Na světovém šampionátu horských kol byl představen Supercaliber druhé generace. V čem je lepší?
Je těžké uvěřit, že pozvolna míříme do roku 2024 a první generace modelu Trek Supercaliber byla představena už v roce 2019. Načasování ukázat světu druhou generaci tohoto biku, který se mimo jiné pyšní zásluhou Jolandy Neff i olympijským zlatem nebylo vlastně překvapením, výrobce vsadil na celosvětově sledovanou událost a to na společném Mistrovství světa v cyklistice.
Trek drží tento model stále jako cross-country závodní kolo, ale zadní zdvih dostal přidáno z 60 na 80 mm, vidlice má pak možnost zdvihu 100-120 mm.
Tratě cross country závodů na nejvyšší úrovni jsou stále náročnější, ale zatímco profesionální sportovci si s tím i na kole s menšími zdvihy poradí, Trek musel nabídnout kolo i běžným spotřebitelům.
Navíc tímto krokem americký Trek sleduje současný trend dalších globálních značek, které i svá závodní kola, určená pro profesionální závodníky vybavil zdvihy 120 mm (např. Scott Spark, Orbea Oiz).
Nově s logem Rock Shox
Rám je na první pohled téměř shodný se svým předchůdcem. Ať jde o tvar rámových trubek, nebo systém pružení. Trek u Supercaliberu zachoval koncepci zadního pružení, tlumič IsoStrut, který je v podstatě zabudován do horní trubky. Jeho výrobu převzala od Foxe značka Rock Shox. Dle výrobce je jednodušší servis i přesné nastavení chodu.
Výhodou je, že tento systém nabízí prostor v rámovém trojúhelníku pro montáž dvou košíku na vodu.
Změny se týkají geometrie a jak už bylo zmíněno, Supercaliber dostal více zdvihu. A také se výrobce soustředil na výběr použitých materiálů s cílem snížit hmotnost.
Více stability, více zdvihu
Ohledně geometrie si Trek Supercaliber 2 generace „polepšil“ delším dosahem a menším úhlem hlavové trubky. Ten byl u původního modelu 69 stupňů, v kombinaci se 100 mm zdvihem vidlice. Všechna sériová kola gen. 2 budou dodávána se 110 mm vidlicí a úhlem hlavové trubky 67,5 stupně. A když vyměníte 110 mm vidlici za tu se 120 mm zdvihem, získáte úhel hlavové trubky 67 stupňů.
Nabídka
Trek nabízí nový Supercaliber v sedmi variantách. Pět je postaveno na špičkovém rámu Supercaliber SLR, zatímco další dva jsou v dostupnější verzi SL. Vyšší provedení označené SLR má přední rámový trojúhelník vyroben z high-modulus karbonu, zatímco zadní stavba bude u obou verzí rámu stejná. Váhovou úsporu mezi oběma verzemi rámu Trek uvádí cca 200-250 g ve prospěch SLR modelu.
Kompletní nabídku, včetně barevných variant a komponentových specifikací najdete na webu výrobce www.trekbikes.com.