Reklama

KELLYS DESIRE 70 – příběh o splněném přání

Desire je v překladu touha. A jaký je příběh kol s tímto jménem? Vlastně jednoduchý, byla vyslyšena touha bikerek, které si značku oblíbily a pohodově laděná kola Vanity jim pro jejich styl jízdy už nedostačovala. A tak vznikly tyhle povedené devětadvacítky…

Reklama

Modelová řada Desire je horkou novinkou letošní kolekce od slovenské značky Kellys a míří mezi sportovně naladěné jezdkyně, které mají rády svižnou, aktivní jízdu, touží vlastnit bike v moderním pojetí, a přitom za něj nevydat horentní částky. Právě pro tuto skupinu jezdkyň byly vytvořeny 29“ modely Kellys Desire. V nabídce jsou hned tři varianty, 30, 50 a 70, každá se liší jak svým designem, tak i osazením. A samozřejmě cenou. Přesto ani nejvyšší model, který vám dnes představíme, rozhodně nezruinuje Vaši peněženku, pohybujeme se totiž stále v kategorii kol do 30 tisíc.

Desire 70 má třikrát zeslabovaný rám z hliníkové slitiny, horní rámová trubka je od masivnější části u hlavy a středu decentně profilovaná směrem k spojení s podsedlovou trubkou. Společně pak dávají rámu z bočního pohledu dynamický tvar. 

Naopak spodní rámová trubka je robustnější, v jejích útrobách se schovávají vnitřkem vedené bovdeny. Komfortnější geometrie se nese v duchu strategie KLC (Kellys Lady Concept), tedy slibuje svým uživatelkám spojení výkonu a pohodlí. O sportovním, nikoliv však vyloženě „race“ pojetí napovídá například hlavový úhel, který je 70,5°, resp. u modelů M a L 71°, ten má vliv na živost kola, ale trochu na úkor stability ve vyšších rychlostech. Podobně jako kratší zadní stavba, která je 442 mm.

Devětadvacítkový Desire je hardtail, o přední pružení se stará vzduchová vidlice Rock Shox Recon, disponující 100 mm zdvihem. Jedná se sice o základní model z nabídky amerického výrobce, ale přesto zde nechybí možnost uzavření pružení páčkou na korunce, a překvapivě ani pevná 15mm osa, která podporuje pevnost spojení s předním  kolem.

Osazení – mix Shimano a Kellys komponentů

Převodový systém 2x10 je kompletně od Shimana. Konkrétně přehazovačka řady XT, kterou doplňují komponenty Deore, ty najdeme na klikách, řazení a přesmykači. Od japonského výrobce jsou také hydraulické kotoučové brzy, konkrétně spolehlivý typ M365, ve předu i vzadu jsou nasazeny kotouče 160 mm, jejich velikost je odpovídající využití kola.

Délka klik je vybraná v závislosti na velikosti kola, nejmenší S je osazeno 170 mm, další dvě velikosti M a L mají kliky delší, tedy 175 mm. Kellys Desire 70 má dvoupřevodník ve vhodné kombinaci 36 a 22 zubů.

Pláště na Desire dodal německý výrobce Schwalbe, konkrétně tu najdete oblíbený model Rapid Rob, šíře 2,1“. Ta může v kombinaci s velkými koly pro někoho působit až moc subtilně, na druhou stranu jejich vzorek je výbornou volbou i pro začínající jezdce.

Další velká část komponentů je z vlastní produkce značky KELLYS, označení KLS najdete například na představci, řídítkách i gripech. Délka představce je odstupňovaná podle velikosti rámu, u nejmenšího je to 70 mm, velikost M je osazena 80 mm, největší L má představec dlouhý 100 mm. Gripy jsou z měkké pryže, barevně sladěné k designu rámu.

Pozornost si zaslouží i dámské sedlo KLS Diversa, v specifickém designu i tvaru, který napomáhá k pohodlnému a komfortnímu posedu. Opět je tu pamatováno na barevné sladění s rámem a dalšími komponenty.

U kol Desire se počítá i s případným namontováním nosiče či dalšími doplňky. Cena nejvyššího modelu je stanovena na 29 990,- Kč, ale v rámci řady Desire si můžete pořídit i dva levnější modely, na stejném hliníkovém rámu, ale s jiným osazením, tam se dostanete s cenovkou k necelým 22 tisícům.

Další informace ke všem modelům najdete na stránkách výrobce kellysbikes.com

Již brzy vám přineseme report z jízdního testu, teď stojí za to se podívat do naší fotogalerie na řadu zajímavých detailů kola, ale i na povedený design dvou levnějších modelů.

 

Foto: Katka Polívková

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková
Reklama