Dlouho očekávané oživení dámské podoby Tour de France dostalo konkrétní podobu. V závěru minulého týdne proběhla v Paříži v Palais des Congrès prezentace ženské i mužské Tour. Akce se zúčastnilo 3000 lidí, včetně závodnic i závodníků WorldTour týmů.
Tour de France Femmes, jejímž generálním sponzorem je Zwift má 1 029 kilometrů a nabídne po sobě jdoucí horské etapy, dvě etapy budou šité na míru pro klasikářky, je zařazena etapa se štěrkovými sektory a čtyři rovinaté etapy, které nabízejí jak šanci pro sprinterky, tak i možnost zajímavých úniků.
„Úkolem nebylo vytvořit jen tak nějaký závod, ale vytvořit závod, který vydrží a bude udržitelný a bude s námi za 100 let,“ hlásá ředitel cyklistické sekce ASO Christiana Prudhomme.
Tour de France Femmes začne 24. července v Paříži na Elysejských polích, v následujících dnech poté peloton překoná několik slavných stoupání z historie mužské Tour, jeho závěr bude v poslední červencový den na mimořádně populárním kopci Planche des Belles Filles.