Rockrider 540. Levný, ale šikovný.
Kája Polívková 6.4.2017Jak dopadl test dostupného kola z Decathlonu? Výsledek i cena vás překvapí…
Před časem jsme vám nechaly nahlédnout do továrny, kde vznikají kola značky B’Twin a slíbily jsme vám, že se na některý z těchto modelů podíváme důkladněji. Od zastoupení značky kol B’Twin, které najdete v obchodním řetězci Decathlon, jsme dostaly dámský model ROCKRIDER 540 W.
Rockrider 540 je postavený na kolech velikosti 27,5“,rám z hliníkové slitiny 6061 je svařen z kombinace hranatých a kulatých profilů, která je kola B’Twin typická.
Na první pohled zaujme líbivý design, který vznikl v dílně francouzských návrhářů v továrně B´Twin Villige. Byť jde o hodně individuální záležitost, troufám si tvrdit, že barevné vyvedení Rockridera je povedené. Pro ty, které chtějí u svého dámského kola kombinaci sportovního vzhledu a zároveň kousek něhy, budou spokojené.
To, že jde o bike, určený pro dámy, potvrzují nejen některé komponenty, kterými je kolo osazeno ( gripy, sedlo), ale i růžově laděné detaily, např. podložka u představce.
Rockrider 540 má výraznou dámskou geometrii (CGF Evo-Comfort Geometry Frame), jeho rekreační využití podtrhuje i vzpřímený posed. Zadní stavba má na pohled netypické spojení, kdy na sebe profily nenavazují, jejich předsazení ale zvyšuje u tohoto kola pevnost jeho rámu.
Dámský hadrtail ROCKRIDER 540 je vybaven vzduchovou vidlicí Suntour XCR, která je určená na lehký terén, zpevněné cesty. Lze ji nastavit na dvě úrovně pružení, a také úplně uzamknout.
Kolo je osazeno trojpřevodníkem (22/32/44 zuby), řady Shimano Altus, kazeta pak nabízí 9 rychlostí, v rozsahu 11 – 34 zubů. Jde o sadu z nižší kategorie, přesto překvapila, ale o tom více až v odstavci, věnovanému jízdnímu testu.
Důležitým komponentem jsou brzdy, Rockrider 540 dostal do výbavy model Radar Hayes, hydraulické, s kotouči 160 mm. Za zmínku stojí i ukazatel měniče rychlosti, který ocení dámy, které se s cyklistikou teprve seznamují. Díky němu mají vždy přehled o aktuálně zařazeném převodu.
V nabídce jsou tři velikosti S / M / L, které pokryjí výšku postavy od 150 do 185 cm. Podle velikosti je i kolo vybaveno různou šířkou řidítek, pro první dvě je to rozměr 660mm, pro velikost L pak jde o šíři 680mm. Podobně se liší i použití ho hliníkového představce domácího brandu B’Twin, nejmenší – 70mm najdete na vel. S, větší velikosti pak mají vždy o 10mm delší.
I ráfky patří ke komponentům, které vyšly z tovární výroby B’Twinu, jde o hliníkový model Aero Trail Evo, s dvojitou stěnou, která zaručuje tuhost a odolnost, což podtrhuje i výplet s 28 odlehčenými dráty. Pláště také domovské značky, s označením Allterren light, mají šíři 2“ a jemný jezdivý vzorek.
Dalším ryze dámským komponentem je sedlo, profilované a v místech styku se sedací kostí, s větším polstrováním. Sedlová trubka, kde nechybí měrka pro přesné nastavení výšky sedla, uchycuje rychloupínací systém.
Jízdní test
Rockrider není kolo, které by mířilo do náročného terénu. Nicméně tam, kam se vydá sportovně-rekreační jezdkyně, odvede velmi dobrou službu. I moje vyjížďky směřovaly na šotolinové cesty, nenáročné lesní pěšiny, ale i na silnici, respektive asfaltovou cyklostezku. Nejen mě hodně zajímalo, co od kola této cenové kategorie očekávat.
Fungující řazení a účinné brzdy – to jsou dva důležité parametry, které mohou dojmy z jízdy pokazit a nebo vás příjemně potěšit. Rockrider dokázal to druhé. Přestože je osazen sadou Shimano Altus, která patří do kategorie těch levných, uživatelsky překvapila svým nejen lehkým, ale i překvapivě přesným chodem. To bych do Altusu vážně neřekla.
Hydraulické brzdy Radar Hayes jsou, i přes osazení pouze 160 mm kotouči, spolehlivé. Jejich trochu pozvolný nástup může být pro začínající jezdkyně výhodou a navíc se u kola této kategorie nepočítá se závodní, agresivní jízdou, vyžadující ostré intenzivní brzdění. Brzdové páky mají příjemný tvar, který padne dobře do ruky, což dodá dávku jistoty i při samotné jízdě, respektive úchopu řidítek, kdy jsou brzy opravdu na dosah.
O geometrii a vzpřímeném posedu už zmínka byla, kratší zadní stavba má vliv na jeho ovladatelnost, ale zároveň i ovlivňuje jeho stabilitu. Úhel hlavové trubky má příznivou hodnotu 69,5°, ale menší předsazení korunky vidlice způsobovala lehkou vratkost při průjezdu zatáčkovitým trailem. Na druhou stranu by bylo naivní očekávat od Rockridera stejné jízdní vlastnosti, jako od stotisícového biku.
Rockrider 540 W je kolo z velmi dostupné cenové kategorie, pořídíte ho za necelých 12 tisíc. Sluší se ale ihned dodat, že cenovka je v tomto případě trochu zavádějící, nepřekvapilo by, kdyby vzhledem k osazení a ve výsledku i jízdním vlastnostem byla vyšší.
Sečteno, podtrženo – pokud jste začínající jezdkyně nebo vaše nároky odpovídají výsledkům našeho testu, tak neváhejte a běžte do Decathlonu. Za tyto peníze něco lepšího těžko pořídíte.