Reklama

Nenápadný, ale důležitý upgrade. Trek Supercaliber G 2

Na světovém šampionátu horských kol byl představen Supercaliber druhé generace. V čem je lepší?

Reklama

Je těžké uvěřit, že pozvolna míříme do roku 2024 a první generace modelu Trek Supercaliber byla představena už v roce 2019. Načasování ukázat světu druhou generaci tohoto biku, který se mimo jiné pyšní zásluhou Jolandy Neff i olympijským zlatem nebylo vlastně překvapením, výrobce vsadil na celosvětově sledovanou událost a to na společném Mistrovství světa v cyklistice.

Trek drží tento model stále jako cross-country závodní kolo, ale zadní zdvih dostal přidáno z 60 na 80 mm, vidlice má pak možnost zdvihu 100-120 mm.

Tratě cross country závodů na nejvyšší úrovni jsou stále náročnější, ale zatímco profesionální sportovci si s tím i na kole s menšími zdvihy poradí, Trek musel nabídnout kolo i běžným spotřebitelům.

Navíc tímto krokem americký Trek sleduje současný trend dalších globálních značek, které i svá závodní kola, určená pro profesionální závodníky vybavil zdvihy 120 mm (např. Scott Spark, Orbea Oiz).

Nově s logem Rock Shox

Rám je na první pohled téměř shodný se svým předchůdcem. Ať jde o tvar rámových trubek, nebo systém pružení. Trek u Supercaliberu zachoval koncepci zadního pružení, tlumič IsoStrut, který je v podstatě zabudován do horní trubky. Jeho výrobu převzala od Foxe značka Rock Shox. Dle výrobce je jednodušší servis i přesné nastavení chodu.

Výhodou je, že tento systém nabízí prostor v rámovém trojúhelníku pro montáž dvou košíku na vodu.

Změny se týkají geometrie a jak už bylo zmíněno, Supercaliber dostal více zdvihu. A také se výrobce soustředil na výběr použitých materiálů s cílem snížit hmotnost.

Více stability, více zdvihu

Ohledně geometrie si Trek Supercaliber 2 generace „polepšil“ delším dosahem a menším úhlem hlavové trubky. Ten byl u původního modelu 69 stupňů, v kombinaci se 100 mm zdvihem vidlice. Všechna sériová kola gen. 2 budou dodávána se 110 mm vidlicí a úhlem hlavové trubky 67,5 stupně. A když vyměníte 110 mm vidlici za tu se 120 mm zdvihem, získáte úhel hlavové trubky 67 stupňů.

 

Nabídka

Trek nabízí nový Supercaliber v sedmi variantách. Pět je postaveno na špičkovém rámu Supercaliber SLR, zatímco další dva jsou v dostupnější verzi SL.  Vyšší provedení označené SLR má přední rámový trojúhelník vyroben z high-modulus karbonu, zatímco zadní stavba bude u obou verzí rámu stejná. Váhovou úsporu mezi oběma verzemi rámu Trek uvádí cca 200-250 g ve prospěch SLR modelu.

Kompletní nabídku, včetně barevných variant a komponentových specifikací najdete na webu výrobce www.trekbikes.com.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková