Už tento víkend se jede jeden z nejikoničtějších a nejnáročnějších cyklistických klasik Paris-Roubaix, přezdívaný Peklo severu, vedoucí po drsných dlažebních úsecích. A německý Canyon má své nizozemské želízko na vítězství. A také chce potěšit fanouškovskou základnu (nejen Mathieho) a do prodeje dává limitovanou edici silničního kola Aeroad CFR Tensor.
Kolo zcela totožné, na jakém bude fenomenální Mathieu van der Poel usilovat o své třetí vítězství v řadě.
Název „Tensor“ pochází ze simulačního testu použitého při měření progrese stresu; tmavší barvy na laku rámu „Tensor“ ukazují oblasti, kde dochází k největším dopadům.
Aeroad CFR je vlajkovou lodí aero závodního modelu Canyon a jeho 15letý vývoj je neodmyslitelně spjat s Paris-Roubaix. Kolo disponuje vlastnostmi přímo požadovanými od Mathieu van der Poela s ohledem na jeho oblíbený závod: nabízí širší prostor pro pláště, kvůli pohodlí na dláždění, silně vyztuženou přední vidlici a vzhledem k často nepříznivým povětrnostním podmínkám hermeticky utěsněné hlavové složení, které chrání před špínou.
Paris-Roubaix jako velký test
Konstruktérský tým Canyon CFR používá Paris-Roubaix jako důležitý referenční bod pro vývoj kola a každý rok je při závodě, aby otestoval rámy před a po něm, a pak všechny důležité využil k vylepšení.
Designový inženýr společnosti Aeroad Lukas Birr k tomu dodává: “Roubaix je vrcholným testovacím terénem pro silniční kolo. Hladký asfalt kolo příliš nezatěžuje, ale vložené skutečně drsné úseky s dlažebními kostkami jsou velkou výzvou. Velké nárazy procházejí rámem jeden za druhým, čímž se kolo během závodu dostává v určitých částech, jako je hlava rámu, spojkové spoje, do extrémního zatížení. Takže když vydrží závod Paris-Roubaix, určitě obstojí jinde.”
Víte, co jsou třepačky?
Při vývoji rámu použil tým konstruktéru specifické testovací stoly ‚třepačky‘, které simulovaly vliv dlažebních kostek, a zároveň ukázaly, které konkrétní části rámu jsou nejvíce namáhány, a které proto potřebují nejvíce posílit karbonovou vrstvou.
Design kola „Tensor“ vychází ze simulačního testu použitého při měření progrese stresu; tmavší barvy na laku rámu „Tensor“ ukazují oblasti, kde dochází k největším dopadům.
U nového modelu Tensor nešlo jen k zpevnění namáhaných částí kola větší vrstvou karbonu, ale svou roli hrál i fakt, odkud a kam zatížení míří, resp. která část rámu je v tlaku a která v tahu. Podle toho pak byla uhlíková vlákna nasměrována.
“Optimalizovali jsme Aeroad, abychom dosáhli rozložení karbonu, které dosáhne potřebné tuhosti, a zároveň bude silné a robustní při jízdě po dlažebních kostkách, či v jiném terénu.
Jezděte jako Mathieu
Jezděte jako Mathieu, jeho nohy si nekoupíte, ale kolo můžete
Od čtvrtka 10. dubna mají fanoušci možnost si nový Aeroad Tensor CFR zakoupit. Jde o kolo ve stejných specifikacích jako bude mít Mathieu při snaze o zisk třetího vítězství v řadě v ikonickém závodě. Jde o jediný Aeroad od Canyonu, který je dodáván s koly Shimano Dura-Ace, exkluzivními nálepkami Canyon Pro a špičkovými pneumatikami Pirelli, stejnou volbou jako má tým Alpecin-Deceuninck.
Více informací, včetně grafického znázornění změn najdete na stránkách Canyon.com