Reklama

B’Twin – značka s vlastním vývojem míří k cyklistickým nadšencům

Věděli jste, že cyklistická značka Decathlonu – B’Twin má vlastní obří továrnu, laboratoře, designová studia i testovací dráhy?

Reklama

Představovat obecně značku Decathlon by bylo na těchto místech dost zbytečné. Francouzský obchodní řetězec má své prodejny ve 30 zemích světa a nabízí oblečení a vybavení na víc jak 70 druhů sportů. V České republice se první prodejna otevřela v r. 2010, v současnosti má již 11 poboček. Stěžejní myšlenkou společnosti je udělat sport dostupnější všem.

Decathlon má vlastní značky, které se zaměřují na vývoj, výrobu a testování výrobků. Cílem je, aby si z širokého sortimentu vybrali jak začínající, tak i výkonnostní sportovci. To platí i pro segment cyklistiky, která je spojená se značkou B’Twin.

Pokud byste ale udělali mezi přáteli malou anketu o značce kol B’Twin, nejspíš by zapadla do kategorie velmi levných kol, vhodných pro ryzí amatéry. Nebo byste takové kolo možná doporučili svému šetřivému kamarádovi, který teprve chce začít jezdit. Ale pravděpodobně byste o stroji značky B’Twin z Decathlonu neuvažovali jako o dlouhodobější koupi.

Decathlon pozval redaktory ze světově uznávaného magazínu BikeRadar na návštěvu do B’Twin Village – obří centrály ve francouzském městečku Lille, aby poodhalil tajemství značky a cestu každého konkrétního výrobku k zákazníkovi. Zde je jejich report.

V B’Twin Village se nachází nejenom největší cykloprodejna, kterou asi kdy kdo spatřil, ale i ústředí návrhářského oddělení a továrna, kde se montuje 180 tisíc z celkových 3,5 milionu kol, které značka ročně vyprodukuje. Panuje tu zvláštní atmosféra. Spíše než jak v cyklistickém hypermarketu je cítit naladění jako v technologickém start-upu.

Vše v jednom

Za pro veřejnost zavřenými dveřmi, vládne ničím nerušené ticho. V jednom oddělení sedí za počítači muži a ženy s designovými brýlemi na nose a pracují na CAD souborech, rýsují součástky a dolaďují návrhy. Všude kolem jsou prototypy kol a součástek; úspěchy z minulosti jsou s hrdostí vystavené. Domníváte-li se, že si Decathlon jen nechá dovézt produkty a nalepí na ně svoje logo B´Twin, tak rychle změňte názor.

V jedné řadě místností se designéři s vážným výrazem věnují práci na barevných škálách, určených pro nové produktové řady. O chvíli později jsou vidět plody jejich práce v lakovně, kde se barvy s precizností míchají a testují před tím, než budou uvedeny do produkce.

V jiné části probíhá výzkum a vývoj ve skutečně reálných situacích. V jedné laboratoři se staví a vylepšují prototypy, zatímco v jiné procházejí rámy kol náročnými testy odolnosti, při nichž jsou doslova trýzněny na specializovaných přístrojích. B’Twin zde dokonce provádí analýzu závad u vadných produktů vrácených v rámci záruky.

Zápal pro věc

Kamkoliv přijdete, zaměstnanci B’Twinu téměř se zbožnou úctou mluví o svém nadšení pro značku a důvěře v ni. Sehrát divadýlko pro novináře jde velmi snadno, ale tohle nebyl zápal pro věc pouze hraný.

Redaktoři z BikeRadaru odcházeli s pocitem, že za návrhy B’Twinu se skrývá stejné nadšení pro věc jako u každého jiného výrobce renomovaných značek. A nemohli se zbavit přesvědčení, že by se tím B‘Twin mohl mnohem více chlubit – jde o tvář Decathlonu, která je spotřebitelům zcela neznámá. Ačkoliv by mnoho z nás ani nenapadlo o kole B’Twin uvažovat, podle jejich názoru stojí pestrobarevná nabídka na tuto sezónu za vaši pozornost. Není pochyb o tom, že se Decathlon zaměřuje na co nejširší veřejnost, ale B’Twin má v rukávu trumfy, díky nimž by ho mohli cyklističtí nadšenci začít brát vážně.

 

Něco z kolekce B’Twinu pro letošní sezónu dostane prostor i na našem webu. Již brzy vám představíme velmi dostupný dámský bike, bude následovat šmrncovní silnička a samozřejmě nebude chybět ani oblečení na cyklistické vyjížďky.

Už teď se s vámi těšíme!

 

 

Text: Matthew Allen, red. DNK
 Foto: Decathlon

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková
Reklama