Reklama

Specialized Turbo Levo SL. Nový trend přichází

Specialized odtajnil svůj horský elektrobike Turbo Levo SL. To není nový model, to je nová kategorie!

Reklama

Před pěti lety představil Specialized poprvé svá nová horská elektrokola Turbo Levo. O tři roky později  přišel s kompletně novou generací svých elektrobiků, které se kromě jiného odlišovaly rámem, motorem i uložením baterie. Začíná druhý měsíc roku 2020 a světu je oficiálně odtajněné nové Turbo Levo SL. Že už nešlo posunout tento e-bike dál? Naopak, Turbo Levo SL otvírá nový směr, kterým se elektrokola možná budou v příštích letech vydávat. Pokud se doteď upírala nejvíce pozornost na výkon a dojezd, přichází nový směr a tím je váha.

Pokořená hranice

I nové Turbo Levo SL vychází z modelu Stumpjumper a nabízí 150mm zdvihu. Cílem dalšího zásadního přepracování bylo, aby si i e-bike zachoval vlastnosti dobrého trailového kola, jako je hravost, ovladatelnost, lehkost při jízdě v terénu.

Toho jde ale těžko dosáhnout s 23 kg vážícím strojem. Kde ale ubrat váhu? Inženýři v Kalifornii, ve spolupráci se švýcarským vývojovým centrem přišly s koncepcí a pro LEVO SL zkonstruovali zcela nový motor SL 1.1. Je výrazně menší, lehčí a uvnitř obsahuje odlišné komponenty.  Zatímco motor Specialized 2.1 byl navržen pro maximální možný výkon, motor Specialized SL 1.1 byl cíleně konstruován jako součást nejlehčího možného systému. Proto se váží o 1 100 gramů méně než jeho předchůdce.

Tak se top model v specifikaci S-Works dostal na váhu 17,3kg (pro velikost L)! a je nejlehčím e-mtb ve své třídě na světě.

Motor Specialized SL 1.1
Motor předchozí generace Turbo Levo

Stejné úsilí, dvojitá odměna

Nový motor Specialized SL 1.1 nepotřebuje nabízet rekordní počet wattů. Dopomoc je 240W v maximu, přesněji 30% v Eco módu, 60% v Trailu a 100% při použití Turbo. Maximální točivý moment je 35Nm. Jeho velká přednost, kromě již zmiňované váhy, je hladký, plynulý chod, při vypnutí podpory nebo překročení limitu v 25km/hod neklade žádný odpor.

Motor Specialized SL 1.1 je o celý kilogram lehčí než motor FAZUA Evation, který je právě pro své váhové a rozměrové parametry oblíbený u silničních e-kol.

Nová, lehčí baterie

Všechny modely Turbo Levo SL používají stejnou lithium-iontovou baterii Specialized s kapacitou 320Wh. A aby vaše vyjížďky nekončily předčasně, Specialized Turbo Levo SL může být vybaven přídavnou baterii Range Extender. Zhruba 1 kg vážící externí baterie přidá dalších 160Wh. Dojezd se liší podle toho, jak jedete, kam jedete a v jakém režimu jedete. Obecně můžete očekávat až 3,5 hodiny nepřetržité jízdy v ECO módu pouze z interní baterie. S externí baterií pak dojezd až 5 hodin.

Bonus = Mission Control

Specialized zároveň vyvinul aplikaci Mission Control, s kterou si můžete přizpůsobit výkon Turba Levo SL, ovládat dojezd, zaznamenávat jízdy, sledovat váš výkon. Nebo použít funkci Smart Control pro automatickou správu baterie, abyste měli výkon vždy, když je potřeba. Pomocí této aplikace si můžete upravit i % dopomoci, které vychází z továrního nastavení.

Jaká je nabídka

Kolekce Specialized Turbo Levo SL má celkem 5 modelů. Jako výjimečnou záležitost nabízí limitovanou edici „Founder´s Edition Levo SL“, která čítá pouze 250 ks pro celý svět. Každé Levo SL Founder’s Edition je jednotlivě očíslováno a přijde s velmi speciální sestavou. Vše je v detailech – zlatá foliová grafika položená přes barvu Spectraflair v matném provedení, vlastní sedlo Power se sladěnou zlatou „S“ grafikou, zlaté vnitřní nohy vidlice Fox a zlatá pístnice tlumiče, bezdrátová sada SRAM AXS s kazetou, řetězem a brzdovým hardwarem v barvách duhy, jakož i dvě externí baterie Range Extender.

Vlajkovou loď, bez omezení počtu, představuje model  S-Works Levo SL. Následují verze Levo SL Expert, Levo SL Comp Carbon a Levo SL Comp. Poslední jmenovaný má jako jediný rám z hliníkové slitiny.

Osazený motor a interní baterie jsou shodné pro celou řadu Levo SL. Modely S-Works Levo SL a Founder’s Edition mají externí baterii Range Extendre jako součást výbavy. Takže rozdíl mezi modely s karbonovým rámem je jejich komponentová specifikace – brzdy, pohon, odpružení a zapletená kola.

Váha, cena – lahůdky na závěr

Hmotnost modelu S-Works Levo SL jsme zmiňovaly již v úvodu, ve velikosti L váží pouze 17,35 kg. Základní Comp, který je postaven na hliníkovém rámu je pro stejnou velikost na 19,4 kg.

Za výjimečnost se musí připlatit, obzvlášť, když máte na jednom místě to nejlepší, co jde mít. Takže cena za jeden z 250 nabízených modelů SW Founders Edition asi nepřekvapí, je to 389 999 Kč.

O 50 tisíc méně zaplatí ten, co touží po modelu S-Works. Pak už cenovka padá výrazně níž, Levo SL Expert Carbon je za necelých 228 tis, poslední z karbonové nabídky stojí 189 999 Kč, a konečně model Comp uzavírá modelovou řadu s cenovkou necelých 157 tis.

A ještě jedna užitečná informace, Range Extender je k dispozici jako příslušenství s cenou 9 699 Kč.

Podrobné info o všech modelech a jejich dostupnosti najdete na stránkách českého zastoupení specialized.cz.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková