CANYON Tensor je tu! Pro van der Poela na Paris–Roubaix. A taky pro tebe. Limitka právě v prodeji

585633-TENSOR_FRAMEGRABS_COLORED_1.3.1_1.4.2-0a3f8d-original-1744106367

Už tento víkend se jede jeden z nejikoničtějších a nejnáročnějších cyklistických klasik  Paris-Roubaix, přezdívaný Peklo severu, vedoucí po drsných dlažebních úsecích.  A německý Canyon má své nizozemské želízko na vítězství. A také chce potěšit fanouškovskou základnu (nejen Mathieho) a do prodeje dává limitovanou edici silničního kola Aeroad CFR Tensor.

Kolo zcela totožné, na jakém bude fenomenální Mathieu van der Poel usilovat o své třetí vítězství v řadě.

585108-2025_FULL_aeroad_cfr-mvdp_3969_R108_P05-fa6ccf-original-1743690530

Název „Tensor“ pochází ze simulačního testu použitého při měření progrese stresu; tmavší barvy na laku rámu „Tensor“ ukazují oblasti, kde dochází k největším dopadům.

Aeroad CFR je vlajkovou lodí aero závodního modelu Canyon a jeho 15letý vývoj je neodmyslitelně spjat s Paris-Roubaix. Kolo disponuje vlastnostmi přímo požadovanými od Mathieu van der Poela s ohledem na jeho oblíbený závod: nabízí širší prostor pro pláště, kvůli pohodlí na dláždění, silně vyztuženou přední vidlici a vzhledem k často nepříznivým povětrnostním podmínkám hermeticky utěsněné hlavové složení, které chrání před špínou.

585111-2025_COM-4_aeroad_cfr-mvdp_3969_R108_P05_tyre-7af9ab-original-1743690541
585107-2025_TOP-1_aeroad_cfr-mvdp_3969_R108_P05_artwork-067a56-original-1743690528

Paris-Roubaix jako velký test

Konstruktérský tým Canyon CFR používá Paris-Roubaix jako důležitý referenční bod pro vývoj kola a každý rok je při závodě, aby otestoval rámy před a po něm, a pak všechny důležité využil k vylepšení.

Designový inženýr společnosti Aeroad Lukas Birr k tomu dodává: “Roubaix je vrcholným testovacím terénem pro silniční kolo. Hladký asfalt kolo příliš nezatěžuje, ale vložené skutečně drsné úseky s dlažebními kostkami jsou velkou výzvou. Velké nárazy procházejí rámem jeden za druhým, čímž se kolo během závodu dostává v určitých částech, jako je hlava rámu, spojkové spoje, do extrémního zatížení. Takže když vydrží závod Paris-Roubaix, určitě obstojí jinde.”

585632-Ronde Van Vlaanderen - HarryTalbot -1372-c41a41-original-1744106357

Víte, co jsou třepačky?

Při vývoji rámu použil tým konstruktéru specifické testovací stoly ‚třepačky‘, které simulovaly vliv dlažebních kostek, a zároveň ukázaly, které konkrétní části rámu jsou nejvíce namáhány, a které proto potřebují nejvíce posílit karbonovou vrstvou.

Design kola „Tensor“ vychází ze simulačního testu použitého při měření progrese stresu; tmavší barvy na laku rámu „Tensor“ ukazují oblasti, kde dochází k největším dopadům.

U nového modelu Tensor nešlo jen k zpevnění namáhaných částí kola větší vrstvou karbonu, ale svou roli hrál i fakt, odkud a kam zatížení míří, resp. která část rámu je v tlaku a která v tahu. Podle toho pak byla uhlíková vlákna nasměrována.

“Optimalizovali jsme Aeroad, abychom dosáhli rozložení karbonu, které dosáhne potřebné tuhosti, a zároveň bude silné a robustní při jízdě po dlažebních kostkách, či v jiném terénu.

585631-Ronde Van Vlaanderen - HarryTalbot -0888-fcff49-large-1744106355

Jezděte jako Mathieu

Jezděte jako Mathieu, jeho nohy si nekoupíte, ale kolo můžete

Od čtvrtka 10. dubna mají fanoušci možnost si nový Aeroad Tensor CFR zakoupit. Jde o kolo ve stejných specifikacích jako bude mít Mathieu při snaze o zisk třetího vítězství v řadě v ikonickém závodě. Jde o jediný Aeroad od Canyonu, který je dodáván s koly Shimano Dura-Ace, exkluzivními nálepkami Canyon Pro a špičkovými pneumatikami Pirelli, stejnou volbou jako má tým Alpecin-Deceuninck.

Více informací, včetně grafického znázornění změn najdete na stránkách Canyon.com