Úvodní strana > Kola a vybavení > Bajky a silničky > Rockrider 540. Levný, ale šikovný.
Jak dopadl test dostupného kola z Decathlonu? Výsledek i cena vás překvapí…
Před časem jsme vám nechaly nahlédnout do továrny, kde vznikají kola značky B’Twin a slíbily jsme vám, že se na některý z těchto modelů podíváme důkladněji. Od zastoupení značky kol B’Twin, které najdete v obchodním řetězci Decathlon, jsme dostaly dámský model ROCKRIDER 540 W.
Rockrider 540 je postavený na kolech velikosti 27,5“,rám z hliníkové slitiny 6061 je svařen z kombinace hranatých a kulatých profilů, která je kola B’Twin typická.
Na první pohled zaujme líbivý design, který vznikl v dílně francouzských návrhářů v továrně B´Twin Villige. Byť jde o hodně individuální záležitost, troufám si tvrdit, že barevné vyvedení Rockridera je povedené. Pro ty, které chtějí u svého dámského kola kombinaci sportovního vzhledu a zároveň kousek něhy, budou spokojené.
To, že jde o bike, určený pro dámy, potvrzují nejen některé komponenty, kterými je kolo osazeno ( gripy, sedlo), ale i růžově laděné detaily, např. podložka u představce.
Rockrider 540 má výraznou dámskou geometrii (CGF Evo-Comfort Geometry Frame), jeho rekreační využití podtrhuje i vzpřímený posed. Zadní stavba má na pohled netypické spojení, kdy na sebe profily nenavazují, jejich předsazení ale zvyšuje u tohoto kola pevnost jeho rámu.
Dámský hadrtail ROCKRIDER 540 je vybaven vzduchovou vidlicí Suntour XCR, která je určená na lehký terén, zpevněné cesty. Lze ji nastavit na dvě úrovně pružení, a také úplně uzamknout.
Kolo je osazeno trojpřevodníkem (22/32/44 zuby), řady Shimano Altus, kazeta pak nabízí 9 rychlostí, v rozsahu 11 – 34 zubů. Jde o sadu z nižší kategorie, přesto překvapila, ale o tom více až v odstavci, věnovanému jízdnímu testu.
Důležitým komponentem jsou brzdy, Rockrider 540 dostal do výbavy model Radar Hayes, hydraulické, s kotouči 160 mm. Za zmínku stojí i ukazatel měniče rychlosti, který ocení dámy, které se s cyklistikou teprve seznamují. Díky němu mají vždy přehled o aktuálně zařazeném převodu.
V nabídce jsou tři velikosti S / M / L, které pokryjí výšku postavy od 150 do 185 cm. Podle velikosti je i kolo vybaveno různou šířkou řidítek, pro první dvě je to rozměr 660mm, pro velikost L pak jde o šíři 680mm. Podobně se liší i použití ho hliníkového představce domácího brandu B’Twin, nejmenší – 70mm najdete na vel. S, větší velikosti pak mají vždy o 10mm delší.
I ráfky patří ke komponentům, které vyšly z tovární výroby B’Twinu, jde o hliníkový model Aero Trail Evo, s dvojitou stěnou, která zaručuje tuhost a odolnost, což podtrhuje i výplet s 28 odlehčenými dráty. Pláště také domovské značky, s označením Allterren light, mají šíři 2“ a jemný jezdivý vzorek.
Dalším ryze dámským komponentem je sedlo, profilované a v místech styku se sedací kostí, s větším polstrováním. Sedlová trubka, kde nechybí měrka pro přesné nastavení výšky sedla, uchycuje rychloupínací systém.
Rockrider není kolo, které by mířilo do náročného terénu. Nicméně tam, kam se vydá sportovně-rekreační jezdkyně, odvede velmi dobrou službu. I moje vyjížďky směřovaly na šotolinové cesty, nenáročné lesní pěšiny, ale i na silnici, respektive asfaltovou cyklostezku. Nejen mě hodně zajímalo, co od kola této cenové kategorie očekávat.
Fungující řazení a účinné brzdy – to jsou dva důležité parametry, které mohou dojmy z jízdy pokazit a nebo vás příjemně potěšit. Rockrider dokázal to druhé. Přestože je osazen sadou Shimano Altus, která patří do kategorie těch levných, uživatelsky překvapila svým nejen lehkým, ale i překvapivě přesným chodem. To bych do Altusu vážně neřekla.
Hydraulické brzdy Radar Hayes jsou, i přes osazení pouze 160 mm kotouči, spolehlivé. Jejich trochu pozvolný nástup může být pro začínající jezdkyně výhodou a navíc se u kola této kategorie nepočítá se závodní, agresivní jízdou, vyžadující ostré intenzivní brzdění. Brzdové páky mají příjemný tvar, který padne dobře do ruky, což dodá dávku jistoty i při samotné jízdě, respektive úchopu řidítek, kdy jsou brzy opravdu na dosah.
O geometrii a vzpřímeném posedu už zmínka byla, kratší zadní stavba má vliv na jeho ovladatelnost, ale zároveň i ovlivňuje jeho stabilitu. Úhel hlavové trubky má příznivou hodnotu 69,5°, ale menší předsazení korunky vidlice způsobovala lehkou vratkost při průjezdu zatáčkovitým trailem. Na druhou stranu by bylo naivní očekávat od Rockridera stejné jízdní vlastnosti, jako od stotisícového biku.
Rockrider 540 W je kolo z velmi dostupné cenové kategorie, pořídíte ho za necelých 12 tisíc. Sluší se ale ihned dodat, že cenovka je v tomto případě trochu zavádějící, nepřekvapilo by, kdyby vzhledem k osazení a ve výsledku i jízdním vlastnostem byla vyšší.
Sečteno, podtrženo – pokud jste začínající jezdkyně nebo vaše nároky odpovídají výsledkům našeho testu, tak neváhejte a běžte do Decathlonu. Za tyto peníze něco lepšího těžko pořídíte.
Sdílejte na:
copyright © 2016 - 2023 Dámy na kolech