty do strany.
  • Při správném provedení je po celou dobu cvičení tělo v jedné ose a zadeček není vyšpulený, ani propadlý.
Výchozí poloha
Dolní poloha

Začněte tím, že provedete sérii, která představuje 6-8 opakování. Pokud je pro vás posilování horních končetin víceméně novou aktivitou, bude vám tato nálož stačit. Poté si odpočiňte. Doporučený počet sérií: 3- 4. Po určité době upravte počet opakování a délku odpočinku. Před počátkem cvičení si vyberte pevnou lavici povrch, který neklouže. Vyvarujete se tak nechtěnému zranění. Během cvičení pravidelně zhluboka dýchejte.

TIP DNK: Čím nižší bude lavice, tím větší obtížnost cviku.

Lucie Hamanová
Reklama