Můj týden se Scottem. ADDICTtátor RC 30

Test kola, na kterém zrychlíte….

P1052763

Kdo by neznal značku SCOTT.  Tato původně americká a později švýcarská firma začala dobývat sportovní svět jako výrobce lyžařských hůlek a brýlí. Když se v roce 1986 pustila do výroby tehdejší novinky,horských kol, asi málokdo tušil kam se cyklistika posune.  A protože to ve SCOTTu dělají evidentně dobře,  výsledkem je,   každoroční nášup nových a zajímavých modelů, jichž v současnosti nabízí přes 200.

Scott je úzce propojen s něžným pojmem Contessa. To je jeho dámská řada a dá se říct, že hodně obsáhlá. Co je navrženo pro pány, musí se objevit i v dámské kolekci, byť třeba v dostupnější specifikaci.

P1052777

Takže Scott vám pěkně umí zamotat hlavu, nezáleží na jak vysoké úrovni jezdíte, ale spíš, co vás baví. Silniční vrchaře, aero kola, gravely a samozřejmě také mnoho typů horských kol. K nám tentokrát zavítala poctivá silniční raketa. Pravda, první dojem byl trochu rozpačitý. Žlutá barva ? Addict ? Vždyť je to ON?! Nenašla by se Contessa Addict?

Našla, ale nikoliv v testovací flotile. Nelze se na zastoupení zlobit, že nenabízí vše. Vlastně, o pár hodin později a další následující dny jsem za to byla ráda. Testovala jsem žlutou raketu Addict RC 30, která v sobě snoubila aero kolo a zároveň nabídla i potřebné pohodlí. A ještě mnohem víc….

P1052716
Scott Addict RC 30 ve své kráse

Addict slibuje od pohledu výkon, rychlost. Rám má ostře řezané rysy, ať už se podíváte na nohy karbonové vidlice, horní i spodní rámovku. A k tomu vnitřkem vedené všechny bovdeny, ty podtrhují aero styl. Čistý vzhled tím ale nekončí. Dokonce i noha vidlice má klapku, která chrání šrouby třmenu kotouče s plochým držákem před vzduchem.

A tohle vše vám pak vyšle jeden příjemně klamavý dojem. Kolo je pevné, každý záběr do pedálu ho žene vpřed. Přesto mě během vyjížďky překvapuje, jakou rychlost mi můj garmin ukazuje. A na konci jízdy ten pocit dostávám potvrzený. Rychlejší, než jsme čekali.

P1052862

Hodně příjemně padla do ruky řídítka Syncros Creston, která mají nejen pohodlnou omotávku, ale i větší plochu pro opření dlaní při horním úchopu. Nicméně tu zůstane prostor pro montáž držáku na váš měřič tepové frekvence, světla apod. Spodní oblouk má tradiční zahnutí. A když se díváme na řídítka, musím znovu zmínit plnou integraci všech kabelů. Pěkný pohled ze sedla na kokpit.

P1052888
P1052866

Osazení dostal Addict RC 30 Shimano Ultegra s hydraulickými kotoučovými brzdami, a to zcela vyhovuje kvalitě kola. O funkčnosti této kvalitní a spolehlivé sady je zbytečné psát, páčky jdou dobře do ruky. Dvojpřevodník je tu semicompact, tedy kombinace 52/36 zubů.  

V kombinaci s kazetou 11-30 pro mou jízdu, či spíše aktuální formu, v českých podmínkách naprosto vyhovující, a to jak co se týče šlapání dolů, tak i ve zdolávání kopců třeba v Posázaví. Pro delší horské výjezdy bych si buď vyměnila kazetu nebo malý převodník. Pokud ale disponujete dostatečně vysokou hodnotou W/kg, nebudete mít problém. Pro zajímavost, dámské Contessy se standardně osazují menšími převodníky (50/34) a největším pastorkem s 32 zuby.

P1052888 (2)

Od opravdu velkého závodění dělí Addict RC 30 hliníková kola. Ty nesou, tak jako řada dalších komponentů, logo Syncros, mají 28 drátů, jsou dostatečně robustní, ale kvůli tomu i trochu těžší. Na nich jsou obuty pláště Schwalbe One Race Guard v šíři 28 mm. Dobrá přilnavost, pěkně odjíždějí. A stačí si trochu pohrát s jejich nahuštěním a poznáte rozdíl v pohodlí a odvalováním. Vyzkoušela jsem i tuto drobnost na dokonalém asfaltu, a naopak trochu rozbitějším povrchu.

P1052874

Pohodlí při jízdě ovlivní sedlo, ale do jisté míry i tvar sedlovky, což je u Addictu zřejmé.  Model Syncros Duncan Aero má, jak název napovídá tvar zploštělé trubky, která je pod sedlem lehce ohnutá vzad, což by mělo podporovat pohodlí při jízdě.  A také je její upínací objímka opatřena magnetickým krytem. Takže opět aero a další vteřiny k dobru. Sedlo Belcarra Regular 2 si mě získalo, nebyl problém usedět čtyřhodinový trénink. Centrální kanál , který vede středem sedla  umožní kombinovat podporu i pohodlí.

P1052796

Za víc, jak týden testování jsem vyzkoušela za velmi příznivého počasí pohodový švih ve vlnitém profilu, opakované intervaly i dlouhé jízdy v kopcovitém terénu. Kolo má závodní geny, sedí mu svižná až agresivní jízda. Dobrá geometrie a také vyhovující tvar řídítek hned navodily jistotu ve vedení kola, serpentiny byly zábavou.

Je hodně tuhé. Nutí Vás podržet převod a zbytek kopce vyspurtovat, aniž byste ztratili jediný watt. Prostě jsem pokaždé měla pocit, že si Addict diktuje, ať zrychlím. Víc a ještě víc! A on vás v tom nenechá samotné, což vám dá na konci jízdy báječný pocit.

 

A cena ? Ta je v případě modelu Scott Addict RC 30 stanovená na 94 490 Kč. Zmiňovala jsem i dámské varianty silniček Contessa Addict, které rozhodně také stojí za pozornost. Jsou tři, v povedených barvách a s velmi zajímavou cenovkou v rozpětí 46-67 tisíc. Nejsou postaveny na aero rámu, ale na pěkném lehkém karbonovém, v různých komponentových specifikacích. 

Veškeré info najdete na stránkách českého zastoupení značky Scott.