Trek Slash 2021. Začněte šetřit, nové enduro přichází

Vyšší zdvihy, delší, položenější. Připraven na drsné enduro. Takto lze charakterizovat přepracovaný bike Slash pro sezonu 2021…

I v americkém Treku nám novinky dávkují pěkně postupně. Ano, mezi těmi hodně zvídavými už se nějaký čas šeptalo, že se velmi oblíbený bike Slash dočká změn, které ho razantně posunou do náročnějšího terénu.  A byl to i logický krok z pohledu bikerů a jejich potřeb, kdy vedle trailově laděného „vrchaře“ a skvělého univerzála Top Fuela (120/115), trailového Fuel EX ( 140/130)a samozřejmě/hravého Remedy na středním rozměru kol a vyššími zdvihy (160/150), se objeví stroj do opravdu drsných terénů.

A tak přichází upgrade dosavadního krále enduro trailů, který disponoval 29“koly a zdvihy 160/150mm – nový Slash 2021.

Změny v geometrii, rámu i výbavy

Nový Slash má viditelné i na první pohled skryté změny. Tou zásadní je přídavek po jednom centimetru zdvihu pro vidlici i tlumič. Slash 2021 tedy nabídne svým jezdcům 170mm vepředu a 160mm vzadu.

Změnily se i úhly, vidlice je položenější, nyní je hodnota hlavového úhlu 64,6 až 64,1 stupně. Předchozí generace měla 65.6° (resp. při změně s Mino Link 65.1°).

Prodloužil se další rozměr a tím je reach, u velikosti L z původních 454 mm narostl na 486 mm. Zvětšil se i rozvor biku, což ovlivní jeho stabilitu při rychlé jízdě.

U nového Slashe najdete i nový Knock Block, který dovolí řídítkům jít až na 72°, tedy usnadní průjezdy i v extrémně zavřených zatáčkách. A pokud jezdec chce, je možné dokonce tuto funkci vypnout.

Na všech modelech Slash také najdete otvor v dolní rámové trubce pro uschování potřebného příslušenství. Dvířka jsou umístěna uprostřed spodní rámovky, otvírají se pomocí jednoduché záklopky. Dříve byla tato vychytávka doménou pouze karbonových biků, nyní ji najdete i na hliníkových modelech Slash. Sympatické je, že součástí je i speciální pouzdro, které pojme obsah a zároveň zabrání pohybu věcí a nežádoucím zvukům.

Slash, co by poctivé enduro bike dostal i pořádně robustní vidlici, takže u dvou nejvyšších modelů (Slash 9.9 a 9.8) najdete zcela novou vidlici RockShox ZEB s brutálními 38mm nohami. 

Nechybí ani ochrana rámu a tady je nutno zmínit, že došlo k vylepšení, kdy jsou na spodní straně spodní rámové trubky dva samostatné díly, které chrání rám po celé délce. Nezapomnělo se ani na oblast u řetězu, i tady dostal Slash robustnější a propracovanější ochranu karbonové řetězové vzpěry.

Modelová nabídka v hliníku i karbonu

Celkem v nabídce najdeme dva hliníkové a tři karbonové modely. A samozřejmě ve vícero barevných kombinacích.

Trek SLASH 7
Trek SLASH 8

Nejdostupnější, resp. základní model je Slash 7. Hliníkový rám, osazení sadou Sram NX, vidlice Rock Shox Yari RC, zadní tlumič také dodal RockShox (model Deluxe Select+). Výběr ze dvou barevných kombinací. Cena 80 990 Kč

Druhý „alu“ model je Slash 8, s lepší výbavou. Opět na Sramu, ale se sadou GX Eagle. V nabídce také dvě barevné kombinace. Cena je o necelých 14 tisíc vyšší, než stojí „sedmička“.

Trek SLASH 9.7
Trek SLASH 9.8
Trek SLASH 9.9 XTR
Trek SLASH 9.9 X01

A přicházíme ke karbonu. Model 9.7 využívá pružení  Fox. Osazení je Sram v kombinaci NX a GX Eagle. I zde můžete vybírat ze dvou zajímavých barev, výrazná oranžová nebo tlumenější nádech zelené olivy v kombinaci s šedou. Cena se lehce přehoupla přes 120 tisíc.

Blížíme se k pomyslnému vrcholu, v parádní výbavě, ale s cenovkou, která nevyrazí dech. Slash 9.8 má vynikající odpružení RockShox ZEB Select+ vpředu a RockShox Super Deluxe Ultimate Thru Shaft. A navíc nová karbonová kola Line Elite 30. Co se osazení týče, vybírat můžete buď mezi sadou Shimano XT, nebo novým Sramem GX. A hlavu vám možná zamotá i výběr ze tří barev. To vše v ceně 162 990 – 177 990 Kč v závislosti právě na zvolené barvě .

A máme tu to nejlepší, minimálně, co se osazení týče. Trek Slash 9.9. I tady můžete vybírat mezi japonským Shimanem( XTR) nebo americkým Sramem( X01).  Výrobce osadil i top model karbonových kol Bontrager Line Pro 30, novinku z dílny RockShox-vidlici ZEB Ultimate. Slůvko nej platí i pro zadní tlumič, kterým je Rock Shox Super Deluxe Ultimate Thru Shaft. Možnost výběru ze tří barev je samozřejmostí a navíc je možno ještě využít individualizace v programu Project One. Cenovka u biků Slash 9.9 se vyšplhala na úroveň Dacie Sandero, tedy 229 990- 244 990 Kč.

Najděte si vedlejšák nebo začněte sázet. Tohle bude stát za to. A na závěr ještě nový Slash v akci v rukou mistrů….

Kompletní info najdete na webu výrobce: www.trekbikes.com.

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková