Letem bikovým světem II.
Jste pohodářka nebo dračice ? Malý průvodce, které kolo pro vaší jízdu i naturel vybrat, dnes pokračuje….
Už jen pár dní nás dělí od okamžiku, kdy zahájíme seriál o testování kol, v kterém vám budeme představovat jednotlivé kousky různých značek. Podělíme se s Vámi o pocity a zkušenosti, které jsme při tom zažily. A samozřejmě doplníme fotogalerií, ta nás i Vás baví. Protože jsme slíbily, že nebudeme psát jen o tom, že „kolo je krásné“, dnes ještě jednou nakoukneme pod pokličku techniky – aby jste získaly základní, ale užitečné informace pro další čtení.
Není „celopéro“ jako „celopéro“
V minulém článku jsme si roztřídily biky podle pružení a velikosti kol. Dnes se dostanou pod drobnohled celoodpružené modely. Na první pohled podobné, ale ….
Sice tu větu opakujeme stále dokola, ale je základním vodítkem pro většinu sportovních aktivit, které chcete podnikat. Tedy: KDE BUDETE JEZDIT ? Nebo také jak náročný terén budete vyhledávat ..? Celoodpružené modely se totiž liší jedním zásadním parametrem a tím je míra předního a zadního pružení.
Pole, louky, cross country, maraton…
Pro tento typ ježdění se na trhu nabízí kola se zdvihem /pružením/ 100mm. Dostačující jak pro pohodové jezdce, kteří nevyhledávají těžký terén, na druhou stranu ale i pro profi závodníky, pro které je to ideální kombinace jízdních vlastností a váhy kola.
U dražších modelů je možnost vidlici i zadní tlumič zamknout.
Singltreky, nahoru i dolů …
Trailové biky patří mezi hodně oblíbené. Zdvih je v rozpětí 120 – 130 mm, takže jízdní komfort velký, ale zároveň i stále příznivá váha. Oproti předchozí kategorii jen o něco těžší. Takže osloví holky, co mají rády terén, ale i ten pocit, že to do kopce jede. Lehce:-).
All mountain a Enduro
Dostáváme se do kategorie, kdy jezdkyně hledá výzvy v náročném terénu. Cestou, necestou…batůžek na zádech a jede se. Kopec je nutné „zlo“ k tomu, aby si člověk užil adrenalin při jízdě dolů. Nahoru se jezdí se na pohodu, dolů naplno. Zdvihy u těchto kol jsou od 140 mm, ale mění se i geometrie rámu – přední vidlice je víc položená , posed na tomto kole je vzpřímenější, než potřebuje cross country závodník. A protože k tomuto způsobu jízdy patří daleko častěji pády, komponenty jsou odolnější a tedy i celé kolo je těžší.
Krátce zmínka o kolech pro dračice, které zdobí integrální helmy, chrániče kolen, ramen i páteře. Downhillerky mají opravdu kola velmi specifická, geometrií, zdvihy (jsou až 200mm), komponenty odolné, na váze sice záleží, ale je prostě těžké. Na takovém kole se dojede jen ke stanici lanovky. Do kopce ani náhodou.
Tak užijte si svou jízdu, ať už vede kamkoli !
Autor: KajaP