Reklama

Sám sobě poradcem II. Snídaně je základ

V druhém díle miniseriálu „Sám sobě poradcem“ pokračujeme praktickými radami, ale především jedním skvělým receptem!

Reklama

O tom, že je snídaně základ a také důležitý start do nového dne, bylo napsáno mnohé. Takže přidáme to, že i v snídani by se měl promítnout zdraví talíř, o kterém jsme psaly v prvním díle. A protože spousta z vás má ráda sladký začátek dne, máme tu recept, který potěší i dodrží tu správnou výživovou skladbu. 

Teplé snídaňové smoothie chutná nejen výborně, ale sklenička této dobroty každé ráno skutečně dokáže zázraky pro vaše tělesné i duševní zdraví. Už jen vědomí, že začnete den plánovaně tím, že pro sebe připravíte něco užitečného a vyživujícího, je opravdu uspokojující. I pro vaše tělo je to samozřejmě prospěšné, protože s každou skleničkou získá celou bohatou paletu vitamínů a minerálů, což vás neuvěřitelně nakopne a vpraví do nového dne.

Vyzkoušejte si každý den ráno po dobu jednoho týdne připravit teď v zimě teplé smoothie a uvidíte ten rozdíl – jistě se budete cítit lépe než kdy předtím.

 

Na výrobu smoothie nepotřebujete žádný odšťavňovač, ale postačí vám pouze mixér či tyčový mixér, díky kterému si všechny plody uchovají svou vlákninu. To znamená, že smoothie je mnohem vydatnější než jenom zeleninové či ovocné šťávy, takže nic jiného k snídani už nepotřebujete. Přidáním kvalitních bílkovin a tuků vás takové smoothie zasytí až do oběda. A také je tato kombinace Smoothie vhodná i pro vegetariány, protože obsahuje jen rostlinné bílkoviny.

Jeho příprava je rychlá a hotová za pět minut včetně umytí mixéru. A pokud opravdu pospícháte, nalijte si smoothie do lahve s sebou na cestu.

 b

Recept na teplé snídaňové smoothie

Zelenina ¼ talíře:
čerstvý listový špenát

Ovoce ¼ talíře:
banán, čerstvé kanadské borůvky či mražené lesní borůvky, datle

Polysacharidy ¼ talíře:
ovesné vločky

Bílkoviny ¼ talíře:
chia semínka a mandlové plátky (oboje obsahuje též i tuky)

Tuky: avokádo

Tekutiny:ovesné mléko


Suroviny a postup:

  • ½ ks avokáda
  • 1 zralý banán
  • 100 g čerstvých či mražených borůvek
  • 3 datle
  • hrst čerstvého špenátu
  • hrst ovesných vloček
  • hrstička chia semínek
  • hrstička mandlových plátků
  • cca 300 ml ovesného mléka

 

Postup: vydlabeme dužinu avokáda a přidáme ostatní ingredience. Nakonec přidáme teplé ovesné mléko a mixujeme dohladka.

Bára Bubílková