Někdejší dvojnásobná mistryně světa o svých kolech “v bike garáži”
Po včerejší rozhovoru s Terezou Vlk Huříkovou přinášíme bike check jejího horského kola, na kterém si už i vyzkoušela závody. Jak sama říká, když se chci vyřádit, beru bike. Ten mi přináší svobodu, nejužší propojení s přírodou a také hravost.
Tereza je ambasadorkou české značky Superior, právě na jejích kolech získala titul světové šampionky jak na silnici, tak i v terénu. Je zcela jasné, že si zasloužila to nejlepší, co v nabídce mezi závodními koly je.
Superior XF 9.9 Team okouzlí luxusním odstínem temně rudé (v kombinaci s černou), jejíž odlesky na slunci jsou nádherné. Majitel či majitelka si bude užívat tyhle proměny při každé vyjížďce. Ano, kolo je uni sex a k dipozici v rozsahu S až XL, tedy velikostí rámu 15,5“ až 21“.
U Superioru XF 9.9 Team je zcela nová geometrie celoodpruženého karbonového rámu, která je oproti předchůdcům progresivnější při stoupání a stabilnější v rychlých a technických sjezdech. Slovy čísel: hlavový úhel 66,5 stupně, strmější úhel sedlové trubky je 76,3 stupně.
U kola z nejvyšších pater nabídky je samozřejmostí integrované vedení kabelů přes hlavové složení. Díky tomu je rám kompatibilní s novými karbonovými řídítky a představcem. Tohle kombo bylo vyvinuto speciálně pro tento celoodpružený model.
O pružení se starají vidlice RockShox SID se zdvihem 110 mm a zadní tlumič RockShox SIDluxe, se shodným zdvihem 110 mm. Český výrobce sleduje světový trend kol pro náročné cross country i maratonské ježdění.
Na ráfcích i nábách záleží, stejně tak i na pláštích, vždyť to je to, co se točí. Bike je osazen špičkovými karbonovými výplety DT Swiss XRC 1501 SPLINE®. Lehké a velmi tuhé ráfky, připravené do terénu na rychlou a tvrdou jízdu.
Ve výbavě jsou pláště neměckého výrobce Schwalbe, na předku model Racing Ray Evo, zadní kolo má obutý Racing Ralph Evo, oba v šíří 29×2.25″, tubeles ready. Jejich specifikace je jasná a opět cílí na výkon, který potřebujete: jsou rychlé, lehké, odolné.
Bez pohonu není pohyb. Výkon a rychlost záleží na síle vašich nohou, o to, aby vše perfektně fungovalo, našli jste v přesný okamžik ideální převod se postará bezdrátové řazení SRAM XX AXS 1×12.
Nově je tu také použitý SRAM Eagle Transmission – systém postavený kolem pevné osy zadního kola, na které je připevněna novým způsobem kazeta bez použití patky. Tento systém umožňuje jezdci přesné řazení i v maximálním tahu.
Nesmíme zapomenout na teleskopickou sedlovku, ta je také od SRAMu, model Reverb AXS má rozsah až 125mm.
S Terezou do terénu…
Bike je oproti historickým kolům Superior, na kterých jsem jezdila, výrazně kratší a jezdec má na něm takový posed “do rychla”. Jako bych právě vyběhla z bloků, hrne mě to dopředu a nutí jet rychle. Tlumiče skvěle pořeší i ten nejrozbitější terén, ale když jedu do stoupání, dokáží se naprosto zpevnit, abych neztrácela zbytečně rychlost a sílu do kopců. Byla jsem vždy zatvrzelý hardtailista a přesně na tohle jsem čekala, abych to v sobě mohla změnit.
Moje první velké ověření všech mých pocitů bylo právě v závodním nasazení a tam, kde jsou kořeny a víc rozbitý terén, což v novoměstském maratonu všechno bylo, mě full maximálně podržel.
Je příjemné si užívat jízdu na špičkovém materiálu, nenechat si kazit pocit z jízdy špatně fungujícím řazením, nevyhovující geometrií, která má velký podíl na tom, jak se na kole cítíte.