Ve městě i v terénu, bez žádného extrému. V testu MTF SUV 8.4 W

Představujeme zajímavost z nabídky české značky MTF

Asi už většina z vás, kdo rád sleduje cyklistiku napříč zaměřením i v televizi ví, že na Primě běží už třetím rokem pořad Cyklosalon. A v něm pravidelně testuje a moderuje i naše DNK redaktorka Kačka. Dnes vám přinášíme test kola, které je prvním letošním v portfoliu naší testerky, je zároveň novinkou značky MTF a tak je ideální čas se s vámi podělit o postřehy a zajímavosti.

Model MTF SUV 8.4 W je dámské elektrokolo a stejně jako je to ve světě aut, tak i v kolech, kde se zkratka SUV ujala, vyjadřuje, že půjde o sportovně užitkový model. Tedy půjde o propojení horského a městského kola.

Typickými rysy pro takový model, a platí to i pro MTF SUV 8.4 W jsou: moderní geometrie rámu, široké pneumatiky, výkonný motor a případně i nosič zavazadel.

Když už zmiňujeme zkratky, tak je na místě vysvětlit ty další v názvu kola. To, že MTF patří značce Mountfield, je poměrně známo. Číslo 8.4 určuje postavení v modelové hierarchii a W znamená, že je to kolo pro nás holky.

Výrobce tu vsadil, co se barevné kombinace týče na jistotu, ale celkový design vymazlil. Pěkná metalická šeď v kombinaci s příjemným odstínem růžovo fialové kolu perfektně sedí.

Snížená horní rámová trubka je klasickým prvkem u dámských modelů. Určitě doceníte i její subtilnost a to nejen při jízdě, ale i třeba při manipulaci s kolem.

Spodní je naopak mohutná a skrývá baterii Samsung. Specialitou značky MTF je to, že při koupi kola máte na výběr hned ze 4 možností baterií a to buď 522, 630, 720 nebo opravdu hutných 900 Wh.

Sílu vašim nohou přidává nový motor Bafang M510 s maximálním výkonem 750W. Úroveň dopomoci si můžete krásně regulovat díky pěti nabízeným rychlostem. A díky velkému kroutícímu momentu, který je neuvěřitelných 95 newton metrů, pro vás nebude ani žádný prudký kopec překážkou.

Veškeré údaje o dopomoci a stavu baterie můžete sledovat na přehledném displeji. Ten slouží i jako klasický tachometr, takže informace o aktuální rychlosti, ujeté vzdálenosti nebo době jízdy pro něj nejsou žádný problém.

Zpátky k výbavě. Aby byl bike jistým pomocníkem i v terénu, dostal vzduchovou vidlici SR Suntour se zdvihem 120 mm, což je pro účely kola naprosto dostačující.

Tento dámský model má 27,5“ kola a ty jsou obuta do plášťů CST Patrol v šíři 2.8“. Ta nám opět potvrzuje charakteristiku SUV kol, a to tu, že mají širší pláště a díky nim i dobrou stabilitu.

Volba, co se týče řazení padla na japonské Shimano, najdete tu modelovou řadu Deore s 11 rychlostmi.

Nesmíme zapomenout na brzdy, jsou zde hydraulické čtyřpístkové Tektro Gemini. Jedná se o tradičního výrobce, jehož brzdy jsou velmi oblíbené na cenově dostupnějších kolech, ale o kvalitu a spolehlivost se obávat nemusíte.

Vepředu je kotouč 180mm, vzadu nasadil výrobce jen 160mm, což je trochu škoda, protože s těžším nákladem nebo v delších sjezdech by bylo těch 20mm užitečných.  

A protože se jedná o model SUV najdete tu samozřejmě i prvky městského kola jako je držák na brašny, blatníky nebo zadní světlo.

Postřehy z jízdy

Slova chvály patří motoru. Zabírá opravdu krásně, hladce, ať už se rozjíždíte na maximální dopomoc nebo na nejnižší dopomoc pozvolna. Nečekává vás žádné nepříjemné škubnutí, akcelerace dopředu ala nezkrocený býk, kolo máte pořád pod kontrolou. Takže se značky Bafang vůbec nebojte.

Parťák do města i na pohodu v terénu, bez žádného extrému. Tak by šlo stručně vystihnout jeho využití.  Asi by nebylo vhodné se s ním pouštět v slotě a bahně na traily, třeba už proto, že nemá příliš velký prostor mezi blatníky a plášti.

Stejně tak vzorek pneumatik, který je jemnější, udělá výbornou službu na cyklostezce s asfaltem, štěrkem, příjemné lesní cestě.

 

Celkový dojem dělají nejen velké komponenty, ale často maličkosti. Tady MTF rozhodně neztrácí. Ocenila jsem perfektní hliníkové pedály s piny tak akorát velkými a ostrými, aby na nich boty držely, ale lýtko zůstalo po kontaktu neporušené. Jeho plastové, ale dostatečně pevné blatníky a robustní nosič napovídají, že bude skvěle sloužit jako transferové kolo.  Ale jak už jsem několikrát zmínila, užijete si s ním i po práci legraci a lesu se rozhodně vyhýbat nemusíte.

V kombinaci s jeho cenou si určitě najde řadu příznivců, kterým bez kompromisů vyplní jejich jízdní přání.

A cena? Kapacita baterie, kterou si sami vybíráte ovlivňuje nejen hmotnost a dojezd, ale také konečnou cenu kola. Ta je v našem případě bez baterie necelých 42 tisíc.  

Informace o dostupnosti najdete na stránkách výrobce MTF, video představení i další zajímavosti v Cyklosalonu.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková