Pláště – mimo správného nahuštění je dobré zkontrolovat stav opotřebení. To znamená zda je vzorek stále v dobré kondici nebo plášť nejeví známky zpuchření – drobné praskliny na boku.
Řazení – postupně zkuste zařadit všechny převody, abyste se ujistili, že řetěz na kazetě nepřeskakuje. Pokud se tak děje většinou pomůže mírné doladění napnutí lanka pomocí stavěcích šroubů. Jestliže je chod řazení příliš tuhý je dobré vyměnit lanka i bowdeny.
Brzdy – vizuálně zkontrolujte brzdové destičky nebo špalíky, zda již nejsou opotřebované a v případě potřeby je vyměňte. U V-brzd zkontrolujte správné natažení lanka a náklon brzd. U kotoučových brzd pak zkuste jejich správný chod a výkon. V případě, že není v pořádku většinou pomůže celý systém odvzdušnit.
Řetěz – pomocí měrky řetězu zkontrolujte, zda již řetěz není příliš opotřebovaný. Pokud ano vyměňte ho. V každém případě před první vyjížďkou řetěz správně namažte.
U kol s odpruženou vidlicí nebo tlumičem je dobré očistit suchým hadrem kluzné plochy a namazat je silikonovým olejem.
Pokročilejší domácí mechanici mohou před sezónou pro jistotu zkontrolovat stav ložisek hlavového složení, kladek přehazovačky nebo ořechu. Vše řádně vyčistit a namazat správnou vazelínou.
Pokud si na předsezónní údržbu netroufáte nebo nemáte čas, neváhejte se objednat do servisu. Mechanici vše řádně zkontrolují a vy budete mít jistotu, že je vaše kolo před sezónou odborně připraveno.
Cena takovéto kontroly se většinou pohybuje kolem 1000 Kč. Záleží na stavu kola a nutnosti případné výměny komponentů.