Sjezdový speciál Session od Treku prošel zajímavými úpravami a nabízí velkou variabilitu…
V roce 2019 vývojový tým Trek požádal některé ze svých špičkových závodníků, aby přijeli do Mountain Creek Bike Park v New Jersey vyzkoušet něco nového. Od toho léta Trek pracoval na upgrade svého úspěšného DH kola a zpětná vazba závodníků se ukázala jako nesmírně důležitá při definování nové podoby Treku Session 22.
Trek nyní představil novou generaci svého sjezdového kola. Nový Session je rychlejší, všestrannější a je připraven na jakoukoli výzvu s novým designem odpružení, více velikostmi kol a lepší nastavitelností.
Hliníkový rám
Dvě nejviditelnější změny u nového Sessiona jsou systém odpružení a materiál rámu.
Stejně jako u většiny vyvíjených prototypů rámů Trek použil hliník. Vedle toho se pracovalo na vývoji kompozitního rámu z uhlíkových vláken. Tento vývoj však byl zastaven po pozitivní zpětné vazbě na hliníkový prototyp a jeho jízdní vlastnosti, které Trek obdržel z prvních testů. Pokud vám závodník řekne, že je připraven vzít prototyp kola přímo na závod na nejvyšší úrovni, pak víte, že jste na nejlepší cestě.
Nové modely Session tedy mají rámy z hliníku Alpha Platinum a řadu odnímatelných krytů na ochranu proti poškození na trailech a při dopravě. Rámy umožňují vést lanka vnitřně i externě podle toho, co daný jezdec upřednostňuje.
Výše položený čep a nová kladka
Druhou největší změnou je přechod na systém odpružení s výše položeným čepem, který posouvá osu víc dozadu. Dle výrobce to znamená, že se zadní kolo může pohybovat ve směru zpětné síly vznikající od nerovností, a ne proti ní. Na trailu to pak navozuje pocit mnohem hladší jízdy s větší dopřednou energií.
Systém vysoko uloženého hlavního čepu způsobuje při propružení napínáním řetězu zpětné rázy do pedálů a blokuje činnost pružení. To konstruktéři v Treku vyřešili použitím vodící kladky k nastavení vyšší linie řetězu. Kladka vede horní část řetězu blízko vodicího čepu, čímž se prakticky odstraní negativní následky jeho vysokého umístění.
Více možností velikostí kol
Všechny velikosti nového modelu Session jsou osazeny rychlými 29 palcovými koly. Rám ale pojme i ty 27,5 palcové. Jezdci, kteří mají rádi hravou zadní část kola, pak mohou použít i tzv. mullet, tedy kombinaci kol vepředu 29“ a vzadu 27,5“ kolo.
3 velikosti – nově podle dosahu
Velikosti nového modelu Session vycházejí z dosahu, a nikoliv z délky sedlové trubky. Tyto tři velikosti mají dosahy 440, 465 a 493 mm. Díky této změně si jezdci mohou snadněji vybrat velikost, která nejlépe vyhovuje jejich jízdnímu stylu. Ty větší velikosti pro větší stabilitu a ty menší pro lepší ovladatelnost.