Zásadní změna xc geometrie
Podobně jako v předešlé generaci Scott nachystal dvě varianty kola, přičemž ta s přívlastkem RC míří na čistokrevné závodníky, zatímco ta, označená číselnou sérií 900, nabídne více zdvihu i zábavy především na traily.
O tom, že stávající Spark měl moderní geometrii, která reagovala na náročné xc tratě není pochyb. Jenže vývoj jde kupředu, což platí i pro nové xc tratě i oblíbené trailové ježdění.
A tak se není čemu divit, když nový Scott Spark posunul hranice i co se geometrie týče. Spark RC tak nově dostal hlavový úhel 67,2°, trailové provedení 900 pak dokonce s 65,8°. Sedlové úhly jsou také o dost kolmější, konkrétně 76,6° resp. 76,4°. Prodloužen byl nejen reach, ale i zdvih vidlice, který je nyní 120 mm pro modely RC, respektive 130mm pro trailové verze 900.
Zatímco ostatní značky na svých XC modelech nechávají zadní zdvih mezi 60-100mm, Spark 2022 dělá skok na 120 mm. To doporučil při vývoji a testování i sám Nino Schurter.