Reklama

Scott Contessa Spark 700 – redakční test

Tak konečně přišel čas představit toho bílého krasavce, jehož fotka vás nedávno zaujala na našem facebooku. Doufáme, že vaše těšení nijak neovlivní venkovní skorozimní nevlídno. Možná je to výhoda, bude více času na důkladnou seznamku. A třeba zjistíte, že ho prostě musíte mít ….
Jdeme na to !

Reklama

Jestliže budete hledat nějakou značku, která už léta dává ženám důvěru, tak je to právě Scott. Dámské silniční í bikové řady, označené vznostným názvem Contessa  (v překladu hraběnka) mají své místo na trhu  již řadu let. A pro letošní rok nabízí Scott dva modely silniček v 7 provedeních, u biků je to dokonce u čtyřech modelů 13 variant, od těch pro začínající bikerky, až po karbonové rakety pro ambiciózní závodnice. Nám se pod ruku dostal sportovní model Scoot Contessa Spark 700.

PPBD8939opt

Přestože jsem slíbila, že naše testy budou o něčem víc, než že „kolo je krásný“, musím tuhle větu napsat jako první. Zbytek napravím záhy!  Vím, že pohled na krásu je velmi subjektivní záležitost, ale v mém názoru mě utvrzovaly hned při první jízdě pohledy procházejících se párů v okolí hostivařské přehrady. S obdivem bílého krasavce sledovaly nejen dámy, ale pokukovali i jejich mužské protějšky…no tady mě napadá, že mi možná záviděli možnost uhánět lesem vstříc místním trailům  :-).

Sedlo, gripy…vše designově sladěné . Líbí se nám

 

Když je kolo šité na míru

Dámské modely, (napříč různými značkami bývají označené nejrůznějšími zkratkami, tak aby se i názvem odlišily od pánských variant a přitom držely spojitost), mají jako významný charakteristický rys upravenou geometrii rámu, aby se docílilo kratšího posedu. Měla jsem možnost vyzkoušet dost široké spektrum kol a na některých je nastavení na moje míry poněkud zdlouhavější operace. Někdy se musí upravovat sklon brzdových a řadících páček, aby padly dobře do ruky, laborování s velikostí představce, posouvání sedla. V tomhle mě  Scoot Spark 700  mile překvapil – minuta pro nastavení sedla dle rysky na mých 69 cm – a hned  jsem mohla vyrazit.

Základní testovací okruh je na dvě hodiny, se vším, co potřebuji vyzkoušet, prověřit (test ale neprobíhá pouze  jeden den , najezdí se toho mnohem víc). A první dojem byl prostě na výbornou.

PPBD9033scott

Spark v akci

 

Líbivý design a co víc ?

Contessa Spark 700 se může směle pochlubit. Lehce nastíním pro vás, co chcete aspoň trochu technických parametrů : rám z hliníku,v již zmiňované zkrácené geometrii, pružení vidlice i zadního tlumiče shodně 120 mm, což toto kolo řadí mezi tzv. trail biky /viz náš článek Letem bikovým světem. Specialitka od Scottu je zamykací systém Twinlock. Z mého pohledu parádní záležitost. Jedna páčka, umístěna na levé straně řidítek, s možností zvolit tři polohy, umožní udělat z kola dle potřeby buď  hardtaila, tedy zamknout obojí pružení nebo přepnout na pohodlného trailbika, kdy se jen lehce pohupujeme. Třetí možnost je úplné otevření, pak stačí vlítnout odvážně do terénu a dostat ze slibovaného 120 mm zdvihu maximum.

Twinloc mě nadchnul. Zvyknete si rychle

Twinlock mě nadchl. Zvyknete si rychle a bude vás to bavit

Řazení (páčky, přehazovačka, přesmykač, převodníky a pastorky) jsou kombinací Shimano XT a nižší řady Deore.  K dispozici má jezdkyně 20 rychlostí a vzhledem k převodníkům 24/38 a pastorkům 11 – 36, je k dispozici skutečně lehký převod – poměr 24:36 umožní vyšplhat do pořádného kopce.
Víc o technických parametrech si  můžete přečíst na  partnerském webu mtbs.cz

 

Zkouška ze tří „předmětů“

Jízdu do kopce Scott Contessa Spark miluje, ať už šlo o tempové šotoliny nebo i kratší prudké výjezdy. Stačí zautomatizovat ovládání Twinlocku a jste v terénu královna. Respektive jeho hbité využívání vám dovolí dostat z kola ty nejlepší vlastnosti. Když zmiňuji prudké výjezdy, a to, že na kole je kratší posez, nenastal problém se zdviháním předního kola a nutnosti příliš posunovat těžiště směrem dopředu (poposednout až na špičku sedla).

Limity sjezdu – ať jde o rychlost nebo obtížnost, máme každý jinde. Sparka jsem prověřila jak na rychlé, drncavé louce, tak i v kamenitém terénu, kdy je k řešení výběr stopy a hladké zdolání kamenů v cestě. V obou situacích byl Twinlock v modu „downhill“. Pružení fungovalo bezvadně, ale přesto bylo trochu cítit, že hliníkový rám přeci jen neabsorbuje jemné vibrace tak jako to umí karbonové modely.  Rozhodně to však nebylo nic, kvůli čemu bych Sparka zatratila.  Funguje líp než napovídá jeho cena !

Hravost na trailech  Spark také ukázal. Dílem je to geometrií, dílem i velikostí kol – jak jsem již psala, Scott nabízí pro ženy  27,5´´ modely. Takže zážitek např. v oblíbeném revíru, na Singltreku pod Smrkem, bude limitován jen vašimi dovednostmi. I při testu na klasickém cross country okruhu Spark dobře reagoval na agresivnější nástupy ze sedla nebo ostřejší změny směru.

PPBD9138scott

Známky dávat nebudeme.

Přikloním se k slovnímu hodnocení, nikoliv abychom následovali západní školský směr, ale protože slovy to půjde shrnout výstižněji.

Říká se, že člověk nemá dát jen na první dojem, ale tentokrát se ukázalo, že to byl správný odhad. Kolo udělá radost a skutečně velmi dobrou službu ambiciózním sportovkyním, které pravidelně postávají na startovní čáře maratonu nebo  xc  závodu.  Ale i pokud vás to spíš táhne na traily, třeba i techničtějšího charakteru, tak To Spark obutý do pláštů Rocket Ron  zvládne také. V terénu mají dobrou adhezi, jejich řidší vzorek se v blátě tolik nezanáší a mají překvapivě malý valivý odpor na asfaltu.

Spolehlivé RocetRon v šířce 2,25 ´´ nezklamou

Spolehlivé RocetRon v šířce 2,25 ´´ nezklamou

Contessa Spark je příjemné, vyvážené a živé kolo, které vás nutí pořád jet –  přímo vybízí k aktivní jízdě. I posez na něm byl hodně sportovní- při mé výšce 164 cm a vel. kola M, bylo sedlo bez problémů nad úrovní řidítek.

Tento hliníkový model je k mání za  63 800,- Kč, v nabídce je u Scotta i karbonová varianta, ale tam se již dostáváme s cenou za stotisícovou hranici, záleží tedy na možnostech vaší, ideálně partnerovy peněženky.

PPBD8967PPBD9033scottPPBD9138scott

odkaz na kompletní sortiment : scottsports.com

Autor : Kája P.
Foto: Petr Bureš

 

 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková
Reklama