Specialized vylepšil silniční a gravel Turbo Creo SL

Další novinky do amerického Specializedu

Když v roce 2019 Specialized představil Turbo Creo jako svůj první model postavený na karbonovém silničním rámu, vzbudilo to hodně emocí. Tenhle stroj, který dostal kompaktní integrovaný SL pohon, jsme měly před dvěma lety v testu. Specialized přeskočil dobu a hodně se odlišil od své konkurence. Díky osobnímu seznámení s tímto exkluzivním kolem jsme si spoustu zážitků a i těch emocí mohly prožít i my. (článek a VIDEO)

Utekly dva roky, za tu dobu konstruktéři ve Specialized zapracovali na novinkách, vloni představili upgrade ve své řadě Turbo Levo a nyní přišel čas na představení dalších změn. A ty se netýkají ničeho jiného, než právě Turbo Creo – a to jak v silniční, tak gravel verzi.

Čím se nové verze úspěšných kol pyšní? Konstruktéři slibují, že se jim povedlo nakombinovat nízkou váhou, dojezd, efektivitu a pokročilou konektivitu.

I nové Turbo Creo SL dostává osvědčený středový pohon SL 1.1, který Specialized vyvíjí ve spolupráci s firmou Mahle. Jelikož jde o odlehčený pohon, je k němu přiřazena i odlehčená baterie s nižší kapacitou. Ta zůstává stejná jako u předchozí generace, tedy na 320 Wh s tím, že je možné dojezd kola posílit externí baterií, kterou lze uložit do druhého košíku na lahev.

I tady platí motto: Jsi to ty, ale dvakrát rychlejší“. Pohon vám pomáhá především ve stoupání, protože po silnicí nebo lesních cestách se často dostaneme za hranici rychlosti 25 km/hod, což je maximálka, při jejímž dosažení se motor odpojí. Pak přichází na řadu vlastní „motor“, tedy vaše nohy. I proto Specialized udává dojezd až 190 km, což je skutečně možné.

Další novinkou je, že Turbo Creo SL má nový „informační systém“ MasterMind TCU2 integrovaný do horní rámové trubky. Display dokáže zobrazit přesné množství zbývající baterie, váš výkon, nebo výkon, který podává kolo. Dokáže zobrazit aktuální hodnotu tepu díky Bluetooth Smart nebo ANT+.

Displej je plně nastavitelný skrz Mission control aplikaci, novinkou je možnost ovládat kolo pomocí dvou minimalistických tlačítek, skrytých do omotávky v pravé části řídítek. Díky těmto tlačítkům tak můžete pohodlně za jízdy ovládat úroveň dopomci navíc v jemně odstupňovaných krocích po 10 %.

Zapomeňte také na stres z vybití baterie při vašem výletě. Díky funkci Smart Control si můžete předem naplánovat svou jízdu a kolo se pak samo postará o to, že vám baterie vydrží po celou dobu jízdy. Bude totiž výkon motoru průběžně regulovat podle zbývající kapacity baterie.

Silniční Turbo Crep SL ve verzi S-WORKS

Nabídka amerického výrobce čítá modely v cenovém rozpětí 125 tis až 355 tisíc Kč. Nejvýše stojí silniční S-WORKS Turbo Creo SL, vybavený sadou SRAM Red eTap XPLR, koly Roval Terra CLX, obutých na 30mm Turbo RapidAir pláštích.

Stejně „vytuněný“ je model S-WORKS Turbo Creo SL EVO, tedy gravel varianta. Má kola Roval Terra CLX s plášti Pathfinder Pro v 38mm šíři, sadou SRAM Red eTap Eagle a AXS teleskopickou sedlovkou.

Na druhém konci cenového spektra je Turbo Creo SL Comp, tady výrobce vsadil na mechanickou sadu Shimano GRX RX600 společně s DT Swiss R470 koly a Turbo Pro 30mm plášti. Jeho gravel bráška má pak shodně jako S-Works obuty pláště Pathfinder Pro v šíři 38 mm.

Vymazelný gravel S-Works Turbo Creo SL EVO

Veškeré podrobné specifikace nových modelů i jejich dostupnost najdete na stránkách výrobce www.specialized.com.

Zdroj, foto: Specialized

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková