Hřeje i chladí. Zvláštní konstatování, ale vystihující. Před prvním šlápnutím do pedálu jsem docela znejistěla. Myslím, že mi bude vedro! Venku téměř jasno, síla slunečních paprsků odpovídající letnímu času, ve stínu 23 stupňů. Jen co se dám do pohybu, vnímám ale příjemnou prodyšnost hlavně v bočních panelech dresu. V oblasti ramen mám jiný vjem, ta jsou naopak „chráněná“. Zpocení se neubráním, vlastně je žádoucí, aby mohl člověk posoudit tak často frekventovanou vlastnost u standardních matriálů, tedy přívlastek „rychleschnoucí“. Dres nestudí. Tuším propocená místa, musím se zasnažit, abych ve sjezdu vnímala lehounké chlazení, které rychle mizí. Tak tohle mě baví!
Tři zadní kapsy pojmou vše, co na silniční švih potřebuji, drobný problém je s vyndáváním gelu, tyčky, resp. ukládání její nesnědené poloviny nazpět, trochu se rožky zadrhnou o tkaninu, která není hladká.
O pružnosti kraťasů už byla zmínka, boční panely zařídí dokonalé přilnutí na tělo. Kšandy, které jsou z pružného síťovaného materiálu tak mohou mít opravdu jen podpůrnou funkci.
Hodnotit kšandy v dámském střihu, to je hodně subjektivní záležitost. Mě osobně tahle varianta neoslovila (už jsem testovala i jiné značky). Důvodem je mimo jiné i to, že se v oblasti hrudníku „setkávají“ tři vrstvy: podprsenka, část kšand a navrch dres. Při intenzivní jízdě si dres rozepínám pro ochlazení a takhle to neplní účel, který očekávám.
Pokud pěju chvalozpěvy na funkčnost a především vysokou pružnost kompletu UYN, tak jediné místo, kde jsem ji postrádala, bylo zakončení nohavic. Ne snad, že by široký pružný lem nebyl dostatečně poddajný. Ale místo napojení mělo svůj limit a do stehna se lehce zařezával. Na druhou stranu, na to, že je to italská značka a obojí ve velikosti M, sedí to výborně. A ještě lze posunout výběr o další dvě velikosti výš.