Liv Embolden 2022: lehčí, na 29“ kolech a s teleskopickou sedlovkou

Dámská značka LIV představila druhou generaci trailbiku Embolden. Poměr cena výkon hodně překvapí

Embolden byl poprvé uveden na trh v roce 2016 jako produktová řada modelového roku 2017, nyní LIV představil druhou generace tohoto modelu. Jak charakterizovat novinku LIV Embolden 2022? Je lehčí, je dostupnější, je (i) na 29“ kolech a má hodně zajímavou výbavu, včetně teleskopické sedlovky.   

Výrobce zareagoval na obrovský nárůst popularity cyklistiky a tedy i příliv jezdců-začátečníků, respektive v případě značky LIV, která primárně cílí na ženy, začínajících jezdkyň. Proto navrhl a postavil celoodpružené kolo ve specifikaci zaměřenou na nízký rozpočet. To ale neznamená, že tento model nemůže oslovit i zkušenější jezdkyně. Cenu totiž drží například osazení vidlicí vlastního brandu Giant. Pojďme ale představit změny popořadě….

Nově možnost 29“ kol

LIV Embolden první generace byl v nabídce pouze s 27,5palcovými koly. To se mění a nyní je k dispozici s 29palcovými koly. Samozřejmě, stále platí, že pro nejmenší velikost rámu budou nasazeny menší 27,5“ kola. Pro velikosti S a M už je možnost volby vybrat i 29“, pro velikost rámu L je tovární osazení na velkých kolech.

Inovovaný hliníkový rám

Modely Embolden jsou vyrobeny z Liv’s ALUXX hliníku. Podle značky jde o slitinu, která má o 30 procent vyšší tuhost oproti tradičnímu hliníku řady 6061. Zároveň volba této slitiny snižuje celkovou hmotnost rámu. A ještě jedna praktická změna: nově je i vedení bowdenů vnitřkem rámu.

 

Změny geometrie

Geometrie rámu zůstává nezměněna oproti původnímu modelu jen v jeho 27,5palcové verzi.

Na středně velkém rámu je úhel hlavové trubky 67,5 stupně, což pro současné trailbiky není nic agresivního, ale v kombinaci s dosahem 430 mm výrobce slibuje, že to pomůže k lepší ovladatelnosti při jízdě z kopce dolů.

Pro biky postavené na 29palcových kolech je geometrie mírně upravena a více odpovídá moderním trendům. Strmější sedlová trubka má 76 stupňů, hlavová trubka se položila o půl stupně na 67 a dosah se prodloužil na 447 mm.

Vidlice vlastní značky GIANT a další specifikace odpružení

Na rozdíl od celoodpružených modelů LIV Pique a Intrigue, které využívají systém odpružení Maestro, Embolden využívá jednočepový  „FlexPoint“, který poskytuje zadní zdvih 120 mm. Výhodou by měla být z dlouhodobého hlediska snadnější údržba a zároveň i úspora nějakých těch gramů.

Jak už bylo zmíněno v úvodu, oba modely Emboldenu jsou vybaveny vidlicí Giant Crest 34 SL RCL se zdvihem 130mm. Giant připravil robustní, tuhou ale současně i lehkou vidlici, která má nabídnout opravdu výborný poměr cena/výkon. Má vzduchové pružení a nastavitelnou kompresi.

Výbava – jednopřevodníky a teleskopky

Na obou modelech najdeme řadu komponentů s logem GIANT, což se pozitivně promítne do konečné ceny. Vedle zmiňované vidlice jde o řídítka, představec, gripy, ale také ráfky.

Další komponent z domácí dílny je teleskopická sedlovka, konkrétně model Giant Contact Switch. V závislosti na velikosti rámu je i odstupňovaný zdvih, od 75mm až po 125mm.

 

Obě kola jsou vybavena jednopřevodníkem a na rozdíl od předcházejícího modelu nelze přidat přesmykač a bike upravit na použití dvojpřevodníku.

Embolden 1 používá sadu SRAM SX Eagle 1×12 s kazetou 11-50. Levnější Embolden 2 je osazen sadou Shimano Deore M4100, která nabízí 10 rychlostí s kazetou v rozsahu 11-46.

Obutí je jiné pro 27,5“ kola, než pro 29“, ale je shodné u Embolden 1 i 2.

Pro menší kola jde o pláště Maxxis Recon vepředu a Maxxis Arden vzadu, v buclaté šíři 2,6 palce.

Na větší ráfky jsou nasazeny vepředu i vzadu Maxxis Forecaster 2,35“. A vše je připraveno na bezdušové použití.

Shoda ve výbavě je i v případě hydraulických brzd, které dodalo Shimano, model MT 420 s kotouči 180mm vepředu a 160mm vzadu.

 

EMBOLDEN 1
EMBOLDEN 2.

Modelová řada Liv Embolden 2022

V nabídce jsou 2 modely a oba v provedení s 29“ i 27,5“ koly, cenovky jsou stanoveny na 62 999 Kč pro vyšší verzi a 54 999 Kč pro model Embolden 2. Potěšující zprávou je, že i přes současné potíže na trhu by kola měla být dostupná na jaře. 

Další podorbné info najdete na stránkách dovozce Progresscycle. 

 

Foto: LIV cycling

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková