ÚPLNĚ MIMO!

Ne tak úplně mimo kampaní startuje Endorphin Republic spolupráci s kreativním studiem NMDS. Jde o kampaň, kde se v byznysu potkávají sportovci a umělci…

Endorphin Republic netřeba dlouze představovat. Těžko v České republice najdete profesionálnější síť prodejen. Endorphin Republic se zaměřuje na špičkové sportovní vybavení pro běh, kolo a lyže, doplněné kromě jiného o excelentní servis nebo vlastní značku nutričních doplňků. Aktuálně jde o šest velkých kamenných prodejen v Praze, Brně, Hradci Králové, Olomouci a Bratislavě plus e-shop. Endorphin má na svědomí Antonín Strach, bývalý vrcholový sportovec. Endorphin ale není zdaleka jen on něm. Součástí této sportovní rodiny je také jeho žena Šárka Strachová a celá řada úspěšných sportovců a kolegů v jednom. 

Studio NMDS, které již více než deset let vede stratég Martin Kermes a designér Martin Jedlička, je v Česku unikátní kreativní těleso, které staví nové brandy, komunikaci a kampaně. Kromě toho také často stojí za tím nejlepším v kreativě a designu, co je v Česku vidět u známých značek. Lasvit, Hodinářství Bechyně, Svaz lyžařů České republiky, Prim, Festka a nově také Tatra Trucks nebo právě Endorphin Republic.

Již od prvního setkání Antonína Stracha a Martina Kermese bylo jasné, že z toho něco bude. Kermes, který kdysi zaujal veřejnost diplomovou prací na Akademii výtvarných umění tím, že zajel titul Ironman v anglickém Sherborne, a do dnešní doby absolvoval slušnou řadu běžeckých a kombinovaných závodů, je Endorphinem unešený.

“Pro každého, kdo denně běhá nebo jezdí na kole, je každá návštěva obchodu NĚCO. Jste jak dítě v hračkárně vynásobené cukrárnou. SCOTT, Oakley, On a další vybavení tady není jen po kusech z rozebrané loňské kolekce. Obrovský výběr aktuálních novinek, inovace a technologie ve sportovním náčiní je tu přímo před vámi. I když jde o těžce individuální sporty, nejste tu sami. Potřebujete se radit a sdílet. 150 lidí, které na různých pozicích v Endorphinu potkáte, uvidíte s největší pravděpodobností i na silnici, trailech a nezřídka na stupních vítězů. A tady vznikla první část nápadu na kampaň.”

Antonín Strach doplňuje: “Po všech kampaních, které zaměřujeme na produkty, jejich benefity, služby a ceny, jsme chtěli ukázat Endorphin Republic takovou, jaká je. Vzniklo tak brandové video, kde vlastně všichni herci nejsou herci. Jsou to mí vážení kolegové, ať už z prodejen nebo ze servisu. Nikdo jiný vám nemůže ukázat, s jakým entuziasmem a láskou vlastně přistupujeme ke sportu a byznysu za ním.”

 

Republic není v názvu této společnosti náhodou.. Jakkoliv jsou v dnešním světě termíny jako komunita nadužívané, právě ve sportu a v Endorphinu to funguje. Máte sice vlastní aktivity, trasy nebo cíle, ale víte, že máte po svém boku někoho, na koho se můžete spolehnout, komu můžete věřit a kdo žije podle stejného přesvědčení. 

“Jste mnohem víc rodina, než se může na první pohled zdát. Se značkami, na kterých jezdíte a jejichž loga vozíte, sdílíte hodnoty, které reprezentují. To nejsou jen věci. Mají duší, stojí za nimi lidi, kteří je vyvinuli a žijí jimi”, říká Martin Kermes. 

To se s největší pravděpodobností promítlo i do skutečnosti, že i kreativní a produkční tým se skládá ze zvučných jmen. Na kampani spolupracoval režisér Benjamin Buttler, který s NMDS dlouhodobě spolupracuje. Ten stojí za spoty pro Spartu, Český olympijský výbor nebo videoklipy pro 7X3, Vladimíra 518 a další. 

O hudební soundtrack k projektu se autorsky postaral Jakub Strach, syn Antonína Stracha, možná známější pod svým uměleckým pseudonymem NobodyListen. Kermes, Buttler i NobodyListen se shodují na tom, že v tvorbě, stejně jako ve sportu, platí, že když chceš něco dokázat, musíš jít mnohem dál. “Často musíš být mimo, abys věděl, co je tvoje realita. Mimo pravidla, mimo svoje limity, komfortní zónu. Jen když dokážeš být ÚPLNĚ MIMO, tak žiješ!”

 

Příběh  Antonína Stracha a ER 

Antonín Strach, v mládí v rukou třímal vesla a proháněl se s kolegy na veslařských závodech, aby se následně, ještě v průběhu 90. let, pustil také do podnikání. Se sportem to ale nejprve nemělo nic společného. První byznysové zkušenosti Strach sbíral ve velkoobchodu s potravinami, a byť na tyto cenné zkušenosti nedá dopustit, vždy ho to táhlo ke sportu.

Když se pak naskytla možnost převzít distribuci několika sportovních značek v Česku, neváhal. Rozjel tu prodej kol uznávané švýcarské značky Scott, postupně k nim přidal další jako Bergamont nebo Dolomite a dnes je z toho byznys pokrývající také Slovensko a Maďarsko, který se v tržbách přibližuje půl miliardě korun. Ta nejvýraznější značka Strachova sportovního byznysu se dnes ovšem jmenuje Endorphin Republic, nefalšovaná speciálka, která obslouží i ty nejnáročnější sportovní fajnšmekry, ať už jsou profíci, nebo amatéři.

Zdroj: TZ Endorphin Republic
Foto: Peter Mercell

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková