Ach ta Itálie. Představujeme gravel TITICI F-GR02 X EKAR

Příznivci gravel bike – zpozorněte!

Žít v době neomezených možností skýtá jasné výhody. Právě jste si řekli, že chcete letět do Londýna? Žádný problém, z Prahy vám to letí asi 6x denně. Nechcete dnes vařit, ale přesto byste si dali pizzu? Dáme jídlo to za vás vyřeší.

A co takhle limitovanou edici gravel kola přímo z Itálie? Na to taky máme jedno řešení. Oggi immagineremo insieme una bella bici per la città e per il terreno.

Nebojte, tenhle článek nebude v italštině, ale Itálií se to v něm bude jenom hemžit. Kolo, které si dnes představíme se zrodilo ve městě Asola a nese značku Titici. 

Víc zajímavostí se o této značce, která kromě gravelů vyrábí i parádní silničky, hardtaila a dva modely speciálních elektrokol můžete dozvědět na stránce www.titici.com , která je i v české mutaci.  Ale teď se vrátíme k našemu gravelu. Takže cappuccino ke čtení a pojďte se podívat, co vzniklo z této italské spolupráce. 

TITICI F-GR02 X EKAR je čistokrevný gravel, který láká nejen svou unikátností, ale i neotřelým designem.

Už z videa je jasné, že se jedná o limitovanou edici, kde prim hraje v Itálii ručně vyrobený karbonový rám a také exklusivní italské komponenty, kterými je osazen.

Hned na první pohled zaujme horní rámová trubka, která se při pohledu z boku od řídítek postupně zplošťuje až na úplné minimum. Toho výrobce dosáhl díky patentované technologii PAT Plate Absorber, která umožňuje zmenšit profil trubky na minimální tloušťku v tomto případě 8 milimetrů. Výhoda kromě estetiky? Je to absorpce vibrací zvýšená o 18 % oproti tradičním rámům.

 

Že si v Itálii dali na rámu záležet dokazuje i takový detail, jako je vystouplé logo značky na horní rámovce nebo hlavě rámu. 

V názvu kola se prozrazuje, po čem výrobce sáhl při volbě osazení, je to gravel sada EKAR 1×13 od italské kultovní značky Campagnolo. Má mechanické řazení, hydraulické brzdy, karbonové kliky a váží pouhých 2 385 gramů. 

Stejné logo nesou i zapletená kola s neméně ikonickým názvem Shamal. Ta jsou sice primárně určena na silnici, čemuž odpovídá i jejich vnitřní šíře 21mm, ale pláště Vittoria v šíři 40mm jsou na nich usazeny spolehlivě. Zde je dobré podotknout, že sériově je EKAR vybaven plášti Pirelli s hnědými boky a vypadá tak ještě o chloupek lépe.

Další Italskou karbonovou parádou je sedlo Prologo Dimension a set sedlovky a řídítek DEDA. Ta dávají kolu další neotřelý prvek svým poněkud divokým tvarováním. 

 

Celé kolo je laděné do zemitých, hnědo béžových tónů a prim v neotřelém designu hraje výrazná vidlice. Její design má totiž představovat buď vyprahlou praskající zemi, nebo dlážděnou italskou cestu. Zajímavostí navíc je, že se nejedná o samolepku, ale vrstveně nastříkaný lak, takže pod prsty cítíte jednotlivé spáry mezi “ kameny”.

 

Jízdní pocity

A jak se na tomhle italském hřebci jelo? 

Asi nikoho nepřekvapí když napíšu, že kolo je opravdu velmi rychlé. Lehké karbonové komponenty určují váhu 8,5kg a to je znát při každé snaze o zrychlení. Zároveň je kolo pohodlné a ovladatelné, jak se na správný gravel sluší. Italskou vášeň pro cyklistiku prostě cítíte v každé vteřině jízdy. A to je pocit k nezaplacení. V kombinaci s povedeným designem je to jedno velké uau.

Co mi ale na první dobrou úplně nepadlo do rukou bylo řazení. Ne že by snad fungovalo špatně!  Řetěz krásně skákal z pastorku na pastorek a poslouchal jak švýcarské hodinky, ale přeci jen se s Campagnolem musíte naučit žít. Řazení na menší pastorky palcem je velký nezvyk a záleží hodně na velikosti ruky a pozici páky. Popravdě si nejsem jistá, jestli u gravelu, s kterým to občas drncá je to to pravé ořechové. Možná to je právě kombinace velikosti rukou, terénu a potřeby si zvyknout, ale u mne se tyhle tři proměnné hned nesetkaly. Ale znáte to kdo chce parádu nosit, musí… Myslím si, že by si to nakonec sedlo.  

Druhým malým trápením na mé vyjížďce byly omotávky. Ano i ty můžou pocit z jízdy ovlivnit. V letních měsících a s krátkými koženými rukavicemi, bych si toho ani nevšimla, ale zimní rukavice bez protiskluzů mi bohužel na omotávkách, které jinak vypadají fakt luxusně, bohužel klouzaly. Je ale jasné, že jiné rukavice by fungovaly lépe.  

Na první pohled divoký tvar řídítek mi nedělal žádné potíže, což je vlastně ta nejlepší zpráva a celé kolo fungovalo opravdu parádně.

Pokud hledáte rychlý gravel, který nepotkáte na každém rohu, pak je Titici GR02 EKAR správnou volbou A pokud jste příznivci Italského designu a máte v garáži Alfu Romeo, tak dokonce volbou jedinou možnou.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková