Gain jako gravel? Zkusila jsem. Posed pohodlný, kotoučkové brzdy bezchybné a pláště na tamní terén pobřežního parku s trochou písku a borovicového jehličí taky stačily. Tady už jsem občas ráda využila nejvyšší stupeň dopomoci. Jak krásně mi pomohl překonat hluboký písečný průjezd! Varianta přezutí na pláště šíře aspoň 30c a terénním vzorkem se mi hodně zalíbila. Alespoň jako možnost. Režim signalizace kapacity baterie jede ve čtyřech barvách, bílé, žluté, oranžové a červené. Já jsem vzhledem k časovému omezení baterku nijak nešetřila, takže ani nebudu sypat přesně nájezdové kilometry. Ty jsou navíc ovlivněné jak stylem, tak váhou jezdce a profilem, v kterém jede.
Každopádně v eko režimu mi po 25 kilometrech konečně přeblikla kontrolka, informující vyčerpání ¼ baterky. Pak už jsem tahala víc šťávy a vybírala prudší stojky a později i terén, který mi pomohl dojet k poslední čtvrtině kapacity baterie. Ze tří asistencí si při té nejvyšší můžete troufnout na pěkně strmá stoupání.
Co je výhodou, že i když vám náhodou dojde kapacita baterie, nemusíte se bát utrpení z jízdy. Dojedete i v případě, že se vám do cesty ještě postaví nějaký kopec-převody kola (nejlehčí kombinace 34-32) vás podrží.
Gain si určitě najde cestu k zákazníkům, o tom svědčí už i jeho frekvence výpůjček na Mallorce. Tak, jak se promuje u e-biků, i tady pomůže elektrokolo smazat rozdíl v kondici u dámy, která přijela s partnerem s lepší kondicí. Sama za sebe bych tenhle model (myšleno tuto specifikaci) využila spíš pro sólo jízdu (já a kolo) na dlouhé, kopcovité „toulání“ třeba po hornaté Korsice, než na skupinový švih s partou, která sviští na klasických kolech.
Testovaný model byl ve specifikaci r.2018, jezdili jsme velikost S, což při výšce u řady modelů odpovídá M ku. Cena Orbea Gain je necelých 87 tisíc. Info o dostupnosti a dalších modelech najdete na stránkách výrobce orbea.com.