Beránek ve vlčím rouše. Testovaly jsme Mercedes Benz A 180d

Dokáže nejmenší z velké rodiny Mercedesů vyhovět sportovně založené ženě, nebo se jedná jen o hezkou nákupní kabelku. Na to jsme se pokusily přijít během týdenního testu, kdy jsme měly tento vůz k dispozici.

Na úvod trochu techniky. Mercedes třídy A je dlouhý 4299mm, široký 2022mm ( včetně zrcátek) a vysoký či spíše nízký 1422mm. Takové rozměry jsou v pohodě zvládnutelné i v městské džungli. Áčko se dělá výhradně v pětidveřovém provedení. Motory jsou k dispozici jak benzínové, tak naftové s výkony od 66 ( A 160d) do 280kW ( A 45 AMG), takže si vybere jak klidná starší dáma, tak aspirantka na rychlostní rekordy! Převodovky jsou k dispozici manuální i automatické a pohon nejen předních, ale i všech kol. Výběr vskutku bohatý…

_MG_0136

Áčko je podle nás opravdu krásné auto, které dokonale snoubí sportovní look s noblesní elegancí, která ke značce s hvězdou patří. Design je povedený ze všech stran a přesně tento model bude tím, jehož krása nikdy nevyprchá. Pohled dovnitř ukazuje, že interiér designově nijak nezaostává. Sportovně střižená palubní deska, povedený volant, vynikající sedadla a ovládací prvky na místě kde je čekáte.

temeaa01_5645a8a309649

Drobnou výtku zaslouží snad jen ovládání infosystému, které za konkurencí z Mnichova ( Mini Clubman) trochu zaostává. A co nás zamrzelo…. pouze tlačítková elektrická ruční brzda. Nemožnost vyzkoušet si s tímhle modelem zasmykovat na volném parkovišti (ó, jaká by to byla v zimě zábava), nás zarmoutilo. Zejména když nejen vzhled, ale i sportovně nízký posez v perfektních sedadlech s integrovanými opěrkami hlavy přímo vybízí k troše rošťačení.

MG_0149-615x409

Testované Áčko se navenek pyšnilo krásnou zelenou metalízou, která nenechala vůz bez povšimnutí okolí. Pod kapotou mělo naftový čtyřválec o objemu 1461cm3 a výkonu 80kW. Po nastartování trochu bručel, ale velmi rychle se uklidnil a byl již jen velmi příjemným společníkem, zajišťujícím jak úspornou, tak i svižnou jízdu. Záměrně volíme výraz svižnou, protože motůrek srdnatě zabral již nad 1500ot/min, ale výkon šel bez jakékoli gradace pořád dál až do 4000, kde si řekl o přeřazení. To stačí na maximálku 190km/h. Zrychlení z 0 na 100 trvalo slabě přes 11 vteřin.

_MG_0212

Zelená barva tohoto krasavečka jako by symbolizovala jeho úspornost. Po týdenním ježdění převážně v městském provozu, kousku dálnice a včetně dynamických testů, při nichž jsme občas a nechtě překročily hranice zákona, nám ukázal počítač spotřebu 5,4l/100km. Při testu na EKOjízdu jsme se dostaly bez problémů k hranici 4l a to jsme nijak nezdržovaly provoz. Skvělé !!!

MG_0061-615x409

Jízda v Áčku je pohodlná díky výtečně odladěnému podvozku. Vlastně nejen pohodlná, ale i bezpečná, protože auto sedí na silnici jako přilepené a dostat ho do potíží vyžaduje značné nasazení, které je daleko za hranicí normálnosti. Přestože se jedná o koncepci „vše vpředu“ chová se i na limitu neutrálně s mírným naznačením přetáčivosti, což je velmi příjemné. Méně příjemné bylo, že se na dálnici při rychlostech kolem povoleného limitu začal překvapivě ozývat aerodynamický hluk od zpětných zrcátek. Nebylo to nic, s čím by se nedalo žít, ale od Mercedesu bychom čekaly trochu více – tedy vlastně méně.

MG_0125-615x409

 

V testu praktičnosti Ačko dopadlo lehce nad očekávání. Na poměry třídy je kabina prostorná jak v příčném tak i podélném směru. Pokud se neživíte jako podkošová hráčka v basketbalu, tak nebudete mít problém ani s výškou. Na zadních sedadlech nepočítejte s rozměry limuzíny třídy S, ale nic strašného Vás tam nečeká, ani když vepředu budou dva 180cm velcí chlapi.  Kolo jsme do kufru dostat nedokázaly, ale to by při pohledu na sportovní siluetu snad nikdo ani nečekal. Po sklopení zadních sedadel ale i nejmenší Mercedes pojme dvě kola a všechny věci na závody či víkend v penzionu. Kolo ( při vyndání kol z rámu i dvě) se dá také bez problémů umístit na zadní sedadlo a celý 340l velký zavazadelník Vám zůstane k dispozici na tašky. O střešním nosiči jsme ani neuvažovaly, to je z estetických důvodů pro nás nepřípustné!

_MG_0162

_MG_0157

Pokud potřebujete vozit často víc kol, lyží,  kočárků, dětí či kamarádek , nezbude sice partnerovi než přikoupit ještě třídu V, přesto by Áčko nemělo zůstat stranou vaší pozornosti. Nejen kvůli tomu, že je v segmentu prémiových malých hatchbacků celkem výrazně nejlevnější. Hlavně proto, že 1157l prostoru po sklopení zadních sedadel přeci jen něco pojme, výborně jezdí a je krásné, takže v něm budete pokaždé za hvězdu.  

MG_0016-615x409

Cena základní verze: 589 950 Kč vč. DPH,cena testované verze: 792 286 Kč vč DPH

Autor: redakce DNK

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková