Canyon Endurace WMN CF SL. Síla něhy.

Představujeme novinku německé značky Canyon, vytvořenou jen pro ženy…

Léto přeje cyklistice a ta silniční má u někoho trochu navrch. Kdo svou silničku má, tak ví, jak je báječně uhánět vlahým ránem a užít si vítr ve vlasech (který proudí skrz helmu, samozřejmě!).
Obliba silničního ježdění roste i mezi ženami, které baví objevovat nové zážitky a poznávat další dimenzi cyklistiky. A tak se není čemu divit, že se zvýšený zájem promítá i do segmentu dámských silničních kol. Objevují se nové modely, které už nejsou jen zmenšeninami těch pánských. Jsou od základu konstruované pro ženy. Jedním z takových kol je dámská silnička Canyon Endurace WMN.

canyon

Canyon přichází v kolekci pro r. 2018 se zcela novou modelovou řadou Endurace WMN, která kombinuje geometrii z řady Sport s požadavky na dobrou ovladatelnost a komfort pro jízdu na větší vzdálenosti. K tomu navrch je i výborně zvolená specifikace, díky které si silniční kolo Canyon  Endurace může vybrat jak ostřílená závodnice, tak i začínající jezdkyně. Canyon Endurace WMN CF má v nabídce hned 8 modelů!  My jsme dostaly zapůjčený třetí nejvyšší Canyon Endurace WMN CF SL 8 disk, který byl v České republice jako jediný testovací vzorek. Šlo ale o velikost 2XS, která je opravdu maličká, takže jsme se musely spokojit s důkladným prohlédnutím celé té krásy a na krátké projetí kolo půjčily jedné amatérské cyklistce.

canyon wmn

Jde o designově velmi povedené kolo, které bude nejen dobře sloužit i a také se jistě i hodně líbit. To prvně jmenované zaručí precizně zpracovaný karbonový rám, s již pro Canyon tradičně výbornou geometrií a velmi nadstandardním osazením.

Ještě než se zakoukáte na naše video představení, prozradíme vám několik zajímavých věcí. Třeba že pro lepší komfort a bezpečnou jízdu je kolo vybaveno diskovými brzdami. Specialitou této řady je, že velikosti rámu 3XS a 2XS jsou osazeny menšími průměry kol, u silničních strojů neobvyklých 27,5“.  Pohled upoutá i velmi specifická sedlovka Canyon S15, která má za úkol pohltit vibrace při jízdě na méně kvalitním povrchu. Majitelka téhle tyrkysové krásky může směle zamířit i do alpských kopců, podrží ji totiž nasazené převody. Kliky modelové řady Shimano Ultegra mají převodníky 50/34 z a zadních jedenáct pastorků je v obřím rozsahu 11-32z. To ale není všechno. Díky menšímu obvodu kol jsou převody ještě o něco lehčí než na klasické silničce, takže se v kopci spíš převrátí na záda, než aby jí došly převody.

Jedinou pihou na jinak dokonalém stroji jsou podle nás použité ráfky. Jsou to zvýšené a poměrně široké hliníkové aeroráfky, ale tomu bohužel odpovídá jejich hmotnost. Podle nás by kolu více seděly nízké a lehké, které by podpořily akcelerační schopnost malých kol. Takový tuning se dá pořídit za poměrně malé peníze. Druhou, ale samozřejmě již dražší variantou je jít do karbonových výpletů.

Značku kol Canyon vozí profesionální ženský silniční tým, v čele s několikanásobnou mistryní světa Pauline Prevót, tak je jisté, že kola dělat opravdu umí, takže už se těšíme, až se nám do redakce dostane silniční Canyon, který budeme moci prověřit v plnohodnotném testu.

Podrobnou specifikaci i informace o dalších dostupných modelech najdete na stránkách výrobce: www.canyon.com

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková