Bike e-Guera je sportovní hardtail, ale první kilometry v sedle a zejména vzpřímený a pohodlný posed hned vnukly myšlenku – to by nebylo vůbec špatné kolo i na přesuny po městě, kdy využíváme zkratky lesem a tedy terénem, z jedné cyklostezky na druhou. Bike, přestože váží lehce přes 22 kg „klame“ a než šel na převážení, dělal dojem hubenějšího fešáka. A to se potvrdilo nakonec i při testování, kdy došla šťáva. K tomu ale později.
Geometrii výrobce neuvádí, naše zkušenosti dovolují odhadnout, například dle položení vidlice, že tu nemáme očekávat ty nejmodernější trendy pro úhel hlavy, rozvor kol, atp. Jenže s tím, že by se majitelka pouštěla do nějakých strmých sjezdů ani při tvorbě e-Guery výrobce nepočítal.
Do kopce, to je jiná! Motor Bafang zaslouží (i vzhledem k ceně kola) samou chválu. Velmi příjemné fázování jednotlivých dopomocí. Ta nejnižší opravdu nenechá jezdkyni lenošit. Naopak „na pětku“ si člověk troufne na místa, které s úctou objížděl. Ale abychom byly spravedlivé, jednalo se o sklon kopce, nikoliv o technicky náročný výjezd.
Jak dolů? Raději rozvážně, a to kvůli slabšímu článku v osazení a tím jsou brzdy Tektro. V případě elektrokola, u kterého většina z nás vnímá jeho váhu, při ovládaní, delší brzdné dráze, by se účinnější brzdy hodily a dodaly i jistotu. Drobnost, která zas ten dobrý pocit při držení řídítek ovlivňuje, jsou gripy – a ty tady byly příjemné, neklouzaly a pěkně padly do ruky.
Potěšila i volba plášťů, ačkoliv nebylo přáno testovat v deštěm promáčeném terénu (to už se vloni stalo častým úkazem). Dobrá trakce, podržely i v odkloněných trailech, zkrátka dobrá volba.