TREK Emonda SLR – redakční test

Asi není mnoho z Vás, co by si pořizovaly kola, jejichž cena se pohybuje hodně za 100 tisícovou hranicí. Ale co – drahé Ferrari také upoutá náš pohled (nebo snad muž, co ho řídí? 🙂 )…proč se nepodívat na krásu špičkového modelu a třeba i pochopit, zač se ty velké peníze platí….

Po sérii redakčních testů horských kol je tu zástupce úzkých plášťů, jeden takový silniční klenot – TREK Emonda SLR. Pojďme se, s využitím pěkné fotogalerie, seznámit s touto novinkou letošního roku, která ale bude v nabídce i pro příští sezónu.

Černý mat, s bílými a zlatými linkami tvoří elegantní celek. Je na každém, zda oživí např. změnou barvy omotávky a nebo vsadí jen na své výrazné oblečení.

 

Hned zkraje je nutno sdělit informaci, že kolo je sestaveno s využitím programu Project One. Kdo by neznal, oč tu běží, tak jen ve zkratce:  tato záležitost je velkým bonusem společnosti TREK a udělá  radost každému, kdo má rád trochu osobité věci, rád se odlišuje, chce originalitu.  U vybraných modelů si můžete vyladit kolo do své oblíbené barvy, rám nechat ozdobit např. svým podpisem přímo pod lak, a třeba také navolit osazení podle svého výběru.

Toto kolo je sice „šité“ na zakázku, ale na první pohled to nevypadá. Princip byl jednoduchý : snaha získat za určitý obnos peněz co nejvíce muziky. Rám v černém matu je sám o sobě úchvatný, tedy pro toho, kdo upřednostňuje decentní a elegantní styl. Tento rám, v  specifikaci SLR, což označuje nejvyšší model karbonových rámů řady Emonda, je v základní nabídce osazen sadou Dura-Ace a hliníkovými koly.  A právě zde na přání majitelky došlo k osobité specifikaci. Hliníková kola byla vyměněna za karbonová kola Aeolus 3, která jsou ultralehká a aerodynamická. Aby se udržela cena, osazení kola se naopak zvolilo o řadu nižší – tedy Shimano Ultegra. Volba byla jasná : kvalita zapletených kol totiž posune jízdní vlastnosti celého kola, rozdíl ve funkčnosti mezi dvěma top řadami od Shimana, Durou a Ultegrou, není tak rozhodující.

Kliky Shimano Ultegra s kompaktními převodníky 50 – 34

 

První jízda
Přála bych každému, aby si zažil na kole ten pocit, kdy od prvního šlápnutí cítíte dokonalé souznění. Že ten stroj byl snad stvořen přesně pro vás, na míru. Jestliže v továrně TREKU chtěli zkonstruovat vrchařské kolo, tak se jim to skutečně povedlo! Přesně ten pocit byl asi nejsilnější hned při první vyjížďce, každé šlápnutí do pedálu dynamicky posouvalo kolo vpřed. Žádné lehké kmihání v sedle, pocit akcelerace vynikl nejvíce při jízdě ze sedla. Na chvíli se člověk cítí jak světový závodník, až do té doby, než nohy zahoří a dech už nestačí – pohled na zařazené pastorky je všeříkající, mám totiž o tři těžší, než obvykle. Ale skutečně – kolo vás k takové aktivní jízdě přímo vybízí.

 

Jak už jsem zmiňovala v technickém popisu, velký díl na tom mají kola Aerolus 3,  ale samozřejmě i rám, zhotovený z karbonu nejvyšší kvality Ultralight 700 Series OCLV karbon.  Ještě se pozastavím u řidítek a sedla – obojí značky Bontrager, což je tradiční dodavatel komponentů pro kola TREK. Karbonová řidítka na Emondě byla trochu širší, než jsem vozila dříve, š. 42 mm se na první pohled zdála zbytečně „velká“, ale padla mé postavě, šíři ramen bezvadně. Možná ten pocit  souvisí i s trendem zvětšujících se řidítek u horských kol, která nyní často máme v redakčních testech. Každopádně v rychlejších průjezdech zatáčkami jsem se cítila jistě, důležité bylo pro mě i to, že velmi pohodlné bylo držení oblouku „za spodky“.  

 

Sedlo Bontrager Aina Elite –  závodní sedlo s titanovými lyžinami, s dámskou profilací, byl jediným komponentem, s kterým jsem se hned napoprvé nesžila. Zvyk je železná košile, na svých kolech vozím jiný model, ale to je skutečně velmi osobní záležitostí.

 

Tolik shrnutí prvních zážitků z jízdy na tomto klenotu mezi testovanými koly. Pokud vás zajímají další technické parametry nebo možnosti pořídit levnější (ale můžete i ještě dražší) variantu, je z čeho vybírat. Tento model byl v pánském provedení, ale pokud preferujete dámskou geometrii, Emonda SLR je i v nabídce WSD (women specific design).  K testovacím poznatkům se ještě časem vrátíme, ale teď už shlédněte naší fotogalerii.

Autor: Kája Polívková
Foto: Petr Bureš

 

 

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková