KROSS Level 7. Rytíř uprostřed
Kája Polívková 28.2.2018Malá ochutnávka z velké kolekce modelů Level, ve stylu dost bylo růžové i fialové…
Novinky od polského Krossu jsme vám stručně představily na podzim loňského roku, dnes Vás seznámíme s jedním zajímavým hardtailem, modelem Level 7. Ten patří do široké skupiny kol, která nesou označení Level a zároveň spadají do škatulky „uni sex“. A to bez ohledu na skutečnost, že Kross má i svou dámskou sportovní řadu Lea (té se budeme věnovat někdy v budoucnu).
Právě modely Level, které začínají na základu v hliníku a končí teamovým hardtailem v nejvyšší komponentové specifikaci, jsou intenzivně spojovány s ženskou částí bikové scény. Vždyť na těchto kolech jezdí aktuální mistryně světa Jolanda Neff nebo stříbrná dáma olympijských her v Riu, Maja Wloczszowska.
Hliníkový Kross Level 7 patří přesně do středu v průřezu nabídky modelové řady sportovních a závodních hardtailů, nesoucích označení Level. Je postaven na téměř stejné rámové platformě, jako vyšší a dražší modely. Zajímavostí je, že u menších velikostí rámu (S a M) si můžete vybrat osazení koly 27,5“ nebo 29“, což je jistě pro mnohé příjemná varianta. Vnitřní vedení bovdenů dává kolu punc čistoty a i díky dalším detailům ho nejedno bikerské oko zařadí do vyšší kategorie.
Geometrie kola drží moderní trend, kdy hlavový úhel je 69°, zadní stavba patří mezi ty kratší, ale zohledňuje požadavky pro sportovní jízdu a jistější vedení (katalogový údaj je 432 mm u vel S a M na 27,5“ kolech a 447 mm u 29“ kol).
Použitý hliník nese označení Superlight, což v praxi znamená, že rám je odlehčený v nenamáhaných místech, a naopak kritické body jsou až trojnásobně zesíleny.
Design rámu je shodný opět pro všechny kola Level, dominantní logo Kross je na dolní rámové trubce, barevné kombinace od sebe odlišují jednotlivé modely. Stejný design mají i rámy závodníků Kross racing teamu jen s tím rozdílem, že oni si na horní rámovou trubku navrhovali svůj vlastní motiv.
O odpružení se stará vidlice Rock Shox Recon TK, uzamykatelná z řídítek a se zdvihem 100 mm, čímž jasně vymezuje předurčení tohoto biku ke sportovní, XC či maratonské jízdě.
Hydraulické brzdy Shimano BR-M395 patří v hierarchii Shimana mezi ty levnější, ale zároveň i „držáky“. Jejich brzdná funkce je podpořena kotouči 160 mm u rámů do vel. L, pro XL jsou nasazeny 180 mm.
Za pozornost stojí i rozšířená sedlová trubka, která v kombinaci s tvarem rámové trubky přináší zvýšení tuhosti, při srovnávacím testu s loňským modelem výrobce udává až 8 % navýšení pevnosti.
Ráfky dodává kalifornská značka WTB, konkrétně jde o model STP. Je to hliníkový a odlehčený ráfek, určený pro XC jízdu, připraven na bezdušový systém.
Pláště dostal Level 7 od německého Schwalbe, konkrétně klasický model Rapid Rob, v šíři 2.1“, se vzorkem, který podrží i méně zkušené jezdce.
Tady stojí za připomínku, že nejvyšší modely Kross Level mají obuty pláště české značky Mitas, velmi úspěšné Textry, třeba se v blízkém budoucnu dostane česká stopa i na levnější řady Levelů.
Logo vlastního brandu, tedy Kross nesou „jen“ dva komponenty, a to na jedničku barevně sladěné gripy Kross a také sedlo Kross VL.
A na závěr váha a cena. Obě totiž hrají při výběru kol v této kategorii nemalou roli. Pohledný bike s hodně sportovním střihem má nepatrně přes 12 kg a stojí 29 990 Kč.
Kompletní info o všech modelech Krossu najdete na stránkách výrobce www.kross.pl.