Trek Supercaliber 2020. Tajemství černého návleku odhaleno

Americký Trek oficiálně představil svůj nový závodní stroj. Jeho vývoj a testování trvalo čtyři roky….

Před pár dny americký Trek oficiálně představil svou druhou letošní velkou novinku-model Supercaliber. Pravda, nový Supercaliber byl poprvé spatřen už na jaře, po celou sezónu na něm závodila dámská část továrního týmu v čele s Jolandou Neff. Ovšem po celou dobu s pečlivě zamaskovaným nejdůležitějším místem, kterým byl tlumič. Na oficiální představení bylo jasně dané embargo a to padlo před několika dny.

Když se na sociálních sítích se objevily fotky z jarní prezentace Treku, kde byl odhalen nový Top Fuel s navýšenými zdvihy i pozměněnou geometrií, tedy směřující k větší univerzálnosti a třeba i k trialovému ježdění, bylo tedy nasnadě, že Supercaliber posílí právě závodní modelovou řadu.

Hardtail nebo full?

Nový Supercaliber má 100mm zdvih vepředu, 29“ kola a ….jeho nový systém IsoStrut nabídne jezdci 60mm zdvihu vzadu. A jak že promují v Treku svou novinku? Supercaliber je bike, do kterého jsme zkombinovali to nejlepší z Procaliberu i Top Fuela, který je postavený na bázi hardtailu, ale s prvky celoodpruženého kola, který je lehký s čistým designem, a přitom originální a funkční, a který je postavený přesně dle současných potřeb závodního x-country.

Zázrak jménem IsoStrut

Konstrukce rámu a zejména integrace tlumiče IsoStrut do zadní stavby byla navrhována tak, aby byla co nejlehčí a současně ale dokázala nabídnout více zdvihu než Trekem používaný pružící systém IsoSpeed.
IsoStrut vznikl ve spolupráci s inženýry značky FOX a nabízí 60 mm tlumeného a

nastavitelného zadního zdvihu. IsoStrut je v podstatě tlumič v tlumiči. Vše je umístěno uvnitř superdlouhé pístnice, ve které je uprostřed otvor zajišťující vlastní tlumení, díky pevnému spojení se zadní stavbou. Právě zadní stavba pak tvoří specifický prstenec, který zjednodušeně řečeno díky dvěma “O” kroužkům jezdí po oné pístnici a zajišťuje vlastní odpružení. (detailní popis viz článek mtbs.cz)

Modelová nabídka

Nejdostupnější Supercaliber 9.7
Shodný design, jiná výbava- tak se liší 9.8 a 9.9 XX1
Vrchol v nabídce Supercaliber 9.9 XX1 AXS

Trek promuje tento model čistě jako závodní, takže v nabídce jsou jen karbonové modely, včetně osazení karbonovými koly Bontrager Koove. Rozsah velikostí je od malého 15,5“ palcového rámu až po velikost 23“, tedy XXL. Na všech velikostech jsou nasazena 29palcová kola.

Výběr je z čtyřech modelů 9.7 až 9.9, plus možnosti zakoupit pouze rámový set. Základní model 9.7 přichází s kompromisní výbavou spočívající v Rock Shox Reba RL vidlici a Sram NX pohonu. Cena je necelých 118 tisíc.

V lepší výbavě je model 9.8, (osazení Sram GX Eagle, vidlice Fox Performance 32), bike je o kilo lehčí (výrobce udává vel M pod 11 kg), cenovka šplhá k 160 tisícům.

Top modely nesoucí označení 9.9 jsou dva. První XX1 má výbavu Fox Factory s Kashimou u vidlice i tlumiče. K tomu přidává Sram XX1 Eagle ve zlatém provedení.

Kdo chce to nejlepší, v případě Supercalibera je to model 9.9 XX1 ASX, tedy s elektronickou sadou, vidlice Rock Shox SID Ultimate, váha pod 10 kg. Obě 9.9 jsou nadupané rakety, za které ale zaplatíte nemalý peníz. V případě mechanické necelých 250 tis, za superzávodní AXS pak 279 990 Kč.

Kompletní info o jednotlivých modelech Supercaliberu najdete na lokalizovaných stránkách výrobce www.trekbikes.com

Kája Polívková on Facebook
Kája Polívková