Akupresurní podložka – pomocník pro rychlou regeneraci, ale i posílení nohou

Zkuste změnu! Akupresurní podložky pomáhají k celkové relaxaci, ale překvapí i další funkcí

Masáž namožených svalů a také unavených chodidel je po náročné jízdě na kole, ale v tenhle čas spíš na běžkách nebo výletu na skialpech skoro nutností. Když se vrátíte domů, zujete si boty a posadíte se, abyste si uvolnili nohy, je to příjemný pocit. Ale potřebujete víc. Kdo má čas, vsadí na automasáž nebo vytáhne pěnový masážní válec. Ti šťastnější mají někoho, kdo jim pomůže nohy a chodidla promasírovat.

A co kdybyste měli možnost pocítit úlevu bez (téměř) jakékoliv námahy? Pár minut a pocítit úlevu? To pro vás totiž může z velké části udělat akupresurní podložka.

 

Akupresura je variací tradičních čínských lékařských systémů akupunktury a reflexní terapie. Cílem těchto praktik je uvolnění napětí prostřednictvím tlakových bodů. Výhodou je, že akupresurní stimulace může řešit velkou oblast těla, jako jsou záda, nebo menší oblast, jako jsou chodidla.

Co jsou akupresurní podložky?

Akupresurní podložky jsou navrženy tak, aby stimulovaly tlakové body podél tělesných meridiánů nebo energetických linií, aby umožnily volný proud energie cchi. Na rozdíl od tradiční akupunktury, která zahrnuje vpichování drobných jehel do určitých částí těla, akupresurní podložky vyvíjejí na tělo neinvazivní tlak.

Relax za pár minut

Akupresurní podložka má několik plastových rovnoměrně rozmístěných bodů, které tlačí na části těla a které způsobují reakci parasympatického nervového systému, navozují stav „odpočinek a trávení“, což vám pomůže uvolnit se.

Stejně jako váš oblíbený pěnový válec, akupresurní podložky podporují průtok krve do oblasti a uvolňují napětí, takže jsou vhodné pro zotavení. Výhodou je, že čas, potřebný pro tuto formu regenerace je nižší než u jiných aktivit.

 


Bolesti se nebojte

Lehnout si na ostré hroty vyvolá u mnoha lidí obavy z nesnesitelné bolesti. Studie s 50 dobrovolníky z The Journal of Alternative and Complementary Medicine přichází s příjemným zjištěním. Zabývala se tím, zda ležení na akupresurní podložce může navodit pocit relaxace.  Účastníci cítili bolest asi 30 sekund, poté se dostali do stavu relaxace, zklidnění.


Dalším pozitivním faktem je, že v případě pravidelného a dlouhodobého používání akupresurní podložky se můžete zbavit chronických bolestí zad.

 

 

Akupresurní podložka jako pomocník při posílení nohou

 

Reflexní terapie pracuje s jednotlivými reflexními body na chodidle, kdy každý z nich zastupuje nějaký orgán lidského těla. Fyzioterapeuti při již zmiňované studii ale přišli na to, že využívání akupresurní podložky pomáhá i při posílení nohou.  

 

Ruku na srdce, kolik prostoru vám dává životní styl na to, abyste chodili naboso? Nošení bot a ponožek může mít totiž částečný podíl na tom, že máme oslabenou oblast kotníku, chodidla.

Právě akupresurní podložka může pomoci zahájit proces posilování našich nohou a kotníků tím, že podpoř průtok krve do bosých nohou, což zajistí přísun živin a kyslík do svalů končetin. Lepší prokrvení posune i cit v chodidle a tedy i jeho funkčnost.

 

Akupresurní podložka je tedy snadný a účinný způsob, jak podpořit regeneraci chodidel a kotníků. Ve spojení se správným cvičebním programem jsou výhody akupresurní podložky mnohem větší.

 

Při prvním použití akupresurní podložky si nechte ponožky nebo si můžete sednout na židli a položit nohy na podložku, abyste lépe kontrolovali míru tlaku, který zažíváte. Jakmile se dostanete do pohody, můžete přejít do stoje – nejprve s oporou např. židle nebo jiného stabilního nábytku, nakonec pokročit do stoje na podložce celou váhou svého těla.

Obecně odborníci doporučují používat podložku pouze 10 až 20 minut najednou, abyste dosáhli správného terapeutického přínosu.

Jaké máte zkušenosti vy? Napište nám své příběhy na damynakole@gmail.com

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková