LIV Intrigue 2 – redakční test
Enduro, freeride, singltraily – čím dál více užívaná slova mezi bikovými nadšenci. A co vy? Také jste si oblíbily hravou jízdu v lese, kdy kořeny, dropy či kamenité sekce jsou tím správným kořením vyjížďky ? Přesně pro takové ježdění jsme měly v redakci DNK kolo k testu – představujeme LIV ITRIGUE 2.
Už několikrát jsme psaly o značce LIV, jenž označuje dámskou kolekci světoznámého GIANTu. O tom, že se nejedná jen o „přebarvené“ pánské modely jsem se přesvědčila i v rámci tohoto testu. Měla jsem k dispozici LIV Intrigue 2, hliníkový model, s jasně definovanou dámskou geometrií rámu (tvar jednotlivých rámových trubek), vybaven 27,5´´ koly, které společně se 140 mm zdvihem pružení korespondovaly přesně k doporučenému typu ježdění.
Pod drobnohledem…
Jak je LIV Intrigue 2 osazen a v čem jsou jeho přednosti, tentokrát doplníme fotografiemi a oživíme tak pouhá slova.
LIV Intrigue 2 je vybaven malými převodníky – velikost 36 a 22, v kombinaci s kazetou 11-36 , a 27,5´´ koly potěší leckterou bikerku, která nedisponuje obří silou. V tomto případě se může spolehnout, že jí jen tak nějaký kopec ze sedla kola nesundá, skutečně se dá vyšlápnout i příkrá stojka.
LIV Intrigue 2 má vnitřní vedení bovdenů, včetně teleskopické sedlovky. Vzhled kola je čistší a elegantnější. Zamykání vidlice Rock Shox je na její korunce.
Prohnutá řidítka podtrhují pocit vzpřímeného a kratšího posezu, který ale nijak nelimituje v jízdě. Naopak korespondují se stylem jízdy, který od tohoto kola očekáváte.
Kola Giant, resp. LIV používjí svůj specifický systém usazení zadního tlumiče- MAESTRO. Tlumič je hodně aktivní, není možnost uzamčení, ale překvapivě se pohupoval méně, než jsem se obávala.
Obutí kol plášti SCHWALBE Nobby Nic si zaslouží palec nahoru ! Vzorek je agresivní, trakce ve výjezdech, podrží ve sjezdech i klopenkách, prostě ideální pro předurčený typ ježdění v technickém terénu.
Zvolené bzdy Shimano patří k levnějším komponentům na tomto kole, byly trochu „měkčí“, ale nabízí se otázka- je to v tomto případě vůbec chyba ?
Rám je vybarven ve dvou odstínech modré, doplněn žlutou liníí a grafickým vzorem. Prostě viditelné a pěkné.
Dámské sedlo – komponent, o kterém se mezi ženami vždy diskutuje. V tomto případě je použit model LIV Contakt a patří mezi ty pohodlné, na kterých nemusíte poposedávat a hledat optimální „nebolavou“pozici.
O řidítkách jsem se už zmiňovala, pozornost patří a velmi příjemný dojem zanechaly silikonové gripy. Měkké akorát, neskutečně příjemné do ruky, která neklouzala, stejně tak i na obvod jsou koncipovány pro ženskou dlaň.
Jezdecké pocity z testu Intrigue 2 – „K vodě se mnou nejezdi…“
I já patřím do skupiny jezdkyň, které baví hravost trailů, snaží se v rámci svých dovedností zdolat terénní překážky, tu a tam si poskočit nebo krokem zvádnout prudký, kamenitý sjezd, kdy je třeba řešit čistou stopu. Takže v rámci testu byla přímo povinnost se do parádních trailů vydat. A neznamenalo to cestovat příliš daleko, jen opustit tradiční vyježděné cesty v blízkém lese.
Nějaké kilometry ale byly i na šotolině a asfaltu a při té jízdě jsem musela zkrotit tendenci dynamické jízdy ze sedla. Tady přeci jen tlumič číhá se svým 140mm zdvihem na trochu tvrdší terén. Takže raději zpět do sedla a už do pořádně rozbitého sjezdu. Kolo hladce kopíruje nerovnosti, hluboká strouha po dešti jako by nebyla. Brzdy nebyly jedovaté, ale to mi přišlo vlastně vhod – terén mi nebyl neznámý, takže jsem věděla míru dávkování a vždy včas dobrzdila, kde bylo třeba. Otázkou je, kdybych měla sjet nějaký mnohakilometrový úsek např. v Alpách, jak by „chutnalo“ brzdám tohle zatížení.
Po sjezdu, abych se dostala na výchozí místo, následuje prudký, kořenitý výjezd. Pohrávám si s rychlostí, resp. Správnější výraz je s „pomalostí“, jak co nejméně bolestivě lze kopec vyjet. Nejlehčí převod je báječná záležitost, ukusuji centimetry a pomalu se blížím k vrcholu. Občas musím zrychlit k překonání vystouplého kořene, tu a tam se mi malinko odlepuje přední kolo od země. Stačí ale drobný posun těžiště a je po problému.
Klopenky – zážitek největší
Kombinace střední velikosti kol – tj 27,5´´, perfektní volby plášťů Schwalbe Nobby Nic a mě do ruky bezvadně padnoucích řidítek – to byl mix, který umožnil vychutnat jízdu i v technických úsecích a především v klopených zatáčkách. Pláště držely, kolo si šlo tak nějak samo do horního oblouku klopenky, když bylo třeba , stačilo jen pomyslet a stopa byla vedená přesně podle mojí představy.
Na test jsem měla velikost S a trochu jsem si musela víc seřizovat optimální posed – při výšce 164 cm bych určitě šla do velikosti M.
Hláška „modrá je dobrá“ je na místě i u LIV Intrigue. Pokud vás baví hravá jízda, snažíte se o kousek posunout laťku, co kde sjedete, bude vás tento bike bavit. Na jízdu k vodě, na letní koupačku ho je škoda. Osobně bych zkusila Intrige „ pozvat“ ještě někam na dravější ježdění – třeba na Rychlebské stezky. Tam bude jako ryba ve vodě ….a já také :-).
Autor: Kaja P.
Foto: Petr Bureš